تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ایران به دنبال قهر با دنیا نیست/ رفتار غرب متناسب با عملکرد ما خواهد بود

ساعت: 17:28 منتشر شده در مورخ: 1398/02/22 شناسه خبر: 1485271

یک کارشناس علوم سیاسی و مدرس دانشگاه بجنورد گفت: ایران به دنبال قهر با دنیا نیست و خواهان مذاکره است، اما گفتگو و مذاکره ای که امتیاز متقابل در آن رعایت شود، نه اینکه یک طرفه باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، حسین پورلسانی، کارشناس علوم سیاسی و مدرس دانشگاه بجنورد در خصوص اقدام متقابل ایران در برابر بد عهدی های آمریکا و طرف های غربی و تعیین مدت 60 روزه برای پایبندی به تعهدات اظهار کرد:  مذاکره غربی ها و چیزی که مدنظر آنها است، این نیست که امتیازی داده شود بنابراین باید حواسمان جمع باشد.

 

وی با بیان اینکهاقدام درستر این بود که ایران و مسئولان نظام همان زمانی که با بدعهدی های طرف های مذاکره کننده مواجه شدند از این معاهده خارج می شدند، ادامه داد: تامین نشدن یکسال منافع جمهوری اسلامی و مردم به خاطر تاخیر در خروج به هیچ وجه قابل دفاع نیست.به هر حال در مواجه با دنیای زور هرجا جلوی ضرر گرفته شود، منفعت است اگر دیرهنگام بوده اما باز هم جای تقدیر و تشکر دارد.

 

این مدرس دانشگاه بجنورد افزود: در نظام بین الملل موجود کشورهای قدرتمند هدفشان از مذاکره آن چیز که در مخیله دولتمردان کشورهای جهان سوم وجود دارد، نیست.

 

پورلسانی بیان داشت: در نظام بین الملل این گونه نیست که اگر دو امتیاز بدهند، دو امتیاز بگیرند، چراکه در رفتار این کشورهای در مذاکره با کره شمالی، لیبی، مذارکات 70 ساله با فلسطین کاملا این رفتار مشهود بوده است.

 

این کارشناس علوم سیاسی خاطر نشان کرد: ایران به دنبال قهر با دنیا نیست و خواهان مذاکره است، اما گفتگو و مذاکره ای که امتیاز متقابل در آن رعایت شود، نه اینکه یک طرفه باشد.

 

وی عنوان کرد: در موضع گیری فعلی رئیس جمهور و شورای عالی امنیت ملی، آنها اهل تعقل و حساب و کتاب هستند، اگر عملکرد قاطع و متناسب با بدعهدی هایشان ببینند قطعا سر وعده ها یشان خواهند آمد.

 

پورلسانی یادآور شد: موضع گیری های غرب این طور است که بتوانند حداکثر امتیازات را بگیرند و امتیازی ندهند، بعد از موضع گیری ایران، غربی ها قطعا فشار خواهند آورد وخواهند خواست ایران به بخش قبل برگردد و تمام تلاششان است که کمتر امتیاز بدهند و بیشتر امتیاز بگیرند.

 

 این کارشناس علوم سیاسی اضافه کرد: قطعا غربی ها با دیپلماسی جدید و فشار بیشتر سعی می کنند همین اندک حق ایران نیز حاصل نشود و این به همت مسئولین و دولتمردان ما بستگی دارد که چقدر بخواهند در مقابل زیاده خواهی های غربی ها مقاومت کنند و امتیاز ندهند.

 

وی گفت: تعیین مهلت ایران برای غربی ها، یک تست است که ببیند رفتار طرف مقابل چطور خواهد بود.

 

پورلسانی افزود: غربی ها در مقابل این عمل ایران با اعمال فشار از روش های دیپلماسی و رسانه ای سعی خواهند کرد ایران را به حالت قبل برگردانند و امتیازی ندهند و امتیازاتی که از برجام نصیبشان شده است تذلل ایجاد نشود تلاش می کنند که وضعیت قبلی بماند و در رفتارشان شاهد فشارهای بیشتری خواهیم بود.

 

وی در انتها اظهار کرد: برجام یک محک و آزمایش در تعاملات یک کشور جهان سومی با دنیای غرب بود.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ایران به دنبال قهر با دنیا نیست/ رفتار غرب متناسب با عملکرد ما خواهد بود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..