تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مشکل بیکاری انگیزه ادامه تحصیل را از دانشجویان گرفته است/ 28 تا 30 درصد فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی بیکار هستند

ساعت: 15:45 منتشر شده در مورخ: 1398/02/21 شناسه خبر: 1484867

عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان با اشاره به کاهش انگیزه تحصیل دانشجویان گفت: مشکل بیکاری انگیزی ادامه تحصیل را از دانشجویان گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد گلچین در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در خصوص کاهش دانشجویان رشته کشاورزی اظهار کرد: در حال حاضر تقاضا برای همه رشته کم شده تنها محدود به کشاورزی نیست ولی تقاضا در این رشته نسبت به سایر رشته‌ها خیلی کمتر شده است.

وی افزود: در علوم انسانی و مهندسی نیز همین وضعیت را داریم و برخی از رشته‌ها مانند کامپیوتر تعداد بیکاریها آنها از کشاورزی هم بیشتر شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان افزود: 40 درصد بیکاری در رشته کامپیوتر وجود دارد و در محیط زیست و علوم نیز همین وضعیت را داریم.

وی با بیان اینکه 28 تا 30 درصد فارغ التحصیلان در رشته کشاورزی نیز بیکار هستند عنوان کرد: عمده‌ترین دلیل که انگیزه‌های تحصیل را کاهش داده نبودن کار و شغل در جامعه است.

گلچین گفت: دانشجویان می‌بینند که فردی چند سال وقت خود را در لیسانس و چند سال هم فوق‌لیسانس می‌گذارد بعد چند سال هم در مقطع دکترا وقت گذاشته با افزایش سن و مواجه با مشکل بیکاری مواجه است انگیزه تحصیلی خود را از دست می‌دهند.

وی عنوان کرد: وقتی جوانان می‌بینند در قبال درس خواندن نمی‌توانند زندگی خود را اداره کنند از درس خواندن منصرف می‌شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان با بیان اینکه متاسفانه بیشترین چیزی که در جامعه پول سازه بوده بحث دلالی است گفت: متاسفانه این روند در جامعه افزایش یافته است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مشکل بیکاری انگیزه ادامه تحصیل را از دانشجویان گرفته است/ 28 تا 30 درصد فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی بیکار هستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..