تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تصاویری شگفت انگیز از حفر‌های بدن گاو که تا به حال ندیده اید

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اگر به مزارع آمریکا بروید، شاید با دیدن گاو‌هایی که حفره‌هایی روی شکم خود دارند، شگفت‌زده و وحشت‌زده شوید.

این حفرات که پیداست توسط کشاورزان آمریکایی روی بدن گاو‌ها تعبیه شده است، چه کارکردی دارند؟

تصاویری شگفت انگیز از حفر‌های بدن گاو که تا به حال ندیده اید

زندگی گاو‌ها و فرایند تولید شیر آنها، وابسته به زندگی همزیستی آن‌ها با میکروب‌های داخل دستگاه گوارش آنهاست. در این همزیستی گاو‌ها انرژی مورد نیاز میکروب‌ها را تأمین می‌کنند و میکروب‌ها که شامل باکتری‌ها، پروتوزوآ‌ها و قارچ‌ها می‌شوند، به تخمیر و تجزیه سلولزی که گاو‌ها می‌خورند کمک می‌کند.

حالا چه می‌شود اگر گاوی مریض شود و محتوای میکروبی دستگاه گوارشش تغییر پیدا کند؟ چگونه می‌شود به این گاو کمک کرد؟

در یک روش درمانی موسوم به Transfaunation محتوای میکروبی معده یک گاو به گاو دیگر منتقل می‌شود.

تصاویری شگفت انگیز از حفر‌های بدن گاو که تا به حال ندیده اید

برای سهولت این فرایند، لازم است که گاو‌های اهداکننده‌ای انتخاب شوند و بشود به سادگی معده آن‌ها دست یافت و درست به همین خاطر است که چنین سوراخ‌ها یا فیستول‌هایی روی بدن بعضی از گاو‌ها تعبیه می‌شود.

تصاویری شگفت انگیز از حفر‌های بدن گاو که تا به حال ندیده اید

برای درست کردن این سوراخ‌ها، گاو تحت بیهوشی موضعی، مورد عمل جراحی قرار می‌گیرند و بعد برای اینکه فیستول بسته نشود، از یک تکه پلاستیک بادوام و با استحکام موسوم به کانولا برای باز نگه داشتن لبه‌های فیستول استفاده می‌شود.

در ضمن با این فیستول‌ها می‌توان روی گاو‌ها کار تحقیقاتی انجام داد و فرایند گوارش آن‌ها را بررسی کرد و حتی دارو‌ها را مستقیم وارد معده آن‌ها کرد.

منبع: یک پزشک

انتهای پیام/

از دیدن این حفرات روی بدن گاوها شگفت‌زده نشوید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تصاویری شگفت انگیز از حفر‌های بدن گاو که تا به حال ندیده اید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..