تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جنجال بر سر يک تاريخ/ كنكور ٩٨ با تاخیر برگزار مى‌شود؟

داوطلبان آزمون سراسری تقاضای تاخیر در برگزاری این آزمون را دارند و هنوز با خواسته آنها موافقت نشده است.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، فروردین ماه امسال و در تعطیلات نوروزی بود که کشور با سیل درگیر شد؛  سیلی که در پی آن تعداد زیادی از مردم خانه و کاشانه خود را از دست دادند و آواره شدند.

این سیل خانمان سوز علاوه بر آسیب‌های فیزیکی که برای مردم به همراه داشت آسیب‌های روحی و روانی بسیاری هم ایجاد کرد و سبب تضعیف روحیه بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان شد، در این بین تعدادی از دانش‌آموزان در حال آماده شدن برای کنکور بودند.

جوانانی که برای بزرگترین آزمون آینده ساز زندگی‌شان آماده می‌شدند به یکباره کتاب و دفتر خود را در میان انبوهی از سیل از دست دادند و به جای آن که پای درس بنشینند مجبور به حضور در خیابان‌ها شدند.

بلافاصله پس از سیل عده زیادی از داوطلبان آزمون سراسری که در آستانه کنکور قرار داشتند تقاضای تاخیر در برگزاری آزمون‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد را مطرح کردند.

جنجال بر سر يك تاريخ/ كنكور ٩٨ با تعويق برگزار مى شود؟ کمپین‌هایی که صدای داوطلبان آزمون سراسری شدند   پس از مطرح شدن این تقاضا و بالا گرفتن موضوع، کمپین‌هایی متعدد شکل گرفت که تمام آن‌ها موضوع تعویق آزمون‌های سراسری را دنبال می‌کردند و هرکدام سعی داشتند تا به گونه‌ای تقاضای خود را به گوش مسئولان مربوطه برسانند.

در همین زمان داوطلبان آزمون سراسری به سمت صفحه شخصی منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری روانه شدند تا از این طریق بتوانند به‌صورت مستقیم تقاضای خود را به گوش وی برسانند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم پس از مطرح شدن تقاضا‌ها در صفحه شخصی خود به داوطلبان آزمون سراسری هشدار داد تا خام صحبت‌ عده‌ای بی هویت که خود هم داوطلب کنکور نیستند نشده و تمرکزشان را  روی درس خواندن در فرصت باقی مانده قرار دهند.

جنجال بر سر يك تاريخ/ كنكور ٩٨ با تعويق برگزار مى شود؟ دلیل به تعویق افتادن آزمون کارشناسی ارشد چه بود؟   البته تقاضای داوطلبان آزمون سراسری زمانی به اعتراض تبدیل شد که شورای سنجش و پذیرش با تعویق هفت هفته‌ای در برگزاری آزمون کارشناسی ارشد موافقت کرد و قرار بر این شد برگزاری کنکور کارشناسی ارشد  از اوایل اردیبهشت ماه  به نیمه دوم خرداد ماه موکول شود.

البته برای این موضوع هم منصور غلامی دلیلی داشت و گفت: از زمان وقوع سیل تا کنکور سراسری بیش از ۲ ماه فاصله وجود دارد، در حالی که آزمون کارشناسی ارشد در ابتدای اردیبهشت ماه بود و مقایسه این ۲ آزمون با یکدیگر درست نیست.


اما داوطلبان آزمون سراسری می‌گویند سیل برایشان مشکلات زیادی را به وجود آورده و آن‌ها خواهان تاخیر در برگزاری هستند.

در همین میان صحبت‌هایی مبنی بر اعطای سهمیه‌هایی مخصوص به داوطلبان مناطق سیل زده مطرح شد که هنوز به طور شفاف و قاطع درباره آن‌ها صحبتی نشده است.

جنجال بر سر یک تاریخ؛ داوطلبان آزمون سراسری یا مسئولان آموزش عالی برنده نبرد تعویق کنکور چه کسی است؟ پرونده باز آزمون سراسری روی میز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  هنوز هم وزرای آموزش و پرورش و علوم، شورای سنجش وپذیرش و مسئولان مربوطه درباره به تعویق افتادن آزمون سراسری به طور قاطع صحبت نکرده‌اند، اما داوطلبان هنوز  تکاپو برای به تعویق انداختن این آزمون هستند و پرونده آزمون سراسری روی میز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس باز است.

چندی پیش بود که دانشگاه آزاد برای همراهی با داوطلبان مناطق سیل زده آزمون جامع دکترای خود را از نیمه خرداد ماه به نیمه تیر ماه منتقل کرد.

تعویق سه ماهه خواسته نمایندگان مجلس از رئیس جمهور  همانطور که گفتیم موضوع تعویق  کنکور هنوز مختومه نشده است و عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه‌ای به ریاست جمهوری خواستار تعویق سه ماهه برگزاری آزمون سراسری شدند.

در حالی‌که برخی از نمایندگان خواهان تعویق در برگزاری آزمون هستند، اما عده‌ای دیگر معتقدند که این تعویق مخالف با نظام آموزش عالی است و به ایجاد اختلال در زمان شروع سال تحصیلی ‌منجر می‌شود.

جنجال بر سر یک تاریخ؛ داوطلبان آزمون سراسری یا مسئولان آموزش عالی برنده نبرد تعویق کنکور چه کسی است؟
ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش و  آموزش کشور هم با نظر گروه دوم نمایندگان موافق است و می‌گوید اگر کنکور سه ماه به تعویق بیافتد نمی‌توانیم از ابتدای مهرماه سال تحصیلی جدید را آغاز کنیم.

در حال حاضر تنها آزمونی که به تعویق نیفتاده نکور سراسری دانشگاه‌ها با بیشترین جامعه آماری و بالاترین حساسیت است؛ بزرگترین ماراتن علمی کشور که می‌تواند سرنوشت عده زیادی از جوانان را تعیین کند، در گیر و دار اما و اگر‌ها و درحاشیه بسیار زیادی قرار گرفته است و باید دید که سرانجام تقاضای داوطلبان چه می‌شود و آیا با نظر آن‌ها مبنی بر به تعویق افتادن زمان آزمون موافقت می‌شود یا خیر.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جنجال بر سر يک تاريخ/ كنكور ٩٨ با تاخیر برگزار مى‌شود؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..