تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




صعود تابستانی شاخص/ حرکت اصلاحی در استراحتگاه های بین راهی

محمد گرجی آرا در گفت و گو با پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) با بیان اینکه این صعود چند دلیل مهم دارد، افزود: بخشی از آزادسازی نرخ ارز و محصولاتی که شرکت های بورسی تولید می کنند، در تابستان اتفاق می افتد. از جمله بانک ها، گروه لاستیک سازی یا  محصولات پتروشیمی و اوره سازها و صنایع غذایی که مشمول قیمت گذاری دستوری هستند ، از تابستان مشمول آزادسازی قیمت ها می شوند .

وی افزود: از طرف دیگر به نظر می رسد افزایش نرخ دلار مبادله ای و دلار آزاد هم در سال ۹۸ روند ادامه داری داشته باشد؛ لذا از این بابت هم شرکت های بورسی منتفع می شوند .

این کارشناس بازار سرمایه توضیح داد: در عین حال، بازار سرمایه در این مدت هم پای سایر بازارهای کالایی، طلا و ارز رشد نکرد و هم اکنون پتانسیل ادامه رشد را دارا است تا بتواند خود را متناسب با دیگر بازارها تعدیل کند .

به گفته گرجی آرا، از آنجا که برگزاری مجامع را هم در تیرماه برای اکثر شرکت های بورسی پیش رو داریم، بسیاری از شرکت ها سود ناشی از افزایش قیمت سهام را برای سهامداران ایجاد می کنند.

وی افزود: شرکت هایی که امسال سود نقدی تقسیمی خوبی دارند، از جمله گروه پتروشیمی، گروه عرضه کننده برق و بخار و گروه بانکی مجامع خوبی را برگزار می کنند و شرکت هایی که سودآور هستند، تقسیم سود خوبی هم خواهند داشت ؛ به همین خاطر حضور در مجامع برای سهامداران ،چه حقیقی و چه حقوقی، جذاب به نظر می رسد.

مدیر سرمایه گذاری کارگزاری بهگزین ، در تبیین  دیگر دلایل صعودی بودن شاخص گفت: در شرایط رشد نقدینگی، بورس یکی از بازارهایی است که از هجوم نقدینگی تاثیر می پذیرد و محلی برای آنها به شمار می رود. به همین خاطر شاخص با استراحت های بین راهی که البته به نظر می رسد بیشتر از جنس زمانی هستند تا اصلاح قیمتی، روند صعودی را تا اواخر تابستان حفظ خواهد کرد .

وی در ادامه با اشاره به اینکه از جهت ریسک های سیاسی هم به نظر نمی رسد در حال حاضر ریسک غیرعادی و بزرگی پیش رو داشته باشیم، اظهار داشت: از آنجا که ریسک های سیاسی در نرخ ارز تخلیه می شوند، هر کدام از ریسک ها که محقق شود، نمی تواند لطمه ای به روند عادی بازار بزند.

گرجی آرا در پایان خاطرنشان کرد: انتظار می رود بازار سرمایه روند حرکتی صعودی خود را طی کند و شاخص کل تا انتهای تابستان قله های تازه ای را ثبت کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «صعود تابستانی شاخص/ حرکت اصلاحی در استراحتگاه های بین راهی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..