تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حباب سکه به ۶۰۰ هزار تومان رسید/پرهیز مردم از انجام معاملات با دلالان

ساعت: 15:13 منتشر شده در مورخ: 1398/02/24 شناسه خبر: 1485991

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران گفت: متاسفانه با تنش و نوسان در بازار طلا، شاهد حضور دلالان و سودجویان در بازارهای طلا در سطح استان هستیم که با جدیت بدنبال شناسایی و برخورد با انان از طریق اتاق‌های اصناف و نیروی انتظامی هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، مهدی معلمی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص آخرین تغییرات بازار سکه  طلا اظهار کرد: امروز قیمت انواع سکه و طلا نسبت به دوشنبه افزایش یافته است؛ برهمین اساس در بازار امروز سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با  قیمت 5 میلیون و 80 هزار تومان  معامله می‌شود.
 
وی افزود: ارزش امروز سکه تمام بر اساس طلا، 4 میلیون و 490 هزار تومان است؛ ولی فروش آن در بازار با قیمتی معادل 5 میلیون و 80 هزار تومان در حال انجام است که مابه‌التفاوت آن یعنی 590 هزار تومان، حباب قیمتی سکه است.
 
نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران خاطرنشان کرد: در بازار آزاد هر قطعه نیم سکه بهار آزادی، دو میلیون و 860 هزار تومان و ربع سکه با نرخ یک‌میلیون و 860 هزار تومان فروخته می‌شود.
 
این فعال صنفی بازار طلا و جواهر در استان، گفت: هفته جاری را با مظنه بالا در روز شنبه با نرخ دو میلیون و 30 هزار تومانی هر مثقال طلا، آغاز کردیم و اکنون که در وسط هفته و در روز سه شنبه قرار داریم، مظنه بازار یک‌میلیون و 993 هزار تومان است.
 
معلمی ادامه داد: با مقایسه نرخ مظنه طی روزهای هفته جاری، متوجه می‌شویم که طی هفته جاری، بازار آرامی را طی کردیم و بازار طلا دچار نوسانات بالایی نبوده است.
 
وی بیان کرد: ارزش هر گرم طلا بدون اجرت در این لحظه که در نیمه روز است، 460 هزار تومان است.
 
نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران متذکر شد: متاسفانه با تنش و نوسان در بازار طلا، شاهد حضور دلالان و سودجویان سراپایی در بازارهای طلا در سطح استان هستیم که با جدیت بدنبال شناسایی و برخورد با انان از طریق اتاق‌های اصناف و نیروی انتظامی هستیم.

معلمی متذکر شد: متاسفانه شکایات مردمی در خصوص زیان و تقلب در معاملات فی مابین مردم با این دست از افراد در استان کم نیست که هم از یک سو موجب زیان و خسارت ریالی برای مردم شده است و هم به دلیل اینکه این افراد دارای واحد کسبی نبوده و مشخص نیست از کجا آمده‌اند، پیگیری هم زمان‌بر و گاه غیرممکن است که در نهایت منجر به زیان مردم شده است.
 
وی عنوان کرد: متاسفانه طی این معاملات برخی از مردم با اعتماد به این افراد، گاه مال و گاه بهای طلای آن‌ها با ادعای پرداخت آن تا یک ساعت دیگر، سرقت شده است.
 
نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران از مردم خواست تا حتما از واحدهای صنفی در بازار، خرید و فروش کنند و جدا از انجام معاملات سراپایی با دلالان و سودجویان در بازار خودداری کنند.

معلمی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به یکی دیگر از چالش‌های فعلی در بازار اشاره کرد و گفت: هر چند طلا یک بهشت امن برای خریداران است که به عنوان یک کالای زینتی، بدون هیچ تحمیلی، کاملا از سوی خریدار انتخاب و خریداری می‌شود، اما با ورود غیرکارشناسانه و طمع جویانه، متاسفانه به جهنمی برای سودجویان نیز تبدیل خواهد شد.
 
وی با با بیان اینکه افزایش قیمت طلا در بازار، موجب افزایش رغبت مردم  برای خرید طلای دست دوم شده است؛ تاکید کرد: هم از مردم و هم از کسبه بازار طلا می‌خواهیم به دلیل عدم وجود فاکتور، سند و مدرک در خصوص طلای دست دوم که در حکم اشیای سرقتی محسوب می‌شود؛ از خرید و فروش طلای دست دوم جدا خودداری کنند.

این عضو هیئت مدیره اتحادیه طلاوجواهر مرکز مازندران در پایان گفت: در طی سال، پرونده‌های متعددی در این باره به اتحادیه صنفی ارجاع داده می‌شود که متاسفانه بسیاری از خریداران و فروشندگان طلای دست دوم، با خرید این کالا دچار ضرر و زیان‌های زیادی می‌شوند و با شکایت شاکی خصوصی  پایشان به محاکم قضایی باز می‌شود.
 
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حباب سکه به ۶۰۰ هزار تومان رسید/پرهیز مردم از انجام معاملات با دلالان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..