تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عجیب ترین فستیوال های دنیا + تصاویر

برخی جشنواره‌های سالانه مربوط به مراسم مذهبی یا رویدادهای فرهنگی هستند درحالی‌که برخی دیگر صرفا برای خوش گذرانی و ایجاد تنوع در روال عادی زندگی پدید آمده‌اند. در اینجا در مورد جشن‌هایی صحبت خواهیم کرد که برق از سرتان می‌پراند! پس اگر می‌خواهید با عجیب‌ترین فستیوال‌های جهان آشنا شوید، تا انتهای مطلب همراهمان باشید.

فستیوال پرش از روی کودکان - Castrillo de Murcia, Spain

این جشنواره که در بین محلی‌ها به‌عنوان ELColacho شناخته می‌شود، ۶۰ روز پس از عید پاک برگزار می‌شود. این جشنواره یکجور مراسم غسل‌تعمید است که در آن نوزادان متولد شده در سال گذشته را از گناه پاک می‌کنند. این مراسم مذهبی به اوایل دهه ۱۶۰۰ برمی‌گردد. مردان قبل از دویدن در خیابان و پریدن از روی بچه‌هایی که به‌ دقت روی بالش چیده شده بودند، لباس‌های سنتی "شیطانی" می‌پوشیدند. در خصوص این فستیوال تاکنون هیچ جراحتی برای نوزادان گزارش نشده است، اما در هر حال، پریدن از روی نوزادان به خودی خود به اندازه‌ی کافی عجیب هست، چه برسد به دلایلش!

عجیب ترین فستیوال های دنیا

فستیوال پنیر نوردی - Gloucestershire, England, UK

هرسال در پایان ماه مه، بزرگ‌سالان در روستای Brockworth جمع می‌شوند تا یک چرخ ۹ پوندی پنیر را از تپه‌ای شیب‌دار پایین بکشند. آن‌ها قبل از مسابقه شروع به پایین رفتن از تپه‌ی کوپر کرده، نرده‌ها را می‌برند، بوته‌ها را قطع می‌‌کنند و سایت را از سنگ‌ها و دیگر اشیا خطرناک پاک‌سازی می‌کنند! اما در هر حال، این رقابت برای رقبا و تماشاچیان خطرناک است. در طول سال‌ها، بسیاری از افراد به علت خواب‌آلودگی و عدم یکنواختی تپه و حجم و سرعت پنیر به‌طور جدی مجروح شده‌اند. در هر صورت، مردم محلی بسیار به این رویداد سنتی خود افتخار می‌کنند. در سال ۲۰۱۵، حدود ۴۰۰۰ نفر فقط برای تماشای این فستیوال به این منطقه سفر کرده بودند. به هر حال، دیدن چنین تصویری باید جذاب و عجیب باشد.

عجیب ترین فستیوال های دنیا

مسابقه بین‌المللی انجماد مو Whitehorse, Yukon, Canada

 مسابقه سرد زمستانی مو، که در استان یخ‌زده‌ی یوکان در کانادا، واقع‌شده، یک جشن زمستانی  سرگرم‌کننده است که هر فوریه در استخر Hot Takhini برگزار می‌شود. شرکت‌کنندگان در این رقابت سرهای خود را از آب بیرون نگه داشته و پس از خیس کردن موهایشان، آن را به اشکال مختلف در می‌آورند تا همانطور یخ بزند. درجه حرارت در این ناحیه می‌تواند در زمان مسابقه به زیر ۳۰ درجه سانتی‌گراد برسد. برندگان این فستیوال عجیب در نهایت جایزه‌ی نقدی کوچکی نیز دریافت می‌کنند.

عجیب ترین فستیوال های دنیا

 

فستیوال گِل Boryeong -Boryeong, South Korea

این جشن سالانه در ماه ژوئیه در روستای Boryeong، در 200 کیلومتری جنوب سئول برگزار می‌شود. این فستیوال به ‌هیچ‌ وجه تاریخی نیست و در ابتدا به‌عنوان یک رویداد بازاریابی برای لوازم‌آرایشی گِلی برند Boryeong ایجاد شد. این گِل از زمین‌های گِل‌آلود این روستا که غنی از مواد معدنی طبیعی است گرفته می‌شود و برای ساخت محصولات زیبایی به کار می‌رود. این رویداد تبلیغاتی دوهفته‌ای، در حال حاضر هم در بین مردم محلی و هم در بین گردشگران محبوبیت دارد. این فستیوال شامل استخر گِل، سرسره‌های گِلی، زندان گِل و اسکی گِلی است.

عجیب ترین فستیوال های دنیا

مسابقه جهانی کشتی انگشتی - England, UK

محل برگزاری مسابقات قهرمانی جهانی کشتی انگشتی متفاوت است، اما این مسابقه اولین بار در دهه‌ی 1970 در روستای Wetton، در Staffordshire انگلستان آغاز شد. در این مسابقه درست مانند مچ انداختن، دو نفر رو به روی یکدگیر قرار می‌گیرند. هر مسابقه سه نفر برنده دارد. جالب است بدانید که بازیکنان تنها می‌توانند پس از معاینه کامل با یک پرستار واجد شرایط در این مسابقات شرکت کنند.

عجیب ترین فستیوال های دنیا

مسابقات جهانی  غواصی در لجن- Llanwrtyd Wells, Wales, UK

این مسابقات نخست به‌عنوان یک ورزش در Llanwrtyd Wells انگلستان و در سال 1976 آغاز شد. اما مسابقات قهرمانی سالانه‌ی آن از سال 1985 در روستای وان ریدد اجرا می‌شود. جریان مسابقه به این شکل است که شرکت‌کنندگان باید دو طول متوالی در یک گودال ۶۰ یاردی از آب را که از یک باتلاق بزرگ عبور می‌کنند، به پایان برسانند و در طول مسیر هم باید فقط بر روی پاهای خود تکیه کنند. جالب است بدانید که صدها نفر از سراسر جهان برای شرکت در این رویداد ورزشی غیرمعمول از سراسر جهان به ولز سفر می‌کنند.

عجیب ترین فستیوال های دنیا

 

فستیوال موزیک زیرآب - Looe Key Reef, Florida, USA

جشنواره موسیقی زیرآب، که در کیز در ایالت فلوریدا واقع‌شده، به مدت ۳۱ سال در حال برگزاری است. یک ایستگاه رادیویی محلی از این رویداد حمایت می‌کند تا پایداری محیط‌زیست و غواصی را ترویج دهد. آن‌ها موسیقی با موضوع دریا را در زیرآب، برای شنوندگانی که در قایق‌هایی که در بالای صخره قرار دارند، اجرا می‌کنند.

عجیب ترین فستیوال های دنیا

آیا تا به حال در یکی از این جشنواره‌های عجیب و غریب حضور داشته‌اید؟ آیا در کشور خودمان هم از این دست جشنواره‌های باورنکردنی را سراغ دارید؟

منبع: theculturetrip.com




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عجیب ترین فستیوال های دنیا + تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..