تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راهنمای سفر به کیف، پایتخت دیدنی اوکراین

کیف اوکراین یکی از دیدنی ترین شهرهای بلوک شرق است که میتوان با اخذ روادید گردشگری کوتاه مدت سفر به این کشور در تهران، از آن بازدید کرد. سفر به اوکراین به نسبت سفر به کشورهای حوزه شنگن و بعضا جنوب شرق آسیا ارزان تر است و خدمات گردشگری و اقامتی و حتی تحصیلی خوبی برای گردشگران و مسافران بین المللی تدارک دیده اند. دریافت روادید اوکراین در تهران سخت نیست و با مدارک حداقلی به نسبت مدارک مورد نیاز برای  اخذ روادید ژاپن یا شنگن، میتوان روادید ۲ هفته ای آن را با پرداخت ۹۰ دلار بدست آورد.

اوکراین با تاریخ بیش از چهار هزار سال، از جمله کشورهای در حال توسعه جهان بوده که تاریخ و فرهنگ و زبان و توسعه آن تا حد زیادی متکی به اتحاد جماهیر شوروی است که از سال ۱۹۹۰ میلادی به این سو، با همراهی بیشتر با کشورهای غربی، روند توسعه را دنبال میکند. روابط تهران و کیف در طی یک قرن اخیر در حال گسترش بوده و هزاران ایرانی در دانشگاه ها و شرکت های اوکراینی مشغول به فعالیت هستند. برای کسانی که به دنبال اقامت دائم هستند و قصد گرجستان گردی و صربستان گردی ندارند، اقامت سرمایه گذاری در اوکراین فراهم است. با این حال، حداقل یک بار سفر به این کشور توصیه  می شود.

کیف

برای گردش در کیف از سایت های گردشگری یا هشتگ KIEV در اینستاگرام استفاده کنید

کیف

کیف

خیابان های زیبای کیف

اولین مقصد سفر ایرانیان به اوکراین زیبا و دیدنی با غذاهای وسوسه انگیز و مردمانی مهربان، شهر جذاب کیف است که از تهران نیز پرواز مستقیم دارد. مردم اوکراین  بر خلاف مردم اسکاندیناوی، به زبان انگلیسی آشنایی چندانی ندارند اما دانشجویان و دانش آموزان و جوانان اوکراینی و دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این کشور، معمولا قادر به صحبت به  این زبان در حد آیلتس ۴ هستند. برای کسانی که قصد سفر بلند مدت به اوکراین دارند، یادگیری زبان اوکراینی که شباهت زیادی به روسی دارد توصیه میشود و میتواند در موسسات اوکراین، با پرداخت کمتر از دو هزار دلار، به  مدت یکسال نسبت به یادگیری این زبان اقدام کرد. برخی از  اوکراینی ها در لهستان کار میکنند. یادگیری زبان لهستانی در ورشو نیز به مدت یکسال، حدود ۵۰۰ یورو خواهد بود.

کیف، یکی از دیدنی ترین شهرهای این کشور است و همچون مسکو که بزرگ ترین شهر روسیه است، بزرگ ترین شهر اوکراین محسوب می شود. افرادی کمی به انگلیسی آگاهی دارند و به مسافران کیف توصیه می شود که حتما اپلیکیشن های ترجمه اوکراینی با انگلیسی یا اپ های راهنمای انگلیسی سفر به شهرهای مختلف این کشور را دانلود و استفاده کنند. البته دسترسی اینترنت پر سرعت در همه شهرهای اوکراین در صورت خرید سیم کارت ارزان اوکراینی در دسترس شما خواهد بود. کیف، مناطق گردشگری زیاد و عالی دارد که با راهنمای گردشگری اوکراینی که میتوانید در تریپ ادوایزر و لونلی پلنت پیدا کنید، امکان سیاحت هیجان انگیز را در اختیار گردشگران قرار می دهد.

اوکراین

از کیف با اتوبوس میتوانید به سمت منطقه ساحلی پر طرفدار Odessa بروید

کیف نشین ها، اگر چه انگلیسی به خوبی نمیدانند، اما آرام و مهربان و خونگرم بوده و رفتاری دوستانه با گردشگران دارند. اما به هر حال در کشورهای سردسیر مثل روسیه و اوکراین و ایسلند و نروژ و فنلاند، همان انتظار سبک رفتار مردمان خطه گرمسیر اروپا یا جنوب شرق آسیا را نداشته باشید. قبل از سفر به کیف اوکراین، اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و همچنین چشم اندازی نسبت به رستوران ها و اقامت گاه های لوکس و مجلل داشته باشید.

آب و هوای شهر کیف

آگاهی از آب و هوای شهر کیف برای سفر به  این پایتخت زیبا ضروری تصور می شود. شهر کیف در کشور اوکراین، دارای آب و هوای قاره ای و مرطوب می باشد. در ماه های ژوئن، جولای و آگوست این شهر در گرم ترین وضعیت خود قرار دارد و میانگین هوا بین ۱۳ تا ۲۴ درجه سانتی گراد است. سردترین ماه های سال هم در این شهر اوکرانی، دسامبر، ژانویه و فوریه است و دمای هوا در این ماه گاها به منفی ۱۰ درجه سانتی گراد هم می رسد.

بهترین زمان سفر به کیف

بهترین زمان سفر به اوکراین از  اوایل اردیبهشت تا اواخر مهر ماه است که هوا سرد نیست.  البته شهر ساحلی اودوسا اوکراین که مقصد پارتی و ایونت های تابستانی پر طرفدار اوکراین در نیمه نخست سال است، آب و هوای گرم تری به نسبت مناطق شمالی دارد. اما فصل شلوغ گردشگری در کیف، ماه های جولای تا اواخر سپتامبر است. اگر عاشق ورزشهای زمستانی هستید، کیف و دیگر شهرهای اوکراین، مقصدهای زمستان گردی ارزان به شمار می رود.

دیدنی های کیف

دروازه طلایی کیف یا Golden Gate مقصد شماره یک گردشگری این شهر به شمار می رود. از دیدنی های شهر کیف در اوکراین، دروازه طلایی آن است که نقطه عطفی با کیف باستانی و دروازه تاریخی شهرستان قلعه باستانی است. این دروازه، در حال حاضر به عنوان یک موزه عمل می کند و در خیابان ولدیمیر واقع شده است. در نزدیکی این دروازه، یک سالن تئاتر و یک ایستگاه مترو قرار دارد که به راحتی می توانید به مکان دیگر در این شهر سفر کنید. ساعت بازدید ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر است.

میدان استقلال

عمارت یانوکوویچ کیف (Yanukovych’s Private Mansion) دیگر مقصد گردشگری در شهر کیف است که با استقبال اوکراین گردهای تریپ ادوایزر نیز قرار دارد. یک ساختمان مجلل با معماری منحصر به فرد به نام یانوکوویج در شهر کیف قرار دارد که بازدید از آن برای عموم آزاد است. به منظور بازدید از این از عمارت دیدنی حداقل دو ساعت زمان نیاز است.

عمارت سنت سوفیا اوکراین

کیف مثل ایروان ارمنستان و سنت پترزبورگ روسیه (خوشگل ترین شهر اروپا)، شهر کلیساهای تاریخی است. کلیسای جامع سوفیا کیف (St. Sophia’s Cathedral) از مقصد های مذهبی گردی این شهر به شمار می رود. کلیسای جامع سوفیا، بنایی با معماری برجسته و شناخته شده ترین میراث جهانی اکراین است، که علاوه بر ساختمان کلیسا، خانه یا مجلس شهری و ناقوس بزرگی هم نیز دارد. سنت سوفیا اولین بنای اوکراین است که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. در سال ۲۰۱۱، هزارمین سالگرد تاسیس این کلیسا در کیف، جشن گرفته شد.

Main entrance of the house of former Ukrainian president Viktor Yanukovych

میدان استقلال کیف (Maidan Nezalezhnosti) مثل خیابان استقلال استانبول (شانزلیزه ترکیه) و میدان سرخ  مسکو، یکی از معروف ترین مقصد های گردشگری پر طرفدار میان هموطنان کیف گرد است. میدان استقلال در شهر کیف همانطور که از اسمش پیداست، مرکز وقایع مهم تاریخی و سیاسی در اوکراین بوده است، از جمله انقلاب نارنجی که در سال ۲۰۰۴ رخ داد. اما گذشته از تاریخ، این میدان، معماری منحصر به فردی هم دارهد. می توانید وقتتان را صرف گشت و گذار در آن، تماشای مجسمه اصلی و حتی خرید از فروشگاه های اطراف کنید. در نزدیکی میدان هم کافه و رستوران های بسیاری وجود داره که برای استراحت کردن مناسب هست.

 رستوران ها و  مراکز خرید کیف

مرکز خرید منیوفکتورا کیف

رستوران ایتالیایی آندر ووندر کیف (Under Wonder) از جمله رستوران های معروف این شهر است. رستوران ایتالیایی فوق العاده آندر ووندر در شهر کیف را حتما امتحان کنید غذاهای ایتالیایی با طعم های بی نظیری را تجربه خواهید کرد. این رستوران در آدرس: вул. Велика Васильківська, ۲۱, Kyiv, Ukraine قرار دارد. مرکز خرید روستایی منیوفکترا اوتلت  (Manufactura Outlet Village) از مراکز  خرید ارزان کیف است که در آدرس: اوکراین – کی یف Dnipropetrovske Hwy، Kyivs’ka oblast، Ukraine قرار دارد. مرکز خرید گالیور (Gulliver Shopping Mall) از  مراکز خرید معروف است که در  آدرس: اوکراین – کی یف Esplanadna St، ۱، Kyiv، Ukraine قرار دارد. مرکز خرید اوشن پلازا (Ocean Plaza Mall) از مراکز خرید مدرن شهر است که در  آدرس: اوکراین – کی یف ТРЦ “Ocean Plaza”، Antonovycha St، ۱۷۶، Kyiv، Ukraine، ۰۳۱۵۰ قرار دارد. کیف

سایت سفارت اوکراین در تهران به زبان فارسی در دسترس است

اگر مسافر اوکراین هستید و با سوالی روبرو شدید، درخواست خود را کامنت کنید. اگر قصد تحصیل در اوکراین را دارید، دانشگاه های مورد تایید اوکراین را از اداره کل دانش اموختگان وزارت علوم استعلام کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راهنمای سفر به کیف، پایتخت دیدنی اوکراین»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..