تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رانندگانی که نه بیمه دارند و نه امنیت شغلی/ شرکت‌های واسطه دوباره احیا می‌شوند؟

ساعت: 09:55 منتشر شده در مورخ: 1398/02/25 شناسه خبر: 1486120

این روزها داشتن بیمه برای یک سرپرست خانواده از اهمیت بالایی برخوردار است اما گاهی مشاهده می شود که حتی در سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و نیمه دولتی نیز برای انجام این کار و نیز تامین آینده شغلی کارکنان کوتاهی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، مشکلات رانندگان حمل و نقل درون شهری در ارومیه به موضوعی بدون تاریخ انقضا و همیشگی و رسیدگی به این مشکلات هم لقلقه دائمی زبان مسئولین مربوطه و بهانه‌ای برای دادن وعده‌های بی سرانجام تبدیل شده است.

رانندگانی که در سطح شهر و حومه شهر برای امرار معاش خانواده خود به فعالیت در ناوگان حمل و نقل عمومی فعال بوده و از داشتن کمترین حقوق شهروندی یعنی بیمه تامین اجتماعی و نیز امنیت شغلی در آینده محروم هستند.

هرچند تاکنون بارها شاهد اعتراضات و اعتصابات این رانندگان در بازه‌های زمانی مختلف بوده‌ایم اما توجه به این نکته قابل توجه است که متاسفانه این گونه اعتراضات و اعتصاب‌های رانندگان باعث بی‌توجهی هرچه بیشتر مسئولین به اوضاع و هرازگاهی نیز به ابزاری برای هم‌عهد خواندن این قشر زحمتکش با رسانه‌های ضدانقلاب می‌شود.

طی روزهای گذشته که تعداد کثیری از رانندگان تاکسی شهری ارومیه دست به اعتصاب زده و خواهان افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی بودند، نه تنها مسئولی برای رسیدگی به وضعیت آن‌ها حاضر نشد بلکه بار دیگر وعده‌هایی مبنی بر طرح در صحن شورا و نیازمند بودن مصوبه افزایش نرخ کرایه تاکسی به طرح در جلسات فرمانداری و سازمان‌های مربوطه مطرح شد و این یعنی طی زمانی طولانی برای رسیدگی به یک اعتراض حق‌خواهانه!

در کنار چنین بی‌توجهی‌ها از سوی مسئولین، توجه به این موضوع نیز باید مدنظر باشد که رانندگی جزو مشاغلی محسوب می‌شود که فعالان این عرصه به‌طور دائم در چند قدمی حادثه قرار داشته و به همین منظور داشتن بیمه جزو اصلی‌ترین نیازهای آن‌ها است.

زمانی که رانندگان اتوبوس‌های درون شهری و حومه شهر بدون بیمه تامین اجتماعی و هیچ‌گونه قرارداد یا سندی مبنی بر فعالیت در سازمان حمل و نقل عمومی شهرداری مشغول به فعالیت هستند یا هنگامی که رانندگان تاکسی از قطع شدن بیمه و عدم احتساب سنوات گذشته برای برخورداری از حداقل حق خود شاکی هستند، این مسئولین هستند که باید پاسخگوی چنین اعتراضاتی باشند تا بهانه به دست ضدانقلاب و بدخواهان نیفتد و زمینه برای برخوردهای گسترده فراهم نشود.

طی همین سال جاری شاهد تصادفاتی بوده‌ایم که یک جانب آن رانندگان اتوبوس قرار داشتند و با توجه به شرایط رانندگی اصلی‌ترین افراد در امر ضرر و زیان همین رانندگانی هستند که به دلیل تعلل و بی‌توجهی مسئولین از حق بیمه بازمانده‌اند.

یا روزانه چند تصادف برای رانندگان تاکسی در نقاط مختلف شهر رخ می‌دهد که در صورت بروز جرح برای آن‌ها باید هزینه‌های گزافی را داده و نسبت به تامین درمان خود اقدام کنند که چنین امری در شرایط فعلی و با وجود هزینه‌های بالای درمان قطعا شدنی نیست و همین می‌شود سرآغازی برای مشکلات بزرگ‌تر در زندگی این قشر زحمتکش!

جالب است؛ در اواسط سال گذشته طرحی در شورای شهر ارومیه مصوب شده که بر اساس آن شرکت‌های طرف قرارداد با رانندگان اتوبوس جمع‌آوری و خود سازمان حمل و نقل شهرداری نسبت به تامین قرارداد این رانندگان اقدام کند، اما اکنون برخی رانندگان از نداشتن قرارداد و بیمه تامین اجتماعی گلایه‌مند بوده و خواهان رسیدگی مسئولین به این اوضاع هستند.

با توجه به سابقه نه‌چندان درخشان مسئولین در چنین موضوعاتی، حال احتمال بازگشت شرکت‌های خصوصی به امر انعقاد قرارداد در بدنه سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه و به این ترتیب بازگشت دلال‌بازی‌ها و واسطه‌گری های بی مورد در امر دریافتی‌های ماهانه افزایش یافته و به دغدغه رانندگی تبدیل شده که تجربه خوبی از این شرایط ندارند.

آنطور که از شواهد و قرائن برمی‌آید، حضور افراد بی‌تجربه و بدون سابقه کاری در حوزه حمل و نقل عمومی و نیز نداشتن تدبیر و مهم‌ترین از آن اخلاق مناسب برای رسیدگی به مشکلات کارکنان باعث شده تا رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی ارومیه رضایت چندانی از وضعیت موجود نداشته باشند.

با توجه به قرار گرفتن در سال انتخابات و وجود زمینه مناسب برای سوءاستفاده افراد از وضعیت موجود برای جلب آرای این قشر که تعداد آن‌ها نیز اندک نیست، به نظر می‌رسد ورود سریع مسئولین در سطح شهری و شهرستانی به موضوع حل مشکلات رانندگان حمل و نقل عمومی امری جدی بوده و نباید به موضوعی برای فرصت‌طلبی چهره‌های انتخاباتی در آینده تبدیل شود.

ورود رسانه‌ها به موضوع و گرفتن فرصت از بدخواهان در راستای احقاق حقوق رانندگان حمل و نقل عمومی خواسته اصلی این قشر بوده و می‌تواند موجب توجه بیشتر مسئولین نیز باشد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رانندگانی که نه بیمه دارند و نه امنیت شغلی/ شرکت‌های واسطه دوباره احیا می‌شوند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..