تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




احتمال وقوع "یک فاج&#159

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ اعضای مجمع نمایندگان ادوار نظام پرستاری دوره اول تا چهارم (اعضا شورای عالی، روسا و اعضا هیئت مدیره‌های سراسر کشور) طی نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت در مورد وضعیت این روزهای مراقبتهای پرستاری، نکانی را متذکر شدند.

مشروح این نامه در ادامه آمده است:

جناب آقای دکتر نمکی؛ مقام محترم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

سلام علیکم

احتراما به استحضار می‌رساند صدور نامه‌های شماره 80/104/د مورخ 8 اردیبهشت 98 و 73/104/د مورخ 2 اردیبهشت 98 مشاور عالی محترم آن وزارت جناب آقای دکتر اکبری خطاب به معاونت محترم توسعه وزارت متبوع در رابطه با ادغام معاونت مراقبت‌های پرستاری و از بین بردن هویت اصیل پرستاری از آن در پوشش استفاده از عنوان فریبنده و زیبای "ارتقاء" معاونت پرستاری!! به معاونت "مراقبت و خدمات جامع سلامت" در شرایطی که کشورمان به ویژه اقشار گسترده و خدوم آن نیاز به آرامش فکری و خدمتی دارند، تاثر، تاسف عمیق و نگرانی‌های زیادی را در جامعه بزرگ پرستاری کشور ایجاد کرده است.

بنابراین ما اعضای مجمع نمایندگان ادوار  نظام پرستاری به عنوان خادمین مردم و پرستاران که سالهای زیادی از عمرمان را صرف ساماندهی و شکل گیری نهادهای هویتی مراقبت های پرستاری نموده ایم ،بر خود وظیفه دانسته نکاتی را معروض داریم:

جناب وزیر! خدای رمضان، این ماه إخلاص، صداقت و پاکی شاهد است که ما با نگاشتن این نامه هیچ نیتی جز حفاظت از  تمامیت امر مراقبت از سلامت و بیماری مردم نداریم؛ ای کاش این اتفاق ناگوار در این روزها نمی‌افتاد تا به بهانه در آستانه انتخابات بودن منتقدین دلسوز را خلع سلاح نمی‌کرد اما به هر حال به این بهانه هم نمی‌توان آنقدر صبر کرد که شاهد بر باد رفتن امید پرستاران  و ثمره سال‌ها تلاش سخت و طاقت‌فرسای جمع کثیری از خادمان نظام سلامت و جامعه بزرگ پرستاری کشور بود.

حضرتعالی خود شاهد هستید که قدم اول و عملی در همین ایام، ابتدا و بسیار مصرانه توسط مشاور عالی محترم جناب دکتر اکبری برداشته شده و این نامه ما در پاسخ به آن مکتوبات و جلسات پیدا و پنهان  ایشان در این زمینه خاص می‌باشد.

اگرچه از مدت‌ها قبل که این خبر را شنیدیم در سکوت کامل و از طرق مختلف و از طریق واسطه‌هایی نظراتی کارشناسی و علمی در مخالفت صریح با این مسئله به مشاور محترم عالی منتقل کردیم اما گویا عزم ایشان مبنی بر تغییر ساختار و بر هم زدن چارت معاونت و هویت پرستاری آن معاونت راسخ‌تر از این حرف‌ها بود بنابراین ما اعضای مجمع ادوار به عنوان کارشناسان محوری این موضوع، عرض می‌کنیم که در سراسر دنیا و با قرن‌ها سابقه، علم مراقبت و پرستاری وجود دارد و صاحبان بلامنازع علم مراقبت فقط پرستاران هستند و بس بنابراین وجود معاونتی در وزارت متولی سلامت آحاد مردم ایران اسلامی با هویت مراقبت‌های پرستاری در چارچوب وظایف ذاتی پرستاران عزیز آن هم با توانمندی‌های علمی، حرفه‌ای،کمی و کیفی پرستاری ایران اسلامی که در منطقه  و در سطح بین‌المللی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند،  حداقل انتظار و حق مسلم جامعه بالغ بر 200 هزار نفری ماست.

جناب وزیر! اگر به هر دلیلی در کشور ما  موانعی بر سر راه علم و عمل پرستاران عزیزمان وجود دارد باید با هدف افزایش انگیزه پرستاران و کیفیت خدمات آنها، آن موانع را برطرف کرد نه آنکه بر اساس محتوای دو نامه مذکور(پیوست) با راهکارهای غیرمعمول و نشدنی، گره‌ها و مشکلات را بیشتر کرد.

گرچه امید داریم درایت حضرتعالی بیش از آن است که در این شرایط اجازه دهید ذهن، احساسات و افکار پاک جامعه بزرگ پرستاری از مسیر خدمت‌رسانی خالصانه خود منحرف و درگیر حاشیه‌های ناخواسته با آینده‌ای مبهم و نامعلوم شود، ما اطمینان داریم که حتما به ما حق خواهید داد که تا همین‌جای کار همانند مادری نگران چند تکه شدن فرزند جوان و رشیدش باشد البته امید بود مسئولان نهادهایی چون نظام پرستاری و معاونت پرستاری، در این مدت واکنش مناسبی نشان دهند که تکلیف از دوش امثال ما برداشته شود.

لیکن هر چه صبر کردیم، انجام نشد که امیدواریم در آینده نه چندان دور محقق شود و با ایفای نقش به موقع، اجازه ندهند برخی سایت‌ها و... هر روز اخبار ناگوار و ناامید‌کننده‌ای را در رابطه با این دو نهاد به جامعه مخابره کنند؛ از سوی دیگر  با درایت و تدابیر امیدوارکننده‌ای که در شما سراغ داریم انشاالله با قاطعیت جلوی وقوع یک فاجعه "علمی حرفه‌ای و صنفی" را خواهید گرفت و نخواهید گذاشت پرستاران عزیز در بالین و دانشکده‌ها به پهنا و وسعت ایران اسلامی، خود تصمیم بگیرنند که چه کنند.

از خداوند متعال مزید توفیقات جنابعالی را آرزومندیم که با دستور قاطع این موضوع  و تبعات آن را متوقف فرمایید؛ ان شاالله...

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «احتمال وقوع "یک فاج&#159»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..