تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تخصیص سود ۴۰ درصدی خدمات آزمایشگاهی به هیئت علمی و کارکنان/ امکان گذراندن ساعات موظفی پژوهشی در مراکز تحقیقاتی

سرپرست معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد خبر داد؛

نگاهداری گفت: تحول مؤثر و پایدار در این دانشگاه با همکاری اعضای هیئت علمی، کارشناسان و کارکنان دانشگاه تحقق می‌یابد.

تخصیص سود ۴۰ درصدی خدمات آزمایشگاهی به هیئت علمی و کارکنان/ امکان گذراندن ساعات موظفی پژوهشی در مراکز تحقیقاتیبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، بابک نگاهداری سرپرست معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در تشریح گزارش فصلی حوزه پژوهش و فناوری، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با حدود ۱۱ هزار آزمایشگاه و کارگاه و بیش از ۱۴۷ هزار تجهیزات تخصصی بزرگترین سرمایه آزمایشگاهی و کارگاهی کشور است. ابلاغ پیش نویس آیین نامه آزمایشگاه‌های تحقیقاتی با قابلیت ارائه خدمات به داخل و خارج

وی به بازدید خود از ۲۰۰ آزمایشگاه و کارگاه در واحد‌های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور اشاره و تصریح کرد: در همین راستا پیش نویس آیین نامه آزمایشگاه‌های تحقیقاتی که قابلیت ارائه خدمات به داخل و بیرون از دانشگاه را دارند، تنظیم شده که به زودی ابلاغ می‌شود.

سرپرست معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: به منظور بهره مندی هر چه بیشتر اساتید، کارکنان و کارشناسان آزمایشگاه‌ها از سود حاصل از ارائه خدمات آزمایشگاهی، مقرر شد ۴۰ درصد از سود حاصل از ارائه هر خدمت آزمایشگاهی به عضو هیئت علمی، کارکنان یا کارشناسانی که آن خدمت را ارائه داده اند، تعلق گیرد.

نگاهداری تأکید کرد: همچنین برای رفع موانع اداری و مالی، مجموعه آزمایشگاه‌های تحقیقاتی استان از نظر هویت حقوقی ذیل «مرکز خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی» قرار می‌گیرد که از نظر اداری و مالی به طور مستقل به عنوان یک مرکز، تعامل مالی خواهد داشت.

دانشگاه آزاد ۱۲۵ مرکز تحقیقاتی دارد

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دارای ۱۲ پژوهشکده و ۱۲۵ مرکز تحقیقاتی است، گفت: پس از برگزاری نخستین نشست هم‌اندیشی با رؤسای مراکز تحقیقاتی، آیین‌نامه جدید مراکز تحقیقاتی نهایی شد. در این آیین نامه سعی شده مسیر سهل و روانی برای ارتباط با صنعت و جامعه برای مراکز تحقیقاتی مهیا شود و منافع اعضای هیئت علمی و کارکنان مد نظر قرار گیرد.

سرپرست معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در آیین نامه جدید مراکز تحقیقاتی امکان گذراندن ساعات موظفی پژوهشی برای اعضای هیئت علمی واجد شرایط در مراکز تحقیقاتی مهیا شده است. همچنین به منظور تسهیل تعاملات اداری و مالی مراکز تحقیقاتی هر استان به مشابه آزمایشگاه ها، تحت هویت حقوقی با سازوکار اداری و مالی مستقل به نام «مرکز خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی» قرار گرفته اند.

مجموعه‌های فناور و نوآور در سرای نوآوری تعریف می‌شوند

نگاهداری با بیان اینکه در هر یک از استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی مجموعه‌ای تحت عنوان سرای نوآوری به عنوان یک مرکز با سازوکار اداری و مالی شکل می‌گیرد که امکان تعامل با صنایع و سازمان‌های بیرونی را دارد، گفت: کلیه مجموعه‌های فناور و نوآور استان اعم از مراکز رشد، پردیس‌های پارک علم و فناوری، شتاب دهنده ها، پارک‌های صنعتی و مدارس خلاقیت در سرای نوآوری تعریف می‌شوند.

میزان حق مسئولیت روسای مراکز رشد براساس عملکرد آنهاست

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دارای یک هزار و ۱۳۵ شرکت فناور در قالب ۱۳۵ مرکز رشد مستقل در واحد‌های سراسر کشور است، اظهار کرد: در مدل جدید آیین‌نامه ارزیابی مراکز رشد، ارزیابی عملکرد سالانه مراکز رشد با شاخص‌های مشخصی صورت می‌گیرد و میزان حق مسئولیت رئیس مرکز رشد، تابعی از عملکرد آن است.

سرپرست معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی از امکان استقرار شرکت‌ها و واحد‌های کارآفرین در مراکز رشد خبر داد و گفت: با بازنگری در اساسنامه مراکز رشد امکان استقرار شرکت‌ها و واحد‌های کارآفرین علاوه بر شرکت‌های دانش بنیان در مراکز رشد مهیا شد. همچنین شیوه‌نامه برگزاری رویداد‌های فناورانه و نوآورانه اعم از استارت آپ‌ها و نظایر آن تهیه شده است.

موانع تجاری سازی فناوری‌های تولیدی در دانشگاه

نگاهداری بیان کرد: یکی از موانع تجاری سازی فناوری‌های تولیدی در دانشگاه و پتنت‌های ثبت شده، سهم مالکیت معنوی طرفین موضوع اعم از دانشگاه، اساتید و دانشجویان بود که کارشناسی دقیقی در این خصوص صورت گرفت که با توجه به نوع حمایت دانشگاه و پایان نامه و غیر پایان نامه بودن پتنت‌های ثبت شده، درصد سهم منصفانه‌تر و دقیق‌تر در راستای صیانت هر چه بیشتر از مالکیت معنوی اعضای هیئت علمی، دانشجویان و دانشگاه اصلاح شد.

تحول مؤثر و پایدار با همکاری اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه تحقق می‌یابد

وی درباره عملکرد معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری در زمینه ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه، اظهار داشت: در همین راستا تفاهم نامه‌هایی با صنایع ذوب آهن، کشاورزی، ایران خودرو، زیست فناوری، فناوری اطلاعات، اتاق‌های بازرگانی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و سازمان اوقاف منعقد شد. همچنین با توجه به اهمیت راهبردی کشاورزی برای کشور و دانشگاه آزاد اسلامی، نشست تخصصی عنوان پویش صادرات در محصولات کشاورزی را با حضور فعالان حوزه صادرات در سازمان مرکزی برگزار کردیم.

نگاهداری با تأکید بر اینکه تحول مؤثر و پایدار در دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری اعضای هیئت علمی، کارشناسان و کارکنان دانشگاه تحقق می‌یابد، گفت: به همین منظور فراخوانی برای دعوت به همکاری اعضای هیئت علمی و نیرو‌های متخصص دانشگاه آزاد اسلامی در مدیریت‌های حوزه پژوهش و فناوری اعلام کردیم؛ که پس از بررسی سوابق افراد و مصاحبه‌های حضوری، حدود ۱۶ نفر از متقاضیان جهت همکاری در حوزه‌های مدیریتی انتخاب شدند.

وی در پایان تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در آستانه گام دوم خود می‌تواند در آستانه یک تحول بزرگ قرار گیرد. بی شک یکی از پیشران‌ها و موتور‌های محرکه اصلی این تحول حوزه پژوهش، فناوری و نوآوری است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تخصیص سود ۴۰ درصدی خدمات آزمایشگاهی به هیئت علمی و کارکنان/ امکان گذراندن ساعات موظفی پژوهشی در مراکز تحقیقاتی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..