تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




داوران قزوینی در کشور خوب می‌درخشند/ نبود تیم‌های استان در لیگ برتر مانع پیشرفت داوران می‌شود

ساعت: 15:34 منتشر شده در مورخ: 1398/02/22 شناسه خبر: 1485229

داور قزوینی گفت: یکی از نقاط ضعف در راه رشد داوران قزوینی، نبود نمایندگان استان در لیگ‌های برتر فوتبال و فوتسال است. نبود یک تیم منسجم از قزوین در لیگ برتر در دید فدراسیون برای استفاده بیشتر از داوران جوان قزوینی تاثیر می‌گذارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ ولی صفارها داور جوان قزوینی است که داوری را از سال 1379 و در سن 16 سالگی آغاز کرد و بعد از گذشت 9سال فعالیت به درجه ملی دست یافت و از سال 90 هم وارد لیست داوران لیگ برتری کشور شد وامروز نزدیک به 7سال است در لیگ برتر فوتسال قضاوت می‌کند.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی صبح قزوین اظهار کرد: به‌عنوان معلم در کنار آموزش و پرورش استان، موفق به قضاوت در عرصه بین المللی شدم و بعنوان داور وقت و داور سوم در چند بازی سوت زدم و در آخرین حضور بین المللی بازی تیم‌های ملی امید ایران و روسیه را بعنوان داور دوم قضاوت کردم.

داور ملی استان قزوین ادامه داد: داوری استان قزوین در حال طی کردن مسیر رو به پیشرفتی است و حضور جوانان تحصیل کرده در حوزه داوری، باعث شده قزوین بتواند اعتماد فدراسیون را جلب و بازی‌های خوبی برای قضاوت به داوران قزوینی واگذار شود.

وی ابراز کرد: در فوتسال 7 داور بصورت تخصصی، در کشور در حال قضاوت هستند، 2داور استان قزوین در لیگ برتر سوت می‌زنند و سایر داوران استان هم در لیگ‌های یک و دو حضور مستمر دارند و در سال‌های آینده شانس قضاوت در لیگ برتر را خواهند داشت.

این داور ادامه داد: در فوتبال هم بابک عباسقلی زاده تنها کمک داور قزوینی فعال در لیگ برتر است و سایر داوران استان هم به‌عنوان داور و کمک داور در لیگ‌های لیگ و دو سوت می‌زنند.

حمایت هیئت فوتبال از داوران
صفارها افزود: حسین باجیوند رئیس هیئت فوتبال استان پیگیر قضاوت‌های بیشتر داوران قزوینی در لیگ‌های بالاتر است و به این منظور جلسات و نشست‌های متعددی را با مسئولین داوری فدراسیون فوتبال برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: حضور "طاره کشتیرانی" هم بعنوان نایب رئیس هیئت فوتبال استان و عضو دپارتمان داوری فدراسیون تاثیرگذار بوده و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد و داوران جوان استان با قضاوت‌های خوبی که ازخود نشان می‌دهند، بتوانند اعتماد فدراسیون را برای حضور در بازی‌های بیشتر جلب کنند.

این داور قزوینی عنوان کرد: فدراسیون در حوزه قضاوت به دنبال بهترین‌هاست، دوره‌های استعدادیابی و آموزشی فدراسیون جهانی را در کشور برگزار می‌کند تا جوان‌های مستعد را پرورش و راهی میدان قضاوت کند.

مشکل نبود تیم‌های لیگ برتری در استان
وی اضافه کرد: یکی از نقاط ضعف در راه رشد داوران قزوینی، نبود نمایندگان استان در لیگ‌های برتر فوتبال و فوتسال است. در فوتبال، "کاسپین" در لیگ دو بزرگسالان نماینده استان است و در رشته فوتسال هم با توجه به حضور بازیکنان مستعد قزوینی در ترکیب تیم‌های لیگ برتری، نبود یک تیم منسجم از قزوین در لیگ برتر در دید فدراسیون برای استفاده بیشتر از داوران جوان قزوینی تاثیر می‌گذارد و یکی از نقاط ضعف در پیشرفت داوری و داوران استان است.

صفارها بیان کرد: در سال 96 موفق به اخذ عنوان جوان برتر استان در حوزه سازمان‌های مردم نهاد شدم و با حضور جوان‌های تحصیل کرده تربیت بدنی قزوینی در انجمن موج صحت، مشغول به فعالیت در حوزه‌های فرهنگی ورزشی و تروریج فرهنگ، قرآن و ورزش در بین عموم جامعه قزوین هستیم و نشان داده ایم جوان‌ها می‌توانند در کارها کمک حال دستگاه‌ها و نهادها باشند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «داوران قزوینی در کشور خوب می‌درخشند/ نبود تیم‌های استان در لیگ برتر مانع پیشرفت داوران می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..