تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جنگ نمایشی، راهبرد جدید دشمن برای مذاکره/ ایران از دشمن بیرونی ترس و واهمه‌ای ندارد

ساعت: 15:28 منتشر شده در مورخ: 1398/02/23 شناسه خبر: 1485642

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه 21پایگاه نظامی و اقتصادی امریکا در منطقه در تیررس موشک‌های ایران است،گفت: یک جنگ روانی راه انداختند که در داخل کشور بستری برای مذاکره اتفاق بیفتد در حالی که این مسئله به انسجام داخلی هم منجر خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرتضی امیری نژاد در گفت‌وگو با  شاخص، اظهار کرد: در دوره رژیم پهلوی که نیکسون رئیس جمهور امریکا بود، تزی را تحت عنوان “ستون دو پایه‌ای نیکسون” طرح کرد که ایران پایه نظامی و عربستان سعودی پایه اقتصادی بود یعنی هر کجا منافع نظامیشان به خطر می‌افتاد ایران باید نیرو اعزام می‌کرد که اکنون دیگر پایگاه نظامی را از دست دادند.

وی افزود: امروز هم دو راهبرد وحشتناک، امریکا را در منطقه فراگرفته که یکی سرنوشت عربستان سعودی و دیگری امنیت اسرائیل است چراکه اوباما هم بر این مسئله تاکید داشت که هر توافقنامه‌ای که امنیت اسرائیل را زیر سوال ببرد امضا نخواهیم کرد.

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: امریکا کماکان پایگاه نظامی خود را در منطقه از دست داده اما پایگاه اقتصادی همچنان وجود دارد، از این رو در این ۵سال اخیر جنگ نیابتی را راه انداختند و داعش را برای آن در منطقه پروش و گسترش دادند که در این جنگ نیابتی هم جبهه مقاومت و ایران اسلامی پیروز شد.

امیری‌نژاد در ادامه گفت: امریکا بعد از جنگ نیابتی هم سراغ جنگ هیبریدی رفت که ترکیبی از همه‌ی جنگ‌های نظامی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی است و در این جنگ هیبریدی فعلا نوک پیکان را به سمت جنگ اقتصادی گرفتند که از اردیبهشت ماه سال ۹۶ آغاز شد و هنوز این جنگ اقتصادی را برای سرنگونی و ساقط کردن ایران اسلامی ادامه می‌دهند.

امریکا پایگاه نظامی خود را در منطقه از دست داده است

وی بیان کرد: باید توجه داشت که در این جنگ اقتصادی نیز تهدید امنیتی و تهدید اقتصادی هم برای خود امریکا وجود دارد؛ این ناوی که امریکا در منطقه آورده است جز برای جنگ روانی نیست در حالی که خود آقای ترامپ به عنوان یک برج ساز و یک قمار باز، اقتصاد برایش مهمتر از سیاست است.

استاد دانشگاه بوئین زهرا گفت: افکار عمومی داخلی امریکا هم آماده جنگ نیستند چراکه تجربه عراق و افغانستان و هزینه‌های هنگفت و بدهی‌ها را دارند لذا علاوه بر عدم همراهی افکار عمومی نیز توان اقتصادی امریکا هم اقتضاء نمی‌کند و همه این جوسازی‌ها یک جنگ روانی است که ایران را پای میز مذاکره بکشاند.

این کارشناس مسائل سیاسی ابراز کرد: دشمنان از ابتدای انقلاب تا کنون تمام توطئه‌ها را انجام دادند و امروز هم جنگ روانی را راه انداختند اما خودشان هم می‌دانند که نمی‌توانند وارد فاز جنگ نظامی با ایران اسلامی شوند چراکه منافع اقتصادیشان در منطقه از بین خواهد رفت.

۲۱پایگاه نظامی و اقتصادی امریکا در منطقه در تیررس موشک‌های ایران است

امیری‌نژاد با بیان اینکه ۲۱پایگاه نظامی و اقتصادی امریکا در منطقه در تیررس موشک‌های ایران است، گفت: یک جنگ روانی راه انداختند که در داخل کشور بستری برای مذاکره اتفاق بیفتد در حالی که این مسئله به انسجام داخلی هم منجر خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: افرادی به جوسازی‌ها در داخل کشور دامن می‌زنند نیز نیروهای نفوذی و پیاده نظام دشمن هستند که متاسفانه در مراکز تصمیم ساز و تصمیم گیر نظام رخنه کردند و می‌خواهند ترس و واهمه را به جامعه القاء کنند.

این استاد دانشگاه ابراز کرد: این گروه افرادی هستند که در گذشته وقتی از بحث موشکی دفاع می‌شد نیز می‌گفتند که شما توهم توطئه دارید و این در حالی است که با توهم جنگی که امروز به راه انداخته‌اند نیز با موضع گذشته آن‌ها همسانی ندارد و یک پرادوکس است.

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: این افراد جز تفکر لیبرالی و وطن فروشی چیز دیگری در سر ندارند چراکه پیاده نظام و صدای دشمن در داخل هستند.

وی در پایان افزود: ما از دشمن بیرونی ترس و واهمه‌ای نداریم و خطرات دشمنان داخلی بیشتر از خارجی است و باعث می‌شود که افکار عمومی جامعه را به سمت دیگری سوق دهند.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جنگ نمایشی، راهبرد جدید دشمن برای مذاکره/ ایران از دشمن بیرونی ترس و واهمه‌ای ندارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..