تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه روغن گیربکس یک خودرو تعویض می‌شود؟ [فیلم آموزشی]

دانلود با کیفیت بالا

دانلود با کیفیت متوسط

مشاهده در آپارات

قصد داریم تا در سری ویدیوهای کوتاهی با چند فرایند جالب مراقبت و نگهداری خودرو آشنا شویم. این قسمت اختصاص دارد به آشنایی با نحوه تعویض روغن گیربکس‌های اتوماتیک توسط دستگاه تمام اتوماتیک تعویض روغن گیربکس.
همانطور که می‌دانید گیربکس‌های اتوماتیک از قطعات و بخش‌های بسیار زیادی تشکیل شده‌اند که توضیح یک به آن‌ها زمان زیادی می‌برد اما مهمترین بخش‌های این گروه‌ها را باید مبدل گشتاور، دنده‌های سیاره‌ای، پمپ هیدرولیک، کلاچ‌های هیدرولیکی، کلاچ‌های باندی، سوپاپ‌ها و سنسورهای مختلف دانست. قطعات داخلی گیربکس به مرور زمان مستهلک می‌شوند و این کار در کنار حرارتی که درون گیربکس وجود دارد، سبب آسیب به روغن گیربکس می‌شود به همین خاطر لازم است تا در کیلومترهای مشخصی روغن گیربکس اتوماتیک را تعویض کرد تا گیربکس آسیبی نبیند.
دستگاه‌های زیادی در سطح کشور وجود دارند که روغن گیربکس را با روش‌های مختلف تعویض می‌کنند. از دستگاه‌های تمام دستی تا دستگاه‌های تمام اتوماتیک. دستگاهی که ما قصد آشنایی با آن را داریم دستگاهی تمام اتوماتیک است. این دستگاه توسط دو شلنگ که یکی از آن‌ها به خنک‌کننده گیربکس و دیگری به خود گیربکس متصل می‌شوند، شروع به تخلیه روغن گیربکس قدیمی می‌کند و بعد از مدت زمانی مشخص که دمای روغن جدید را به دمای روغن داخل گیربکس رساند، شروع به تزریق روغن جدید به داخل گیربکس می‌کند. بد نیست بدانید که در مسیر تخلیه روغن قدیمی فیلتری بر روی دستگاه وجود دارد که از آسیب رساندن ذرات موجود در روغن قدیمی به دستگاه جلوگیری می‌کند. بعد از اینکه روغن تازه به طور کامل به داخل گیربکس تزریق شد، شلنگ‌های دستگاه تعویض روغن گیربکس از خودرو جدا می‌شوند.
اینکه چه زمانی باید اقدام به تعویض روغن گیربکس شود معمولاً در دفترچه راهنمای خودرو قید شده است اما معمولاً این عدد برای خودروها حدود ۵۰ یا ۶۰ هزار کیلومتر است و بالاترین حدی که مشاهده شده است حدود ۱۶۰ هزار کیلومتر است البته در صورتی که احساس کنید گیربکس شما لرزش دارد و در هنگام تعویض دنده عمل تعویض دنده را با ضربه انجام می‌دهد نیز باید خودروی خود را به یک مکانیک ماهر نشان دهید تا روغن و فیلتر آن را چک کنند چون نحوه رانندگی و شرایط دیگر نیز می‌تواند بر روی کیفیت روغن گیربکس تاثیر منفی بگذارد و شاید نیاز باشد تا روغن را زودتر از موعد مقرر شده توسط سازنده تعویض کنید.
اما چرا تعویض روغن گیربکس اهمیت دارد. در صورتی که روغن گیربکس اتوماتیک را به موقع عوض نکنیم سبب آسیب دیدن کلاچ‌ها و باندهای داخلی گیربکس خواهد شد و کلاچ‌ها روی یکدیگر سر خورده و دیگر انتقال نیرو صورت نمی‌گیرد. یکی از دلایلی که باید روغن گیربکس اتوماتیک را عوض کرد وجود براده درون روغن است براده‌های کوچک و ریزی که درون روغن قرار دارند می‌توانند وارد مجراهای روغن کاری شده و مانع روغن کاری صحیح گیربکس شود و به این ترتیب به مرور زمان و قطعات دیگر گیربکس آسیب خواهند رساند. این قطعات می‌تواند شامل سوپاپ‌ها و خود دنده‌ها شوند به همین خاطر در هنگام سرویس خودرو باید روغن گیربکس چک شود و در صورتیکه درون آن براد مشاهده شود باید روغن را تعویض کرد. همچنین باید در نظر داشت که از روغن‌های نامرغوب جهت تزریق در گیربکس استفاده نشود.

عکس ها

(برای بزرگنمایی تصاویر زیر ، روی آنها کلیک کنید)

چگونه روغن گیربکس یک خودرو تعویض می‌شود؟ [فیلم آموزشی] - 0 چگونه روغن گیربکس یک خودرو تعویض می‌شود؟ [فیلم آموزشی] - 1 چگونه روغن گیربکس یک خودرو تعویض می‌شود؟ [فیلم آموزشی] - 2 چگونه روغن گیربکس یک خودرو تعویض می‌شود؟ [فیلم آموزشی] - 3 چگونه روغن گیربکس یک خودرو تعویض می‌شود؟ [فیلم آموزشی] - 4 چگونه روغن گیربکس یک خودرو تعویض می‌شود؟ [فیلم آموزشی] - 5



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه روغن گیربکس یک خودرو تعویض می‌شود؟ [فیلم آموزشی]»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..