تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۹ نکته مهم درباره انفجار‌های اخیر امارات/ عامل اصلی حادثه بندر الفجیره کیست؟

9 فرضیه درباره انفجارهای اخیر امارات/ عامل اصلی حادثه الفجیره کیست؟به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ‌حسن عابدینی کارشناس مسائل سیاسی مطلبی تحلیلی در صفحه اینستاگرام خود درباره انفجارهای بندر فجیره امارات منتشر کرد.

عابدینی نوشت: بازار گمانه زنی در باره پیامدها یا عاملان حادثه الفجیره هم اکنون در محافل سیاسی و رسانه ای داغ است.

۱- رسانه ها شماره هفت فروند کشتی اسب دیده را منتشر کردند اما مقام های رسمی فقط به مورد حمله قرار گرفتن 4 فروند اذعان داشتند که نشان می دهد کاستن از حجم حادثه و پیامدهای ان مد نظر بوده است.

۲- ماهیت این حادثه بیش از انکه امنیتی باشد ، اقتصادی است، طبعا پیامدهای ان بر بازار انرژی ، بورس و ... قابل توجه خواهد بود. کشورهای صادرکننده مانند ونزوئلا ، لیبی ، الجزایر هم که به علت تنش های داخلی ناتوان در عرضه بقدر کافی هستند ممکن است با بزرگنمایی حادثه الفجیره ، بازار را به یکباره با جهش قیمتی مواجه کند.

۳- امریکا مدت هاست که روی استخراج نفت شیل سرمایه گذاری می کند. ایالت کلرادو با داشتن دخایر ۳٫۳ تریلیون تنی بیشترین میزان را در دنیا دارد. استخراج نفت شیل زمانی صرفه اقتصادی دارد که قیمت نفت به حدود صد دلار برسد.

۴- امریکا بارها کشورهای عربی دارنده دلارهای نفتی را تهدید کرده است که در صورت نبود در منطقه حتی یک هفته هم نمی توانند در کاخ هایشان باشند. جناح تندرو برای مشروعیت بخشیدن به حضور نظامیانشان و دوشیدن کشورهای حاشیه خلیج فارس ممکن است به چنین سناریویی متوسل شده باشد.

۵- ماجراجویان در هیات حاکمه امریکایی ، رژیم صهیونیستی ، جناح بن سلمان سعودی و بن زاید اماراتی هم ممکن است برای شعله ور کردن ناامنی در منطقه و دراز کردن انگشت اتهام به سوی ایران به این شگرد متوسل شده باشند.

۶- عامل این حادثه از قدرت اطلاعاتی و عملیاتی زیادی برخوردار بوده است . نفوذ در تدابیر امنیتی امریکا ، فرانسه ، امارات و سعودی که در این منطقه فعال هستند از دیگر مولفه هایی است که در توان عامل یا عاملان حادثه بوده است. به نظر می رسد با این مشخصات ،موساد بیشتر از همه در مظان اتهام باشد.

۷- مشارکت گسترده امارات در ائتلاف ضد یمن شاید انگیزه ای به یمنی ها داده باشد که دست به عملیات انتقام جویانه بزنند. انقلابیون یمن بارها در این زمینه به امارات هشدار داده بودند اما در زمینه حادثه الفجیره اظهار نظر نکرده اند.

۸- رقبای اقتصادی ، جریان های مخالفت دولت امارات ، القاعده ، اخوانی های تحت فشار سنگین وهابی ها ، نیروهای سرخورده موسوم به گرگهای تنها ،دزدان دریایی و ... هر یک ممکن است به دلایلی انگیزه دست زدن به چنین اقدامی را داشته باشند.

۹- برای تحلیل دقیق تر گرچه باید منظر دریافت اطلاعات بیشتر از منابع مستقل در باره این حادثه بود اما حضور آمریکا بی تردید تزریق ناامنی به غرب آسیا است.

9 فرضیه درباره انفجارهای اخیر امارات/ عامل اصلی حادثه الفجیره کیست؟

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۹ نکته مهم درباره انفجار‌های اخیر امارات/ عامل اصلی حادثه بندر الفجیره کیست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..