تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




واقعیت‌هایی گفته نشده در مورد تایگر وودز افسانه‌ای

۸۶۰۵۷۴

۴۲۵ 

برترین ها: تایگر وودز برای گلف مانند پله برای فوتبال است: نیروی ذاتی استعداد خام و دقت تکنیکی که دیگر بازیکنان همیشه با آن مقایسه می‌شوند. دوران حرفه‌ای پربار وودز و زندگی شخصی نامتناسب او را می‌توان دستکم پرآشوب توصیف کرد، با این وجود وقتی که به ورزش گلف فکر می‌کنید اولین اسمی که به ذهنتان خطور خواهد کرد اسم تایگر وودز خواهد بود. بدون توجه به نظر شخصی تان در مورد وودز، تاثیر او بر ورزش گلف غیرقابل انکار است و هیچگاه نمی‌توانید پوششی مشابه او در رسانه‌ها را برای دیگر گلف بازان مشهور جهان دید.

وودز چهره‌ای افسانه‌ای این ورزش است و مانند اکثر چهره‌های افسانه‌ای ورزشی جهان، او نیز به سادگی به این جایگاه نرسیده است. زندگی او ترکیب کنجکاوانه صعود‌های سخت و شکست‌های شوکه کننده بوده است و امروز می‌خواهیم بیشتر در مورد او بدانیم. این شما و این واقعیت‌هایی گفته نشده یا کمتر گفته شده در مورد تایگر وودز.

واقعیت هایی گفته نشده در مورد تایگر وودز افسانه ای

۱- تایگر وودز اسم واقعی او نیست

تایگر وودز یک اسم بسیار کشنده است که خیلی راحت می‌توان تصور کرد تنها هدف والدین او از این نامگذاری این بوده باشد که او را به بهترین ورزشکار یا یک ستاره فیلم‌های اکشن تبدیل کنند. تایگر، وودز. چند بار این دو را تکرار کنید تا قدرتی که در آن هاست را حس کنید. بیشتر شبیه اسم یک جانور شکارچی گوشتخوار بسیار خطرناک است تا بازیکن یک ورزش بسیار محترمانه مثل گلف. از طرف دیگر، اما نام تایگر وودز با طبیعت بسیار رقابتی موجود در ورزش گلف بسیار هماهنگ است. اگر فکر کنید که این اسم واقعی بازیکن افسانه‌ای دنیای گلف نیست شما را خواهیم بخشید، چون درست فکر کرده اید! در واقع نام واقعی تایگر، الدریک تونت وودز (Eldrick Tont Woods) است.

واقعیت هایی گفته نشده در مورد تایگر وودز افسانه ای

ظاهراً او از این که در دنیای گلف او را با نام الدریک صدا بزنند احساس خجالت زدگی می‌کرده از این رو تنها گاهی اوقات به اسم واقعی و کامل خود اشاره می‌کند که از آن در نام کمپانی شخصی اش، ETW Corporation، استفاده شده است. وقتی که پدر الدریک، ارل وودز، در ویتنام می‌جنگید با یک سرباز ویتنام جنوبی به نام سرهنگ وونگ دانگ فونگ آشنا می‌شود. وونگ به یکی از بهترین دوستان ارل تبدیل می‌شود و این سرهنگ ویتنامی آنقدر ترسناک بوده که همه به او لقب «ببر» (Tiger) داده بودند. بعد‌ها او برای ادای احترام به دوست قدیمی خود، پسرش را با این نام صدا می‌کرد.

۲- برند‌ها و قرارداد‌های تجاری متعدد تایگر وودز

بسیار عادی است که ورزشکاران موفق کسب و کاری راه انداخته تا ثروت هنگفت خود را از طریق آن مدیریت کرده و افزایش دهند. با این وجود وقتی که از یک ورزشکار عادی موفق در یک رشته ورزشی پردرآمد گذشته و به یکی از چهره‌های تعریف کننده آن ورزش تبدیل می‌شوید، به احتمال فراوان قاشق شما به ظرف سوپ‌های بسیار بیشتری از آنچه که ممکن است مردم فکر کنند وارد می‌شود.

تایگر وودز نیز از این قاعده مستثنی نیست. تا سال ۲۰۱۵، این گلف باز مشهور مالکیت ۳ کمپانی مختلف را در اختیار داشته و ۴۵ برند تجاری مختلف دارد که البته همه آن‌ها فعال نیستند. اداره حق ثبت اختراع و برند‌های ایالات متحده تنها ۲۳ مورد از این برند‌ها را در فهرست برند‌های فعال قرار داده، اما برخی از برند‌های غیرفعال او نیز بسیار هیجان انگیز هستند. فکر کنید که تایگر وودز دارای برند خاص خود برای پودر پا، حشره کش و محصولات آرایشی بهداشتی است. با این وجود پر استفاده‌ترین آن‌ها لایسنس‌هایی است که معنای چاپ پول را برای وی دارند و برخی دیگر حق او بر برند‌هایی شبیه نام او را نیز به رسمیت می‌شناسند.

بین سال‌های ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۶، بیش از ۴ درخواست برند تجاری متفاوت برای اشتقاقاتی از نام تایگر وودز ارائه شده که در آن‌ها گفته شده منظور از تایگر همان جانور گوشتخوار وحشی است و نه گلف باز مشهور، اما بی آزار آمریکایی.

واقعیت هایی گفته نشده در مورد تایگر وودز افسانه ای

۳- نابغه گلف

تایگر وودز در ورزش گلف یک نابغه است به نحوی اگر بخواهیم بگوییم کسی با استعداد گلف به دنیا آمده بدون شک آن شخص تایگر وودز خواهد بود. اگر باور ندارید از باب هوپ بپرسید که در سال ۱۹۷۸ و در یک مسابقه گلف به وودزی که تنها دو سال بود باخت. در سال ۱۹۹۱، وودز اولین قهرمانی گلف آماتور جوانان ایالات متحده خود را بدست آورد و طبیعتاً به جوان‌ترین برنده تاریخ این تورنمنت تبدیل شد. تا فوریه ۱۹۹۳، اسپانسر‌ها از هر ترفندی که فکر کنید را برای کسب مجوز شرکت این نوجوان ۱۶ ساله در تورنمنت PGA به کار گرفته بودند. در سال ۱۹۹۶، وقتی که وودز به یک گلف باز حرفه‌ای تبدیل شد، ۶ قهرمانی تورنمنت‌ها و قهرمانی‌های آماتور گلف ایالات متحده در رده سنی جوانان را بدست آورده بود.

همانطور که می‌دانید سال‌های حضور وودز در صحنه گلف حرفه‌ای نیز بدون دستاورد و قهرمانی نبوده است. او مسابقات گلف مسترز و یو اس اوپن را با بیشترین اختلاف در تاریخ این مسابقات نسبت به حریفان فتح کرد، جوایز متعدد بازیکن گلف سال و قهرمانی‌های کشوری را بدست آورد، در سال ۲۰۰۹ توسط آسوشییتد پرس به عنوان ورزشکار یک دهه اخیر شناخته شده و البته به جوان‌ترین گلف بازی تبدیل شد که رتبه اول رده بندی گلف بازان جهان را در اختیار داشت.

واقعیت هایی گفته نشده در مورد تایگر وودز افسانه ای

اگر چه افت او در دهه ۲۰۱۰ سرعت او در عرصه بردن جوایز دنیای گلف را کاهش داد، اما تاکنون بیش از ۱۵ قهرمانی در مسابقات مهم را کسب کرده و با توجه به اینکه تنها ۴۳ سال سن دارد این شانس وجود دارد که بتواند رکورد ۱۸ قهرمانی جک نیکلاوس بزرگ را بشکند.

۴- دستمزد‌ها و درآمد‌های باورنکردنی تایگر وودز

برای اینکه درک کنیم تایگر وودز هر سال چقدر درآمد دارد باید به سراغ سال ۲۰۱۷ برویم، سالی که نهایت افت حرفه‌ای تایگر وودز به شمار می‌آمد. او در این سال در رتبه ۵۱ برترین گلف بازان قرار داشت و از سال ۲۰۱۳ به بعد در هیچ تورنمنتی برنده نشده بود و حرفه اش در سایه یک سری آسیب‌ها و اتفاقات ناخوشایند در زندگی شخصی اش قرار گرفته بود. گفته می‌شود که در چنین شرایطی وی در سال ۲۰۱۷ بیش از ۴۳.۳ میلیون دلار درآمد داشته و هنوز هم بیشترین درآمد را در میان گلف بازان حرفه‌ای داشت.

این رقم برای بسیاری باورنکردنی است، اما در مقایسه با ۱.۲ میلیارد دلاری که از سال ۱۹۹۶ و ورود به عرصه گلف حرفه‌ای بدست آورده پول خرد به شمار می‌آید. البته دستمزد گلف بازان چندان خوب نیست و از ۴۳ میلیون دلار درآمد وودز در سال ۲۰۱۷ تنها ۱.۳ میلیون دلار آن مربوط به دستمزد‌ها و برد‌های او با خاطر ورزش گلف بوده است. بخش اعظم از درآمد قابل توجه او از محل قرارداد‌های لوکس با کمپانی‌هایی مانند نایکی، بریجستون گلف و مانستر انرجی بدست آمده است.

واقعیت هایی گفته نشده در مورد تایگر وودز افسانه ای

دلیل اینکه وی علیرغم مشکلات و افت‌های شدید اخیر خود همچنان توانسته درآمد قابل توجهی داشته باشد چیزی است که از آن با عنوان «اثر تایگر» یاد می‌شود، زیرا نام تایگر وودز دیگر تنها متعلق به دنیای گلف نیست و حضور او در هر جایی و هر تبلیغی می‌تواند فروش یک کمپانی را به مقدار قابل توجهی افزایش دهد.

۵- ماجرا‌های مربوط به زندگی زناشویی و خیانت

در اواخر سال ۲۰۰۹، همه دنیا خبردار شدند که تایگر وودز به چیزی غیر از قهرمانی در دنیای گلف نیز فکر می‌کرده است. گزارش‌هایی مبنی بر اینکه وی خارج از ازدواج با مدیر یک کلوب شبانه نیز رابطه داشته منتشر شد و در حالی که این خبر بیشتر و بیشتر سروصدا به پا می‌کرد یک اتفاق بسیار دراماتیک‌تر افتاد. در ۲۷ نوامبر همان سال، وودز خودروش را به یک شیر آب آتش نشانی در خارج از خانه اش کوبیده و همسرش، الین نوردگرن، نیز شیشه عقبی خودرو را با چوب گلف خرد می‌کند. ترکیب این دو اتفاق نشان می‌داد که مشکل به رابطه زناشویی این دو مربوط می‌شود، اما وودز در ابتدا سعی کرد که سکوت اختیار کند.

واقعیت هایی گفته نشده در مورد تایگر وودز افسانه ای

با این وجود هر روز خبر‌های بیشتر و بیشتری در مورد خیانت‌های وودز منتشر می‌شد و زندگی شخصی او با سرعتی غیرقابل تصور رو به نابودی گذاشت. بین ۲۵ نوامبر ۲۰۰۹ تا ۳۱ ژانویه ۲۰۱۰ جمعاً ۱۹ زن به داشتن رابطه با تایگر وودز اعتراف کردند و بسیاری از اسپانسر‌ها به همکاری خود با این گلف پاز پایان دادند. در نهایت وودز تصمیم گرفت که نام خود را از این همه ننگ پاک سازد. در ۱۹ فوریه همان سال بود که وی این ادعا‌ها را پذیرفته و برای همه کار‌های شنیع و خیانت هایش عذرخواهی کرد تا شاید کمی از نگرانی‌های اسپانسرهایش کم کرده و دل همسرش که به شکلی واضح دیگر در کنار او دیده نمی‌شد را بدست آورد.

او امیدوار بود که دستکم در ملاء عام بتواند نوردگرن را در کنار خود داشته باشد، اما خیلی زود مشخص شد که اعتماد او به شکلی غیرقابل بازگشت از بین رفته است. بدین ترتیب این دو در آگوست ۲۰۱۰ به طور رسمی از هم جدا شدند.

۶- ولخرجی‌های باور نکردنی تایگر وودز

به عنوان یکی از مشهورترین ورزشکاران جهان، تایگر وودز ثروت زیادی برای خرج کردن‌های بی پروا داشت و از ولخرجی نیز ابایی نداشت. او مالک یک کشتی تفریحی ۱۵۵ فوتی به نام «Privacy» است که ۲۰ میلیون دلار قیمت داشته و هزینه نگهداری سالانه آن بالغ بر ۲ میلیون دلار است، کشتی که برخلاف نامش، بیرون و داخل آن ثروت فراوان وودز را به جهانیان نشان می‌دهد. این کشتی دارای ۹ خدمه داشته و فضای کافی برای استراحت و خوشگذرانی ۱۰ مهمان نیز در خود دارد. از دیگر امکانات این کشتی می‌توان به تعداد زیادی کایاک، اسکوتر و یک وان آب گرم بزرگ اشاره کرد که ۸ نفر را در خود جای می‌دهد. خانه وودز نیز در سطحی بسیار متفاوت از لاکچری بودن قرار دارد.

ملک او در ژوپیتر آیلند، فلوریدا، یک مجموعه اقامتی بسیار مدرن است که ۵ زمین گلف بزرگ خصوصی و یک دهکده المپیک کوچک در خود دارد. وسعت این خانه ۹.۷۲۹ فوت مربع است که سینما‌ها و سالن کنفرانس‌های بزرگ و یک آسانسور شخصی تنها دو مورد از امکانات لوکس آن به شمار می‌آیند و ۱۲ هکتار دیگر ملک نیز به همین اندازه لوکس و رویایی ساخته شده است. جدای از زمین گلف، این ملک دارای یک استخر شنای به طول ۱۰۰ فوت، یک استخر مخصوص غواصی، یک مرکز آب درمانی، یک سالن ورزش و تناسب اندام، زمین‌های تنیس و بسکتبال، زمین‌هایی برای دوومیدانی، لنگرگاه قایق و حتی یک دریاچه کوچک نیز هست.

واقعیت هایی گفته نشده در مورد تایگر وودز افسانه ای

۷- رابطه محکوم به شکست با لیندسی وون

بعد از جدایی اش از الین نوردگرن در سال ۲۰۱۰، مشهورترین زن در زندگی تایگر وودز کسی نبود جز لیندسی وون که یک اسکی باز آلپاین شناخته شده بود. گفته می‌شود که این دو در سال ۲۰۱۲ در یک مراسم خیریه در لاس وگاس که توسط وودز ترتیب داده شده بود با هم آشنا می‌شوند. این دو از دیرباز با یکدیگر دوست بوده و در هنگام شرکت در این مراسم نیز اتفاقاً هر دوی آن‌ها مجرد بودند، زیرا وون نیز به تازگی از شوهرش جدا شد بود. به نظر می‌رسید که این دو به زوج خوشبختی تبدیل خواهند شد، اما از همان ابتدا می‌شد ابر‌های تاریک روی زندگی این دو را دید و شهرت و پرمشغله بودن این دو نیز بر کمتر شدن شانش موفقیت این رابطه می‌افزود.

واقعیت هایی گفته نشده در مورد تایگر وودز افسانه ای

پس از نزدیک به ۳ سال رابطه مشترک، وون در حساب فیسبوکی خود اعلام کرد که او و تایگر تصمیم گرفته اند به طور دوستانه از هم جدا شوند و برنامه کاری سنگین حرفه‌ای شان را دلیل این جدایی دانست. اگر چه آن‌ها گفته اند که در طول زندگی مشترکشان مشکل خاصی نداشته و از زندگی در کنار هم لذت برده اند، اما برخی نشریات زرد ادعا کرده اند که وودز به وون نیز خیانت کرده و همین موضوع باعث جدایی آن‌ها شده است.

۸- بازگشت تاریخی و باورنکردنی به قله دنیای گلف

۱۴ آوریل ۲۰۱۹ روز بزرگی برای دنیای گلف و البته تایگر وودز بود. با پیروزی هیجان انگیز در مسابقات مسترز، وودز پانزدهمین قهرمانی خود در تورنمنت‌های بزرگ را کسب کرده و بار دیگر به عنوان رقیب راستین جک نیکلاوس بزرگ با رکورد ۱۸ قهرمانی قد علم کرد. بازگشت پسر نابغه گلف شور و غوغایی در دنیای گلف ایجاد کرد و همه تماشاگران مسابقه سر از پا نمی‌شناختند، زیرا می‌دانستند که شاهد بازگشت پادشاه گلف به تاج و تخت از دست رفته اش هستند.

واقعیت هایی گفته نشده در مورد تایگر وودز افسانه ای

این واکنش هیجان انگیز از جانب تماشاگران جای تعجب نداشت، زیرا علیرغم دوری او از فرم ایده آل در سال‌های اخیر، وودز هنوز هم یک چهره افسانه‌ای در دنیای گلف بوده و بازگشت او به اوج بعد از سال‌ها مصدومیت، جنجال و مشکلات خانوادگی چیزی کمتر از یک معجزه نبود. گاردین گفته که این بزرگ‌ترین بازگشت تاریخ دنیای ورزش است و بیرون آمدن وودز از خاکستر را به بازگشت نیکی لاودا به دنیای فرمول یک تنها ۶ هفته پس از خارج شدن از کما تشبیه کرده است.

منبع: grunge




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «واقعیت‌هایی گفته نشده در مورد تایگر وودز افسانه‌ای»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..