تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مدیران صنعتی استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها را بلد نیستند/ دانشگاه جلوتر از صنعت حرکت می‌کند

ساعت: 14:37 منتشر شده در مورخ: 1398/02/24 شناسه خبر: 1486016

عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان با اشاره به ارتباط ضعیف صنعت با دانشگاه گفت: مدیران صنعتی استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها را بلد نیستند‏.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباسعلی زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به همکاری صنعت با دانشگاه در خصوص کاهش آسیب‌ها به محیط زیست اظهار کرد: دانشگاه زنجان به شرطی می‌تواند در خصوص مسائل مختلف ورود جدی داشته باشد که استانداری دغدغه‌ها را به دانشگاه منعکس کند.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات پژوهشی که می‌تواند در دستور کار دانشگاه قرار گیرد استفاده از حفره‌هایی است که با برداشت از معادن ایجاد شده است، افزود: ما در زنجان سه معدن داریم که عمرشان در حال اتمام است اما کسی از ما نخواست تا پیشنهادات‌مان را ارائه دهیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان با اشاره به اینکه متاسفانه بیشتر همکاری‌های خواسته شده از دانشگاه بعد از بروز حادثه و بحران بوده است، ابراز کرد: باید توجه داشت که پیش‌بینی های دانشگاه قبل از بروز بحران بوده اما در این زمان کسی از دانشگاه نخواسته که طرح‌هایش را ارائه دهد.

وی با بیان اینکه علم دانشگاه‌ها خیلی از جلوتر از صنعت کشور است، گفت: متاسفانه از ظرفیت دانشگاه استفاده نمی‌شود و باید گفت که اکنون دانشگاه‌های ما برای کشورهای دیگر کار می‌کنند.

زمانی با تاکید بر اینکه عدم برنامه‌ریزی در استفاده از ظرفیت دانشگاه سبب شده تا دیگر کشورها از توان دانشگاه‌های ما سود کنند، عنوان کرد: ما از نظر علمی جلوتر از بیشتر کشورها هستیم و این موضوع ثابت شده است اما استفاده از این ظرفیت علمی مغفول مانده است.

 

وی با بیان اینکه صنعت‌گران ما بلد نیستند که چگونه از ظرفیت دانشگاه استفاده کنند، ادامه داد: اکنون غربی‌ها مقالات دانشجویان و اساتید ایرانی را استفاده کرده و تبدیل به محصول می‌کنند و همین محصول را صنعت ما می‌خرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان با اشاره به اینکه برخی از مدیران صنعت زنجان گمان می‌کنند که صنعت از دانشگاه جلوتر است، اظهار کرد: این یک حقیقت است که دانشگاه جلوتر از صنعت بوده و این فاصله بسیار زیاد است و این عدم ارتباط صنعت با دانشگاه به خاطر عقب بودن صنعت است.

وی با بیان اینکه علم بیشتر مخاطرات زیست محیطی صنایع را در دنیا حل کرده است، گفت: وقتی صنایع ما به جای خرید چرخ دایره چرخ چهار گوش می‌خرند این دیگر مشکل دانشگاه نیست، باید گفت که صنعت ما از تجهزات به روز استفاده نمی‌کند.

زمانی با اشاره به اینکه حل مسائل و مشکلات نیاز به زمان دارد، عنوان کرد: برای بومی کردن دانش یک تکنلوزی باید به دانشگاه‌ها فرصت داد و حمایت کرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه عده‌ای از کلمه کارآفرینی سوء استفاده می‌کنند، افزود: تا زمانی ما مطمئن نباشیم صنعتی مسائل زیست محیطی را حل کرده یا نه نباید اجازه ادامه فعالیت به همان شیوه را داد.

عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان با تاکید بر اینکه صنایع ما باید به سمت ارتقا استانداردها حرکت کنند، گفت: قوانین محیط زیست هر روز باید تغییر کرده و به روز شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه در کشور دولت را بدهکار صنایع کرده‌ایم، عنوان کرد: دانشگاه در شرایطی می‌تواند ناظر خوبی برای صنعت باشد که وام‌دار صنایع نباشد، اکنون محیط زیست در مواردی با مالیات‌های مسقیم صنعت اداره می‌شود. حال شما حساب کنید محیط زیستی که پولش را از صنعت می‌گیرد چطور می‌تواند ناظری برای آن باشد.

زمانی با اشاره به اینکه وقتی محیط زیست با پول صنعت اداره می‌شود چطور قادر به اعتراض خواهد بود، افزود: متاسفانه گاهی بودجه‌ها به صورت صحیح در نظر گرفته نمی‌شوند، به عنوان مثال ناظرهای کیفی صنایع که باید مسائل زیست محیطی را پایش کنند و چشم بیدار محیط زیست باشند، حقوق‌شان را از صنایع می‌گیرند. با این وضعیت شما حساب کنید که این ناظر چطور می‌تواند چشم بیدار باشد؟

وی بیان کرد: ما صنایع را مجبور کردیم از ناظران کیفی استفاده کند اما چطور می‌شود ناظرانی که از صنعت حقوق می‌گیرند برعلیه آن صنعت به محیط زیست یا استاندارد گزارش دهند؟ در این اوضاع بیکاری چه کسی حاضر با گزارشی علیه صنعت کارش را از دست دهد؟ این یک روال اشتباه است که در کشور ما جاافتاده است.

وی با بیان اینکه گاهی حتی زور صنایع به مدیران ارشد استان نیز می‌چربد، خاطرنشان کرد: به نظرم باید پول نفت را برای کارهای پایشی و پژوهشی اختصاص دهیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مدیران صنعتی استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها را بلد نیستند/ دانشگاه جلوتر از صنعت حرکت می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..