تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۲ مجوز مجموعه داری در استان زنجان صادر شد/ مجموعه داران،حافظان آثار فرهنگی و تاریخی

ساعت: 11:17 منتشر شده در مورخ: 1398/02/22 شناسه خبر: 1485090

مسئول امور موزه های اداره کل میراث فرهنگی زنجان خبر داد: سومین و چهارمین مجوز مجموعه داری در استان زنجان اعطا شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از موج رسا; پرستوقاسمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجوز مجموعه داری فسیل و همینطور مجوز مجموعه داری موسسه خیریه مهرانه بعنوان سومین و چهارمین مجوزهای مجموعه داری در استان از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان با حضور مدیرکل استان زنجان اعطا شد.

وی ادامه داد: «مجوز مجموعه داری فسیل " "آقای دکتر نصراله عباسی استادیار گروه زمین شناسی دانشگاه زنجان " بصورت پیمایش و مطالعات شحخصی گردآوری کرده است، صادر شد.

این مسئول بیان داشت: این مجموعه به لحاظ تعدد و تنوع آثار، مجموعه ارزشمندی به شمار می رود و قدیمی ترین فسیل های این مجموعه با قدمت 600 میلیون سال است.

مسئول امور موزه های اداره کل میراث فرهنگی زنجان افزود: همین طور مجوز مجموعه داری آثار اهدایی به موسسه خیریه مهرانه شهر زنجان نیز از سوی اداره کل موزه ها به مدیر عامل موسسه اهدا شد.

این مسئول خاطر نشان کرد: «در سال های گذشته برای دو مجموعه دار خصوصی " اشیا تاریخی فرهنگی مجاز ومجموعه اسناد و کتب خطی مسجد سید زنجان  نیز ازسوی اداره کل موزه ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی کشور مجوز صادر شده است.»

وی اظهار کرد: «مجموعه داری از فعالیت های  با ارزش علاقمندان  تاریخ، فرهنگ و هنر است، که از روی علاقه شخصی  وافر خود بدون قصد تجارت، میراث گرانبهای نیاکان و گذشتگان را برای آیندگان گردآوری و نگهداری می کنند که می توان از مجموعه داران تاریخی فرهنگی به عنوان حافظان آثار فرهنگی هنری و تاریخی یاد کرد.»

قاسمی با تاکید بر معرفی آثار تاریخی بیان کرد: باید از این خصیصه فرهنگی مردم و علاقه به گردآوری اشیای فاخر با توجه به  ارزش فرهنگی‌- تاریخی و هنری استفاده کرد و امکان برگزاری نمایشگاه های انفرادی یا گروهی برای بازدید عمومی یا چاپ و نشر و معرفی آثار موجود در مجموعه‌ها فراهم آورد، چراکه اجتماع آثار هویتی مستقل ارزش‌ و هویتی مضاعف به وجود می‌آورد که می توان در راستای جذب گردشگران داخلی و خارجی استفاده کرد.

مسئول امور موزه های اداره کل در پایان تاکید کرد: «بر اساس ماده 20 آیین نامه مدیریت ، ساماندهی ، نظارت و حمایت از مالکان و دارندگان اموال فرهنگی - تاریخی منقول مجاز، کلیه اشخاص حقیقی یا حقوقی که نسبت به گردآوری و نگهداری اموال فرهنگی تاریخی و هنری‌ایرانی یا خارجی اقدام می‌نمایند، باید از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری پروانه مخصوص دریافت کنند.

وی افزود: مجموعه داران خصوصی می توانند  با اخذ پروانه تاسیس موزه و از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و تحت نظارت ‌علمی و فنی سازمان مذکور موزه خصوصی تاسیس کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۲ مجوز مجموعه داری در استان زنجان صادر شد/ مجموعه داران،حافظان آثار فرهنگی و تاریخی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..