تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انتقاد شدید از تفاوت حقوق معلمان و پزشکان

۸۶۳۴۸۱

۱۵۳۲ 

خبرگزاری ایسنا: نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی از تفاوت حقوق دریافتی معلمان و پزشکان انتقاد کرد.

 هاجر چنارانی در جلسه نوبت بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه) مجلس و در جریان طرح سوالش از وزیر آموزش و پرورش در خصوص ارتقای جایگاه آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر فاصله حقوق معلمان و پزشکان ۴۰ برابر است و دریافتی یک دندانپزشک برای سه ساعت کار به اندازه حقوق یک ماه یک معلم است. امروز چه فرقی بین هیأت علمی، استاد دانشگاه و آموزگاری است که با دانش آموزان مقطع ابتدایی کار می‌کند؟ در حالی که کار آموزگار به مراتب سخت‌تر است ولی آنچه برای اساتید هست برای معلمین با همان رتبه علمی هم وجود دارد.

چنارانی همچنین گفت: سوال ما این است که وزارت آموزش و پرورش چه اقدامی برای احتساب آخرین مدرک تحصیلی همکاران آموزش و پرورش کرده؟ چه برنامه عملیاتی در راستای پتانسیل‌های آموزش و پرورش برای اقتصاد مقاومتی داشته و در راستای ارائه پیوست‌های آموزش و پرورش برای وزارتخانه‌های مرتبط چه کار کرده است؟

وی با انتقاد از گسترش مدارس پولی نیز گفت: در هیچ جای دنیا به اندازه ایران اینقدر مدرسه خصوصی نداریم. شما می‌خواستید مدارس تیزهوشان را هم واگذار کنید. کجا قرار است جلوی این کار گرفته شود؟ قرار بود تمام مردم از آموزش رایگان استفاده کنند اما آیا این کار انجام شده است.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرار بود حافظه محوری از مدارس کنار گذاشته شود گفت: به گفته خود شما ۸۵ تا ۹۰ درصد ورودی‌های دانشگاه نیاز به کنکور ندارند اما کنکور و مافیای آن چه منافع اقتصادی برای آموزش و پرورش دارد؟

وی با بیان اینکه اگر نگرش‌ها به جامعه فرهنگیان تغییر کند جامعه در حال توسعه نیز به جامعه توسعه یافته تغییر می‌کند افزود: بودجه دولت ۴۵۰ هزار میلیارد تومان است که ۴۰ هزار میلیارد تومان آن به آموزش و پرورش اختصاص می‌یابد و ۹ درصد بودجه کشور را در اختیار دارد اما چرا ما هر سال کاهش بودجه داریم و چرا حقوق دانشجویان دانشگاه فرهنگیان امسال شامل افزایش نشده است؟ علاوه بر این ۹۹ درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می‌شود و یک درصد برای آب و برق و کیفیت بخشی به آموزش و پرورش اختصاص می‌یابد. چرا این وزارتخانه معاونت اقتصادی ندارد؟

نماینده مردم نیشابور در مجلس خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: چرا لایحه‌ای برای اصلاح وضعیت آموزش و پرورش به مجلس نیاوردید؟ لازم است برای واگذاری ساخت و ساز و نگهداری مدارس به شهرداری‌ها، اختصاص درصدی از فروش نفت و مالیات به آموزش و پرورش، اصلاح روش بودجه ریزی در آموزش و پرورش، اصلاح وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان و زیرساخت‌های اقتصادی آموزش و پرورش اقدامی انجام دهید.

چنارانی با بیان اینکه آموزش و پرورش چهار اردوگاه بزرگ کشوری، ۵۴ اردوگاه استانی و ۲۰۵ اردوگاه در سطح شهرستان‌ها دارد، گفت: اردوگاه‌ها برای معیشت فرهنگیان چه کردند؟ شما می‌توانید برای آنها سرمایه گذار جذب کنید. ما آمادگی داریم که لایحه‌ای برای زیرساخت جذب سرمایه گذاری در آموزش و پرورش بیاوریم.

چنارانی در پایان با بیان اینکه هر وزارتخانه باید پیوست آموزش و پرورش داشته باشد گفت: اگر دانش آموزی در مدرسه‌ای می‌سوزد، وزارت نفت مدیون اوست. زیرا باید برای وضعیت سوخت مدارس اقدامی انجام دهد. وزارت نیرو باید برای وضعیت برق، وزارت ارتباطات برای وضعیت تلفن و اینترنت و وزارت ورزش برای وضعیت ورزش مدارس باید اقدامی انجام دهد.

علی مطهری که اداره جلسه علنی مجلس را بر عهده داشت با اشاره به اظهارات چنارانی در خصوص تفاوت حقوق معلمان و پزشکان گفت: پزشکانی که استخدام می‌شوند حقوق‌شان مثل بقیه است و پزشک خصوصی کار خودش را دارد و این مقایسه که گفتید حقوق آنها ۴۰ برابر معلمین است خیلی دقیق نبود.

مطهری همچنین یادآور شد: طبق یادداشتی که به من دادند بر خلاف آنچه شما گفتید افزایش حقوق در دانشگاه فرهنگیان انجام شده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انتقاد شدید از تفاوت حقوق معلمان و پزشکان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..