تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آمار عفوخوردگان به ۱۷۰ هزار نفر رسید

اصغر جهانگیر در سی و دومین جشن گلریزان ستلد دیه اظهار کرد: این کار مبارک از سال‌های گذشته با همت بزرگانی چون شهید لاجوردی شروع شد و امروز بعد از سه دهه پرشکوه‌تر برگزار می شود.

وی افزود: نظام اسلامی تلاش می‌کند که بخش‌های مختلفش با الگوهای اسلامی و دینی، پیش برود. بر همین اساس زندان در نظام جمهوری اسلامی یک مرکز اصلاحی و تربیتی است و باید برای زنذانیان خطرناک باشد.

رییس سازمان زندان‌ها اضافه کرد: بنابراین نگهداری زندانیان جرایم غیرعمد نشان دهدده ناکارآمدی قوانین و سیستم‌های اجتماعی و اقتصادی است.

جهانگیر گفت: از همان ابتدای حضورم در سازمان زندان‌ها بحث کاهش جمعیت کیفری را در دستور کار قرار دادیم و جلسات کارشناسی متعددی داشتیم و در این خصوص دستورالعمل‌هایی آماده شد.

وی با بیان اینکه در گذشته سالانه ۱۰ درصد به جمعیت زندان‌ها اضافه می‌شد اظهار کرد: اگر این وضعیت ادامه می یافت امروز با جمعیت زیادی رو به رو بودیم اما موفق شدیم این روند را منفی کنیم.

جهانگیر افزود: سال گذشته با طرح سازمان زندان‌ها و موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی قریب ۱۰۰ هزار نفر در زنذان ها مشمول عفو شدند و بیش از ۶۰ هزار نفر به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند و حدود ۴۰ هزار نفر از تخفیف در مجازات بهره بردند.

وی تصریح کرد: البته این رقم جدای از ۷۰ هزار نفری است که جرایمی را مرتکب و به مجازات‌های سبم مانند تا یکسال حبس یا یک میلیون جزای نقدی محکوم شده‌ بودند که این افراد نیز با موافقت رهبری، قبل از ورود به زندان از عفو برخوردار شدند.

جهانگیر با بیان اینکه همه کسانی که مشمول این عفوها بودند، شاکی خصوصی نداشتند افزود: در حال حاضر طبق آمار، ۱۳ هزار و ۴۶۰ زندانی جرایم غیرعمد داریم که از این تعداد،۱۰ هزار و ۶۱۵ نفر محکومیت مالی، ۲ هزار و ۵۷۸ نفر بابت مهریه و ۲۶۷ نفر نیز به خاطر دیه در زندان هستند.

وی ۹۷ درصد زندانیان را شامل مردان خواند و گفت: جنسیت:۲۵ درصد زندانیان جرایم غیرعمد ۴۰ تا ۴۶ سال دارند و ۸۲ درصد دارای تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم یعنی از طبقات ضعیف جامعه هستند.

رییس سازمان زندان‌ها با بیان اینکه ۸۸ درصد زندانیان جرایم غیرعمد متاهل هستمد گفت:۱۵ درصد این زندانیان فاقد فرزند، ۲۴ درصد دارای یک فرزند و ۳۰ درصد دو فرزند دارند.

وی ادامه داد: تابعیت ۹۹ درصد این زنذانیان ایرانی و ۳۶ نفر افغانی هستند و هفت نفر از اینها در ارتباط با مهریه در زندان به سر می‌برند.

جهانگیر با بیان اینکه قریب ۲۰ درصد این افراد کمتر از یک ماه است وارد زندان شدند اظهار داشت: قریب ۱۹ درصد بین ۱ تا ۳ ماه،
۱۵ درصد ۶ ماه، ۱۶ درصد یکسال، حدود دو هزار نفر تا دو سال، هزار و ۵۰۰ نفر تا ۵ سال،
۱۴۵ نفر بین ۵ تا ۸ سال،
۱۰ نفر تا ۱۰ سال و ۹ نفر بیش از ۱۰ سال در زندان هستند.

رییس سازمان زندان‌ها میزان بدهی زندانیان جرایم غیرعمد را دو هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان خواند و گفت:
۳۰ درصد زندانیان جرایم غیرعمد با زیر ۲۰ میلیون تومان،
۲۲ درصد ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان و
۱۴ نفر با تا ۱۰۰ میلیون تومان آزاد می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۸۲۲ زندانی مهریه به خاطر زیر ۱۰ سکه در زندان هستند، گفت: ۴۳۶ نفر به خاطر ۱۰ تا ۲۰ سکه و ۲۶۸ نفر به خاطر ۲۰ تا ۵۰ سکه در زندان به سر می‌برند.

به گفته جهانگیر، اصفهان، فارس و تهران بیشترین زندانیان جرایم غیر عمد را دارند.

۶۴۲۳۱




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آمار عفوخوردگان به ۱۷۰ هزار نفر رسید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..