تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیشنهاد منصوری آرانی به اروپایی ها برای مذاکره/ تحرکات آمریکایی‌ها بیشتر جنبه روانی دارد

عباسعلی منصوری‌آرانی عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی، درباره تهدید نظامی و همچنین مطرح کردن مذاکره از طرف دیگر توسط مقامات آمریکایی‌، گفت: آمریکا در چهار دهه گذشته سعی کرده در فازهای مختلف به جمهوری اسلامی ایران فشار بیاورد؛ به علت اینکه مواضع ما بر اساس اصول اعتقادی، استقلال، آزادی و خواست مردم است. با انقلاب اسلامی، آنها نفوذی که بر کشور ما داشتند را از دست دادند. 

وی افزود: آمریکایی‌ها تصور می‌کردند بعد از اینکه از برجام خارج شدند جمهوری اسلامی ایران تسلیم می‌شود و باب مذاکره را باز می‌کند و یا اینکه از آنها خواهش می‌کند که به گونه‌ای وارد گفت‌وگو بشوند ولی ما با توجه به مقاومتی که همواره بر تحریم‌ها داشتیم و اینکه 40سال است با این موضوع دست‌وپنجه نرم کردیم، بدیهی است که سعی کردیم مسیر خودمان را طی کنیم.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: تحرکات اخیر آمریکایی‌ها بیشتر جنبه روانی دارد و آنها خواستند سیستم نظامی‌شان را به کمک سیستم سیاسی‌شان بیاورند. معمولا این اتفاق در بسیاری از کشورهای دنیا می‌افتد و سیستم نظامی پشتوانه سیستم سیاسی قرار است. در کشور ما هم وجود دارد و اگر مقاومت و اقتدار نظامی-دفاعی ما نبود، حتی در مذاکرات برجام موفق نمی‌شدیم و در مذاکرات دیگری که در  سطح بین‌الملل داشتیم نیز این اقتدار نظامی و امنیتی ما به سیاسیون ما کمک می‌کند.

منصوری آرانی خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها سعی کردند با تحرکات این چنینی خود یعنی با آوردن ناو، قدرت چانه‌زنی خود را افزایش دهند و تصور می‌کنند با این اقدام روانی می‌توانند ما را پای میز مذاکره بیاورند. مسلماً با سیاست روشنی که داریم، نه مذاکره‌ای رخ خواهد داد و نه جنگی اتفاق خواهد افتاد.

وی اظهار کرد: آمریکایی‌ها خودشان میز مذاکره را ترک کردند و براساس مصوبه سازمان ملل در قطعنامه 2231 باید آنها به برجام بازگردند و به تعهد خود پایدار بمانند، اینکه تصور کنند مذاکره‌ای خارج از برجام رخ خواهد داد، قطعا اشتباه است،  کشور ما هرگز در شرایط تهدید و تحریم، تسلیم نشده و نخواهیم شد و هرگونه مذاکره‌ای در این شرایط کار به‌شدت اشتباهی است و خود آمریکایی‌ها هستند که باید متوجه اشتباه بزرگشان بشوند و به چیزی که سازمان ملل و شورای امنیت برایشان تکلیف کرده بازگردند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: اگر قرار است مذاکره‌ای شود، باید مذاکره بین اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها برای برگرداندن آمریکا به تسلیم در برابر قطعنامه سازمان ملل باشد.

2323




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیشنهاد منصوری آرانی به اروپایی ها برای مذاکره/ تحرکات آمریکایی‌ها بیشتر جنبه روانی دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..