تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




امسال در تولید گندم خودکفا هستیم/ خرید تضمینی بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن گندم از زارعین گندم کار کشور

ساعت: 14:21 منتشر شده در مورخ: 1398/02/21 شناسه خبر: 1484836

مشاور وزیر ‌و مجری طرح محوری گندم وزارت جهاد کشاورزی در بازدید از مزارع گندم آذربایجان غربی گفت: با توجه به بارندگی های خوب بهاره وضعیت مزارع گندم در کشور هم از نظر کیفیت و کمیت در سال زراعی جاری بسیار مطلوب است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، اسماعیل اسفندیاری پور در سفر یکروزه به آذربایجان غربی به همراه مسئولین ستادی سازمان جهاد کشاورزی استان، از روند اجرایی طرح تحقیقاتی  ایکاردا و طرح  p v s  گندم در شهرستانهای بوکان، مهاباد، نقده و میاندوآب از نزدیک بازدید کرد.

وی در جریان این بازدید ضمن ابراز خوشحالی و رضایت از وضعیت سبز و تنوع ارقام در مزارع گندم استان، اظهار داشت: بارندگی‌های اخیر باعث افزایش عملکرد در مزارع گندم آبی و به ویژه مزارع گندم دیم خواهد شد. بنابراین قطعا تولید گندم امسال بیش از نیاز مصرف داخلی است و نگرانی از بابت گندم در سال جاری وجود ندارد.

مشاور وزیر ‌و مجری طرح محوری  گندم وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت گندم بعنوان محصول استراتژیک کشور اظهار کرد: امسال در تولید گندم خودکفا هستیم و نیاز به واردات نداریم و تمامی نیازهای کشور از تولیدات داخلی تامین می شود.

اسفندیاری ادامه داد: در استان های جنوبی کشور از اواخر اسفند ماه کار برداشت گندم آغاز شده است و تاکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف زارعین کشور توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی خریداری شده است که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از رشد ۳۰ درصدی برخوردار است .

وی با بیان اینکه مطالبات گندمکاران در اسرع وقت به حساب آنان واریز می شود، تصریح کرد:  استانهایی که در اقلیم مرطوب نوار ساحلی دریای خزر قرار دارند، ازدهه اول خرداد کار برداشت محصول گندم آغاز می شود.

مشاور وزیر ‌و مجری طرح محوری  گندم وزارت جهاد کشاورزی یاد اور شد : در سال زراعی جاری در کشور نزدیک به  ۶ میلیون هکتار گندم کشت شده است که  ۴ میلیون هکتار آن به صورت دیم و مابقی به صورت آبی کشت شده است که با توجه به بارندگی های مطلوب بهاره و پاییزه وضعیت سبز مزارع گندم در کشور بسیار مطلوب است .

اسفندیاری تاکید کرد:  با وجود وقوع سیل در استانهای جنوبی کشور مخصوصا خوزستان ، میزان تولید گندم نسبت به سال گذشته نه تنها کاهش نیافته است ، بلکه تاکنون میزان خرید ۳۰ درصد بیشتر از سال گذشته گزارش شده است .

گفتنی است به منظور انتقال یافته های علمی کشت گندم به داخل مزارع کشور در افقی پنج ساله  ایران در کشت گندم با موسسه تحقیقاتی ایکاردا همکاری می کند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «امسال در تولید گندم خودکفا هستیم/ خرید تضمینی بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن گندم از زارعین گندم کار کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..