تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حضور پر رنگ زنان در جشنواره فیلم کن

جشنواره کن گزارش از برابری جنسیتی در این مراسم منتشر کردبه گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ورایتی، موسسان جشنواره فیلم کن روز دوشنبه گزارشی از برابری جنسیتی در این جشنواره و فیلم‌های امسال منتشر کردند.

کارگردان هنری جشنواره، «تیری فرمو» در طی چند روز گذشته با سوالاتی در مورد تعداد کارگردان‌های زنی که در رقابت این جشنواره حضور دارند مواجه شده بود.

او اعلام کرده که حضور کارگردان‌های زن در کن همواره یکی از دغدغه‌ها و مشکلاتی است که این جشنواره با آن درگیر است و به طور کلی در هفتاد و دومین دوره این جشنواره ۱۵ فیلمساز زن حضور دارند.

با توجه به آمار، این سازمان اظهار کرد که ۲۶ درصد از ۱۸۴۵ فیلم سینمایی بلند ثبت شده امسال، توسط زنان ساخته شده است و در بخش فیلم کوتاه نیز به ۳۲ درصد افزایش پیدا می کند، همچنین در ۴۴ درصد، فیلم‌های آموزشی توسط زن‌ها ساخته می‌شود، کن همچنین گفت این اعداد و ارقام از فیلمسازی بانوان نشان از آن دارد که در سال‌های آتی شاهد فیلم‌های بیشتر و مهمتری از سوی آن‌ها خواهیم بود.

این سازمان همچنین اعلام کرد که در داخل خود جشنواره نیز در حدود ۶۱ درصد از هماهنگ کننده‌ها و عوامل این جشنواره را زن‌ها تشکیل می دهند.
گفتنی است جشنواره فیلم کن سال گذشته با امضای تعهد «۵۰۵۰x۲۰۲۰» موظف شده بود که میزان حضور کارگردان‌های زن در بخش رقابتی را افزایش دهد که به نظر می‌رسد این امر تا حد قابل قبولی محقق نشده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حضور پر رنگ زنان در جشنواره فیلم کن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..