تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیشکسوت‌ترین هنرمند موسیقی عاشیقی مکتب ارومیه درگذشت

ساعت: 09:52 منتشر شده در مورخ: 1398/02/22 شناسه خبر: 1485068

آخرین هنرمند آشوری در حوزه موسیقی عاشیقی «مکتب ارومیه» درگذشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، عاشیق یوسف اوهانس آخرین هنرمند آشوری در حوزه موسیقی عاشیقی «مکتب ارومیه» شامگاه ۲۲ اردیبهشت ماه سال جاری در ارومیه درگذشت.

عاشیق یوسف اوهانس با ۹۳ سال سن پیشکسوت‌ترین هنرمند موسیقی عاشیقی مکتب ارومیه بود که به علت کهولت سن و برخی مشکلات جسمی دار فانی را وداع گفت و به لقاء‌الله پیوست.

یوسف اوهانس از هنرمندان صاحب نام و تاثیر گذار موسیقی عاشیقی بود که با بیش از ۸۰ سال فعالیت هنری نقش بسیار موثری را  در رشد و توسعه موسیقی عاشیقی مکتب ارومیه داشت و همواره پای ثابت بسیاری از مراسمات فرهنگی و هنری در سطح استانی، ملی و بین‌المللی بود.

یوسف اوهانس فرزند عاشیق یعقوب اوهانس در سال ۱۳۰۶ شمسی در روستای دیزج تکیه محال باراندوز‌چای ارومیه چشم به جهان گشود.

وی از دوران نوجوانی تحت تعلیم پدر هنرمندش موسیقی عاشیقی را فرا گرفت و از هنرمندان جریان ساز در این رشته هنری بود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیشکسوت‌ترین هنرمند موسیقی عاشیقی مکتب ارومیه درگذشت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..