تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بند ناف نوزاد، مراقبت ها

بند ناف نوزاد لوله ای ارتباطی بین مادر و نوزاده که در طول مدت بارداری تمامی تغذیه و اکسیژن رسانی از جفت که به دیواره داخلی رحم مادر متصل شده به نوزاد از طریق عروق بند ناف صورت می پذیره. بند ناف در تمام مدت نه ماه بارداری وظیفه ای حیاتی داشته و کمی بعد از تولد هم همراه نوزاد هست، پس مراقبت از اون مهمه!

چرا مراقبت از بند ناف اهمیت داره؟
این قسمت مستعده انواع عفونته، تقریبا از سه ماهگی، بدن نوزاد شروع به ساخت پادتن ها می کنه و این روند تا زمان زایمان ادامه داشته و نوزاد با سطح بالایی از پادتن ها به دنیا می یاد. اما بعد از تولد با افت این پادتن ها مواجه می شیم که در این زمان احتمال آسیب پذیری نوزاد بالا می ره.

بند ناف تا چه مدت بعد از تولد باقی می مونه؟
به هنگام تولد بند ناف به فاصله چند سانتی متر از بدن نوزاد بریده می شه و توسط یک گیره نگه داشته می شه. در حدود دو الی سه روز این زائده شروع به خشک شدن کرده و در حدود یک هفته تا 21 روز هم زمان می بره تا کاملا بیفته.
توصیه علمی مبنی بر مراقبت از بند ناف، به صورت عدم استفاده از هیچ گونه موادی از جمله الکل هستش و فقط مهمه که اون ناحیه تمیز و خشک نگه داشته بشه.

اما توصیه های بزرگترها به تازه مادرها:
به هنگام پوشک کردن، بند ناف رو بیرون از پوشک قرار داده و مراقب باشید که توسط ادرار نوزاد خیس نشه
اصلا سعی نکنید خودتون بند ناف رو جدا کنین، اجازه بدید تابه زمانش جدا بشه
اجتناب از حمام بردن نوزاد با بند ناف، یک باور کاملا غلط و اشتباهه
از لباسی برای نوزاد استفاده کنید که هوا در اون ناحیه جریان داشته باشه

و اما هشدار
اگر قرمزی، تورم، ترشح زرد و سفید، بوی بد و یا دردی رو در نوزاد حس کردید، حتما به پزشک مراجعه کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بند ناف نوزاد، مراقبت ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..