تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حضور زن در منزل تنها مدیریت خانه نیست

حضور زن در منزل تنها مدیریت خانه نیستبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد ظهر امروز در سلسله جلسات تفسیر قرآن کریم ویژه ماه مبارک رمضان در مهدیه مشهد گفت: آیه ششم سوره احزاب با جمله معروف ولایت آغاز می‌شود؛ پیامبر اسلام از مومنان نسبت به وضعیت آن‌ها اولی است؛ همسران پیامبر نیز در حکم مادران مومنین هستند و در کتاب خدا، اولوالرحام یعنی افرادی که ارتباط خویشاوندی با هم دارند.

وی تصریح کرد: مقصود این اولویت پیامبر (ص) این است که اگر پیامبر اسلام (ص) فرمانی دادند و این فرمان خلاف نفس انسان بود؛ باید از فرمان پیغمبر اطاعت کرد و فرمان نفس را کنار گذاشت.

امام جمعه مشهد گفت: مقصود دیگر از این آیه حکم پیامبر (ص) است و به معنای حاکمیت پیامبر در مقابل حاکمیت مومنان است یعنی حاکمیت پیامبر بر حاکمیت مومنان ارجح است. البته این دو نظریه صحیح نیست، زیرا با سیاق این آیه از سوی احزاب سازگار نیست.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه نظریه سوم این است که پیامبر اسلام (ص) در تمام خصوصیات دارای اولویت است افزود: اراده پیامبر بر اراده انسان مقدم است؛ تصمیم پیامبر (ص) بر تصمیم انسان مقدم است و خواسته پیامبر نیز بر خواسته مومنان مقدم است؛ در مقام مراقبت از جان و مراقبت از مال و حیثیت نیز پیامبر مقدم بر مومنان است.

وی تصریح کرد: خوشا به سعادت پدران و مادران شهدا که در مورد این مسئله امتحان پس داده‌اند؛ فرزندشان در راه پیامبر جان خود را از دست داده، اما لباس مشکی نمی‌پوشند و اشک نمی‌ریزند و این بسیار باعظمت است؛ پیامبر اسلام (ص) می‌فرمایند مومن ایمان ندارد مگر اینکه پیامبر برای وی از جان و مال و فرزندش عزیزتر باشد و اینکه فرزندی را در راه پیامبر بدهیم بسیار باارزش است.

امام جمعه مشهد گفت: پیامبر (ص) جلوتر از همه مومنان در مسائل اجتماعی و اقتصادی است و همسران پیامبر نیز براساس این آیه، مادران مومنان هستند؛ متاسفانه ما هنوز با فرهنگ اسلام انس نگرفته‌ایم.

وی با بیان این نکته که حضور زن در منزل تنها مدیریت خانه نیست گفت: عمده نقش زن، مدیریت همسر است و احترام زن و همسر واجب است؛ نباید موقعیت زن را نادیده گرفت و همسران پیامبر نیز براساس آیه قرآن در حکم مادران امت هستند و البته به اصطلاح این «جعل تشریعی» است.

انتهای پیام//ج.ر

پیامبر اسلام(ص) در تمامی مسائل سیاسی و اجتماعی بر مومنان تقدم دارند



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حضور زن در منزل تنها مدیریت خانه نیست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..