تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ذوالقدر: آموزش و پرورش در دو سال اخیر ١٦ هزار مجوز به موسسات کمک آموزشی داده؛ آنگاه از فعالیت آن‌ها شاکی است؛ این یک تناقض آشکار است / نام ٣٧ مولف کتب درسی وزارتخانه در شناسنامه کتاب‌های کمک آموزشی پرتیراژ دیده می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سیده فاطمه ذوالقدر، نایب رئیس اول کمیسیون فرهنگی امروز در صحن علنی مجلس با طرح سوال ملی از وزیر آموزش و پرورش درخصوص مشکلات نظام آموزشی کشور و کتب کمک آموزشی گفت: نظام آموزش و پرورش به ساختاری تبدیل شده که پرورش را فدای آموزش کرده و همین نقش آموزشی را هم به درستی انجام نمی دهد.

او افزود: ٢٥درصد عناوین منتشره در شروع سال تحصیلی و ٦٠درصد از بهای کل کتابهای منتشره مربوط به کمک آموزشی هاست. مأموریت سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، تألیف کتب درسی است اما از فعالیت انحصاری فاصله گرفته و به سمت تهیه منابع کمک آموزشی رفته و حلقه اتصالی با بازار کتب کمک آموزشی و ناشران این کتب ایجاد کرده، چرا؟

ذوالقدر ادامه داد: چون خلئی را در کتاب درسی قرار داده که می تواند از آن، درآمدزایی و سودآوری کلان به صورت رسمی و غیررسمی داشته باشد. وزارت آموزش و پرورش به این موسسات که قارچ گونه در حال افزایش هستند صرفا در دو سال اخیر ١٦٠٠٠ مجوز فعالیت داده و تأییدی بر تبلیغات و گسترش آنها زده و توئیت می کند، از فعالیت آنها شاکی است!؟ این یک تناقض آشکار درعملکرد وزارت آموزش و پرورش است.

نماینده تهران در مجلس ادامه داد: مقام معظم رهبری هشدارهای در خصوص نظام تعلیم و تربیت رسمی کشور آموزش و پرورش دادند و بیان داشتند که هیچ نظام دیگری نباید در کنار این نظام وارد شود و بخواهد مقابله کند. آیا نظام آموزش و پرورش کشور توانسته فرمایش های معظم له را مورد توجه قرار دهد و اجرایی کند؟

او افزود: رونق فروش و نشر کتب کمک آموزشی را در این گرانی کاغذ و فشار اقتصادی وارد بر خانواده ها به واسطه ضعفی که در نظام آموزش و پرورش در کتب درسی ایجاد کرده، شاهدیم.

ذوالقدر با بیان اینکه نام ٣٧ مولف کتب درسی آن وزارتخانه را در شناسنامه کتابهای کمک آموزشی پرتیراژ می توان دید، گفت: حجم گردش مالی این موسسات آموزشی که امتیاز داشتن کتب کمک آموزشی را نیز دارند؛ ١٠ هزار میلیارد تومان برآورد شده که در برابر بودجه ٥٠ هزار میلیاردی آموزش و پرورش که فقط ١.٥ درصد آن برای موضوعات آموزشی و برنامه ریزی ها هزینه و ٩٨.٥ درصد آن صرف پرداخت حقوق معلمین می شود، رقم بسیار قابل توجه و فسادبرانگیزی است.

او گفت: دغدغه فراکسیون قرآن کریم نیز عدم توانایی دانش آموزان در صحبت كردن به زبان عربي است كه زبان قرآن است و به عنوان يك مسلمان و مسلمان زاده و رشد يافته در امالقراي جهان اسلام و مركز فقه و فقاهت مذهب جعفري، حتی از مهارت روخواني روان قرآن نيز عاجزند!

ذوالقدر با بیان اینکه کتب درسیِ خالی از محتوی باعثِ فقدان مهارت، تجاریسازی آموزش و پرورش، تشدید تبعیض آموزشی و محرومیت است، گفت: استفاده از یارانه کاغذ برای تقلیل دانش و سواد دانش آموزان و نه برای تعمیق علمی بیشتر، عدم پرداخت مالیات و توأمان ضربه زدن بر پیکره دانش و علم، سرمایه های انسانی و آینده سازان کشور و ایجاد معافیت مالیاتی برای سودآوری های کلان گروهی و شکاف عدالت آموزشی در کشور است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ذوالقدر: آموزش و پرورش در دو سال اخیر ١٦ هزار مجوز به موسسات کمک آموزشی داده؛ آنگاه از فعالیت آن‌ها شاکی است؛ این یک تناقض آشکار است / نام ٣٧ مولف کتب درسی وزارتخانه در شناسنامه کتاب‌های کمک آموزشی پرتیراژ دیده می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..