تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جزییاتی از بزرگی «ناوگروه تهاجمی» ارتش ایالات متحده که در راه «خلیج فارس» است

ارتش ایالات متحده در حال فرستادن یک ناوگروه تهاجمی، تعدادی بمب افکن، جت جنگنده، یک کشتی پیشرفته با قابلیت انجام عملیات آبی خاکی و یک آتشبار بزرگ پرتاب موشک های سطح به هوا به خاورمیانه است. این حجم از ارسال تجهیزات نظامی به خلیج فارس در سال های اخیر بی سابقه بوده و بسیاری آن را نشانه درگیری نظامی بین ایران و این کشور می دانند. ناوگروه یو اس اس آبراهام لینکلن، که از یک ناو هواپیمابر بزرگ به همین نام و بال های هوایی متعدد، در کنار یک رزمناو و ۴ فروند ناوشکن تشکیل شده اوایل هفته گذشته همراه با تعداد اعلام نشده ای از بمب افکن های سنگین و دوربرد بی-۵۲ استراتوفورترس (B-52 Stratofortress) به سمت منطقه خاورمیانه به راه افتاده اند.

تسلیحات نظامی ایالات متحده برای مقابله با ایران در خلیج فارس

فرماندهی مرکزی نیروی هوایی ایالات متحده روز پنج شنبه اعلام کرد که جفت های جنگنده اف-۱۵ سی ایگل (F-15C Eagle fighter jets) برای «دفاع از نیروها و منافع ایالات متحده در منطقه» مستقر شده اند. روز جمعه، پنتاگون نیز در بیانیه ای ادعا کرد که ناو یو اس اس آرلینگتون (USS Arlington)، که یک کشتی تهاجمی آبی خاکی است و سیستم موشکی سطح به هوای پاتریوت را نیز در راه خاورمیانه دارد. این حجم از تسلیحات نظامی، به ادهای فرماندهی مرکزی نیروی هوایی ایالات متحده، در حال حاضر در پاسخ به «شواهد روشن مبنی بر آماده سازی ایرانی ها و نیروهای اقماری ایران برای حمله احتمالی به نیروهای ایالات متحده در منطقه» به خاورمیانه و خلیج فارس اعزام شده اند.

تسلیحات نظامی ایالات متحده برای مقابله با ایران در خلیج فارس

در ماه های اخیر با افزایش فشارهای ایالات متحده بر ایران و تحریم های متعدد برای جلوگیری از صادرات نفت کشورمان، تنش بین دو کشور نیز دستکم در صحنه سیاسی بالا گرفته و دو طرف همدیگر را به واکنش های سخت تهدید کرده اند. اگر چه این تحرکات نمی تواند لزوماً به معنای درگرفتن جنگ در منطقه باشد اما تحرکات آمریکایی ها در این زمینه را از زمان جنگ عراق می توان بی سابقه دانست. در ادامه قصد داریم شما را با تسلیحات و ابزارهای جنگی که ایالات متحده در هفته های اخیر به خلیج فارس اعزام کرده آشنا کنیم.

ناو هواپیمابر: یو اس اس آبراهام لینکلن

تسلیحات نظامی ایالات متحده برای مقابله با ایران در خلیج فارس

آدمیرال جان ریچاردسون، رییس بخش عملیات دریایی ارتش ایالات متحده، در گذشته از ناوهای هواپیمابر این کشور با عنوان «تجلی ترسناک قدرت ملی ایالات متحده» یاد کرده بود و یک ناوگروه تهاجمی بزرگ می تواند قدرت بیشتری را به نمایش بگذارد. ناو هواپیمابر یو اس اس آبراهام لینکلن، یک پایگاه هوایی متحرک در دریاست که رهبری ناوگروه را بر عهده داشته و از تیم حفاظت هوایی قدرتمندی برخوردار است.

بال های هوایی ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن: جنگنده ها، هواپیمای جنگ الکترونیکی، هواپیمای اخطار زودهنگام و هلی کوپترهای گشت زن

تسلیحات نظامی ایالات متحده برای مقابله با ایران در خلیج فارس

بال های هوایی ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن شامل تعدادی جنگنده اف/ای-۱۸ سوپر هورنت (F/A-18 Super Hornet)،  یک هواپیمای جنگ الکترونیکی EA-18G Growler، هواپیمای هشدار زودهنگام E-2 Hawkeye و تعددی هلی کوپتر از چندین اسکادران است که می توانند عملیات های متعددی را به اجرا بگذارند.

رزمناو: یو اس اس لیت گلف

تسلیحات نظامی ایالات متحده برای مقابله با ایران در خلیج فارس

رزمناوهای مجهز به موشک های هدایت شونده کلاس Ticonderoga کشتی های جنگی چند منظوره ای هستند که با ۱۲۲ سیستم پرتاب افقی سنگین از پرتابه های مختلف، از موشک تاماهاوک و موشک های کروز مخصوص حمله به اهداف زمینی تا موشک های سطح به هوا و راکت های ضد زیردریایی، مجهز شده است.

۴ ناوشکن: یو اس اس بینبریج، یو اس اس گونزالز، یو اس اس میسون و یو اس اس نیتز

تسلیحات نظامی ایالات متحده برای مقابله با ایران در خلیج فارس

مانند رزمناوهای بزرگ، ناوشکن ها نیز تجهیزات دریایی چند منظوره هستند که با ۹۰ تا ۹۶ پرتابه سنگین مجهز شده و علاوه بر سیستم دفاع موشکی هوایی و موشکی، از توانایی انجام حملات زمینی نیز برخوردار است. در اوایل دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، دو ناوشکن نیروی دریایی ایالات متحده پایگاه هوایی شعیرات در روسیه را با استفاده از ۵۹ فروند موشک تاماهاک نابود کردند.

بیشتر بخوانید: عملیات غیرممکن؟! آیا غرق کردن ناوهای هواپیمابر ایالات متحده امکان پذیر است؟!

بمب افکن ها: بی- ۵۲

تسلیحات نظامی ایالات متحده برای مقابله با ایران در خلیج فارس

بمب افکن بی-۵۲ یک بمب افکن با توان پرواز در ارتفاع بالا و سرعت زیر سرعت صوت است که توانایی حمل پرتابه های متعارف و هسته ای را دارد. این هواپیمای قدرتمند و غول پیکر می تواند تا ۷۰٫۰۰۰ پوند (نزدیک به ۳۲ تن) از انواع سلاح ها و پرتابه ها را حمل کرده و در ماموریت های مختلفی مانند حملات استراتژیک، پشتیبانی هوایی نزدیک، ایجاد منطقه پرواز ممنوع و حملات تهاجمی و عملیات های دریایی به کار گرفته می شود.

جنگنده ها: اف-۱۵ سی ایگل

تسلیحات نظامی ایالات متحده برای مقابله با ایران در خلیج فارس

جنگنده های اف-۱۵ مستقر در منطقه خاورمیانه در روزهای اخیر حامل موشک های واقعی از جمله ۶ موشک هوا به هوای پیشرفته و برد متوسط AIM-120، و دو موشک AIM-9X Sidewinder برای مبارزات هوایی دیده شده اند. پنتاگون تاکنون استقرار و تحرک این جنگنده ها را به طور رسمی پاسخی به ایران ندانسته اما زمان انجام این تحرکات نشان از چنین هدفی دارد.

کشتی آبی خاکی: یو اس اس آرلینگتون

تسلیحات نظامی ایالات متحده برای مقابله با ایران در خلیج فارس

کشتی آبی خاکی از کلاس سن آنتونیو توانایی حمل نیروهای ویژه دریایی، خودروهای تهاجمی آبی خاکی، و ایجاد فضایی برای بلند شدن و فرود انواع مختلف هلی کوپترها به منظور حمایت از عملیات های آبی خاکی، عملیات های نیروهای ویژه یا عملیات های نظامی گروهی را دارد.

سیستم دفاع هوایی و موشکی: سامانه دفاعی پاتریوت

تسلیحات نظامی ایالات متحده برای مقابله با ایران در خلیج فارس

به گفته وزارت دفاع ایالات متحده، سیستم دفاعی پاتریوت، یک سیستم دفاع هوایی برد بلند با توانایی کاربرد در همه نوع آب و هواست که برای از بین بردن موشک های بالستیک تاکتیکی، موشک های کروز و هواپیماهای پیشرفته به کار گرفته می شود.

بیشتر بخوانید: سربازان و افسران ارتش ایالات متحده بر اساس درجه خود چقدر حقوق دریافت می کنند؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جزییاتی از بزرگی «ناوگروه تهاجمی» ارتش ایالات متحده که در راه «خلیج فارس» است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..