تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برنامه های سوم خرداد در زنجان تشریح شد/ برگزاری یادواره شهدای عملیات بیت‌المقدس در زنجان

ساعت: 10:52 منتشر شده در مورخ: 1398/02/25 شناسه خبر: 1486187

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان امروز برنامه های سوم خرداد در زنجان را تشریح کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از موج رسا; علی کاظمی امروز در جمع خبرنگاران، ضمن گرامیداشت سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر که به نام روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی نام‌گذاری شده است، اظهار داشت: سوم خرداد یادآور روزی بسیار مهم در تاریخ ایران اسلامی به شمار می‌رود که بزرگ مردانی با ایثار جان خود، این روز را جاودانه کردند به طوری که هرگز از  اذهان فراموش نمی‌شود.

وی با تاکید بر معرفی رشادت‌های رزمندگان در این روز بزرگ، افزود: با اجرای برنامه‌های پرمحتوا می‌توان این روز را گرامی داشته و حماسه‌سازی دلیرمردان را به جوانان و نوجوانان تشریح و تبیین کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه غبارروبی مزار شهدا و دیدار با خانواده معظم شاهد و ایثارگر عملیات بیت‌المقدس از برنامه‌های شاخص بنیاد شهید استان در روز سوم خرداد است، گفت: برگزاری یادواره شهدای عملیات بیت‌المقدس با مشارکت پایگاه‌ها و تشکل‌ها و ... همزمان با ماه مبارک رمضان از دیگر برنامه های تدوین شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از توزیع و تحویل نرم‌افزار چند رسانه‌ای «روزهای خدایی» ویژه شهدای عملیات بیت‌المقدس برای متقاضیان خبرداد و افزود: صدور بیانیه به مناسبت سالروز حماسه سوم خرداد روز مقاومت از جمله برنامه‌های این ایام است.

کاظمی خاطرنشان کرد: ایثار و پیروزی، هماهنگی برای اهدای خون توسط همکاران علاقه‌مند و برگزاری زیارت عاشورا به یاد شهدای عملیات بیت‌المقدس و شهدای رمضان در موزه آثار شهدا از جمله برنامه‌های بنیاد شهید به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد، روز آزادسازی خرمشهر به شمار می‌رود.

وی بیان داشت: همچنین فضاسازی، تجلیل از جانبازان و خانواده‌های عملیات بیت‌المقدس شاغل در بنیاد استان و شهرستان‌ها، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی از دیگر برنامه های بنیاد شهید به مناسبت سوم خرداد است.

این مسئول تصریح کرد: بازدید از موزه شهدا، استفاده از فرمایشات بزرگان نظام جمهوری اسلامی درباره سوم خرداد در سربرگ مکاتبات اداری، دیدار و عیادت از جانبازان و والدین شاهد بستری در بیمارستان و منزل و برپایی نمایشگاه‌های عکس مرتبط با عملیات بیت المقدس از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در گرامیداشت این روز محسوب می شود.

گفتنی است، عملیات بیت‌المقدس یکی از مهمترین و بزرگترین عملیات‌های نیروهای مسلح ایران که با تدبیر علی صیادشیرازی در اعزام اساتید دانشگاه فرماندهی و ستاد (دافوس) به منطقه عملیات و طرح‌ریزی عملیات و استفاده از تجارب آنها و همچنین همکاری بیشتر ارتش و سپاه در جنگ ایران و عراق محسوب می‌شود.

نیروهای ایرانی با توان  13 هزار  رزمنده این عملیات را در ساعت ۳۰ دقیقه بامداد ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ با رمز «یا علی ابن ابی‌طالب» در محور اهواز- خرمشهر- دشت آزادگان، به فرماندهی مشترک سپاه و ارتش و با هدف آزادسازی خرمشهر آغاز کردند.

با وجود گستردگی این پاتک نیروهای ایرانی‌ توانستند در مقابل آن مقاومت کنند و سرانجام در سوم خرداد ۱۳۶۱ نیروهای ایرانی خرمشهر را که در روزهای ابتدای جنگ به اشغال ارتش عراق درآمده بود را آزاد کردند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برنامه های سوم خرداد در زنجان تشریح شد/ برگزاری یادواره شهدای عملیات بیت‌المقدس در زنجان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..