تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رقابت برای یک نخل طلایی (4)

فردا افتتاحیه جشنواره فیلم کن برگزار می شود و بیست فیلم از سراسر جهان برای به دست آوردن نخل طلا با یک دیگر رقابت خواهند کرد.

گروه فرهنگ و هنر: همانگونه که در مطلب قبلی یادآوری کردیم فردا افتتاحیه جشنواره فیلم کن برگزار می شود و بیست فیلم از سراسر جهان برای به دست آوردن نخل طلا با یک دیگر رقابت خواهند کرد.

به گزارش بولتن نیوز به نقل از برترین ها، امسال بر خلاف سال های گذشته هیچ فیلمی از سینمای ایران در بخش های رقابتی حضور ندارد و همین مساله شاید از جذابیت جشنواره فیلم کن برای مخاطب عام سینما بکاهد اما دوست داران سینما و فعالین فرهنگی به خوبی می دانند که این فستیوال سینمایی از جنبه های سیاسی، فرهنگی و سینمایی حائز اهمیتی بسیار زیادی است و شاید در برخی موارد بسیار رادیکال تر از اسکار آمریکا عمل نماید.

این مقدمه ذکر شد تا با شناخت بیشتری به سراغ این جشنواره برویم. در این مطالب به پنج فیلم آخر لیست می پردازیم تا به پایان این معرفی اجمالی از فیلم های شرکت کننده در جشنواره فیلم کن برسیم. 

فرانکی / ایرا ساچز

این کارگردان آمریکایی برای اولین‌بار است که در جشنواره کن حضور پیدا می‌کند. فیلم «فرانکی» که یک ساعت و ۳۸ دقیقه است داستان سه نسل را روایت می‌کند که با تجربیات تغییردهنده زندگی دست به گریبان هستند. آن‌ها یک روز تعطیل را در روستایی تاریخی در پرتغال می‌گذرانند که برای باغ‌های سرسبز و ویلا‌ها و مکان‌های افسانه‌ای شهرت دارد.

رقابت برای یک نخل طلایی (4)

پرتره یک بانو در آتش / سلین اسکیاما

داستان این درام تاریخی دو ساعته در یک جزیره متروک در فرانسه در اواخر قرن هجدهم رخ می‌دهد. قهرمان فیلم نقاش زنی است که مجبور است تصویر عروسی یک زن جوان را نقاشی کند.

رقابت برای یک نخل طلایی (4)

اسکیاما دو بار پیش از این در جشنواره کن حضور پیدا کرده که یک‌بار در بخش نوعی نگاه بوده و یک‌بار دیگر هم در یکی دیگر از بخش‌های فرعی حضور داشته. این اولین حضور او برای به دست آوردن نخل طلای کن است.

بهشت حتما همین است / الیا سلیمان

این کمدی فرانسوی-کانادایی ساخته فیلمساز مشهور فلسطینی است که با فیلم «دست پروردگار» مشهور شد. فیلمی که برایش جایزه فیپرشی و جایزه ویژه هیات داوران کن را هم به ارمغان آورد. او در فیلم جدیدش خودش هم جلوی دوربین است و به نوعی یک خودنگاره است. الیا سلیمان به شهر‌های مختلف سفر می‌کند و چیز‌های جدیدی از سرزمین مادری‌اش یعنی فلسطین کشف می‌کند.

رقابت برای یک نخل طلایی (4)

مدت زمان این فیلم یک ساعت و ۳۷ دقیقه است.

سیبل / جاستین تریت

این کمدی-درام فرانسوی داستان سیبل روان‌درمانگری است که سراغ علاقه اولیه‌اش می‌رود: نویسندگی. مارگو بیمار جدیدش که بازیگر است تبدیل به منبع الهامی برای سیبل می‌شود. سیبل آنقدر مجذوب این بیمار جدید می‌شود که تقریبا جلسه‌هایش با او به یک وسواس روحی تبدیل می‌شود. سیبل گرفتار زندگی مغشوش و درهم بیمارش شده و خاطراتی برایش زنده می‌شود که او را با گذشته‌اش مواجه می‌کند.

رقابت برای یک نخل طلایی (4)

روزی روزگاری در هالیوود / کوئنتین تارانتینو

اولین‌بار جشنواره کن بود که سال ۱۹۹۴ کوئنتین تارانتینو را به دنیا معرفی کرد. وقتی نخل طلای کن را برای فیلم «پالپ فیکشن» به او دادند. بعد از آن، اما فقط دو بار دیگر در کن حضور پیدا کرد با فیلم‌های «حرامزاده‌های لعنتی» و «ضد مرگ». «روزی روزگاری در هالیوود» بازگشت تارانتینو به جشنواره کن است. آن هم با فیلمی که از همان اسمش عشق به سینما پیداست. داستان فیلم در دهه ۶۰ هالیوود اتفاق می‌افتد که در پس‌زمینه‌اش ماجرای قتل شارون تیت، همسر رومن پولانسکی را هم می‌بینیم. در همان سال یک ستاره رو به افول تلویزیون و بدل‌اش دست به سفری اودیسه‌وار می‌زنند تا تلاش کنند که دوباره شهرت و محبوبیت‌شان را پیدا کنند. اواخر دوران طلایی هالیوود هستیم.

رقابت برای یک نخل طلایی (4)

این احتمالا مهم‌ترین فیلم جشنواره کن امسال است. برای رسیدن‌اش به کن خیلی‌ها لحظه‌شماری کردند. دیدن هر فیلمی از تارانتینو کنجکاوی‌برانگیز است و این یکی با حضور ستاره‌هایی مثل لئوناردو دی‌کاپریو و برد پیت که هر دو سابقه همکاری‌های درخشان با تارانتینو دارند و حاشیه‌های مربوط به شارون تیت از همیشه کنجکاوی‌برانگیزتر هم شده است.

پی‌نوشت: پوستر امسال جشنواره کن تصویری از آنیس واردا، مادربزرگ سینمای موج نوی فرانسه است که چندی پیش درگذشت.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رقابت برای یک نخل طلایی (4)»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..