تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تخصیص ارز نیمایی به ۷ هزار دانشجو/ تحصیل ۳ هزار دانشجوی بین‌المللی در دانشگاه‌های علوم پزشکی

اکبری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

۷ هزار دانشجوی ایرانی خارج از کشور ارز نیمایی می‌گیرند/ تحصیل ۳ هزار دانشجوی بین‌المللی در دانشگاه‌های علوم پزشکیحمید اکبری قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره تخصیص ارز دانشجویی به دانشجویانی ایرانی  خارج کشور تحصیل می‌کنند، گفت: بر اساس اعلام بانک مرکزی به دانشجویانی ایرانی که در خارج کشور تحصیل می‌کنند ارز نیمایی تخصیص پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: دانشجویانی که نیاز به ارز دانشجویی برای پرداخت هزینه‌های تحصیل خود در خارج کشور را داشته باشند، به مرکز خدمات آموزشی درخواست می‌دهند و مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت پس از تأیید دانشجو را به بانک کارگذار معرفی می‌کند.

حدود 7 هزار پرونده فعال ارزی داشتیم

اکبری با اشاره به آمار دانشجویانی که در سال گذشته ارز دانشجویی نیمایی دریافت کرده‌اند، اظهار کرد: سال گذشته حدود ۷ هزار پرونده فعال ارزی داشتیم.

قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت در ادامه به مصوبه بازگشت دانشجویان برای ادامه تحصیل در داخل کشور اشاره کرد و گفت: مسیر انتقال دانشجویان بر اساس مصوبه شورای برنامه ریزی دانشجویی برای دانشجویانی که از اول ژانویه ۲۰۱۹ یا ۱۰ دی ۹۷ در خارج کشور مشغول به تحصیل شده باشند، بسته شده است.

وی ادامه داد: دانشجویانی که پس از ژانویه ۲۰۱۹ در خارج کشور مشغول به تحصیل شده باشند، می‌توانند پس از اخذ مدرک برای ادامه تحصیل به کشور بازگردند.

امار دانشجویان بین المللی وزارت بهداشت جلوتر از برنامه ششم توسعه

اکبری به آمار دانشجویان خارجی که در ایران مشغول به تحصیل هستند، اشاره کرد و گفت: حدود سه هزار دانشجوی خارجی در ایران مشغول به تحصیل هستند و روند تمایل دانشجویان خارجی برای تحصیل در ایران افزایشی است.

قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: وزارت بهداشت با حدود سه هزار دانشجوی خارجی از برنامه ششم توسعه در پذیرش دانشجوی بین المللی جلوتر است و ما اکنون از ۴۳ کشور دنیا از جمله کشورهای همسایه، منطقه و اروپا دانشجو داریم.

11 بحث در حوزه تحول آموزشی در وزارت بهداشت پیگیری می‌شود

وی اظهار کرد: ما در بحث آموزش پزشکی سیاست‌های آموزشی برنامه‌های تحولی ابلاغی را دنبال می‌کنیم و امیدواریم با اجرای این برنامه تحول آموزشی گام‌های مؤثری برداشته شود.

اکبری ادامه داد: ۱۱ بحث در حوزه تحول آموزشی در وزارت بهداشت پیگیری می‌شود که مرجعیت در آموزش پزشکی، فعالیت‌های بین‌المللی، اعتباربخشی موسسات و دانشگاه‌ها، توسعه رشته‌ها بر اساس مأموریت گرایی و آموزش مجازی و نوین در علوم پزشکی از جمله محورهای مهم تحول آموزش پزشکی است که آنها را به طور جدی پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تخصیص ارز نیمایی به ۷ هزار دانشجو/ تحصیل ۳ هزار دانشجوی بین‌المللی در دانشگاه‌های علوم پزشکی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..