تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ایجاد بندر خشک، ظرفیتی برای رونق تجارت و اشتغال در بوکان

ساعت: 10:37 منتشر شده در مورخ: 1398/02/21 شناسه خبر: 1484661

با وضعیت منحصر به فرد جغرافیایی بوکان این شهر می تواند به مهم ترین گزینه برای تبدیل شدن به بندر خشک شمال غرب کشور تبدیل شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، با نگاهی به وضعیت جغرافیایی بوکان می توان به اهمیت این شهر جهت تبدیل شدن به قطب اقتصادی منطقه پی برد.

قرار گرفتن در شاه راه شمال غرب به غرب و جنوب کشور، فاصله یک ساعته با بیش از ۵ شهر با جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر و همچنین فاصله استراتژیک با مرز دو کشور مهم منطقه و دیگر موضوعات سبب شده که بوکان از بالاترین پتانسیل برای تبدیل شدن به قطب اقتصادی منطقه برخوردار باشد.

بی تردید با وضعیت منحصر به فرد جغرافیایی بوکان این شهر می تواند به مهم ترین گزینه برای تبدیل شدن به بندر خشک شمال غرب کشور تبدیل شود.

بنادر خشک، پایانه‌های داخلی ترکیبی کالا هستند که در سال های گذشته نقش مهمی در عرصه حمل و نقل ترکیبی و یا چند وجهی داشته اند.

شاید یکی از مهم ترین زیرساخت های تاسیس بنادر خشک راه آهن باشد که بوکان به علت نزدیکی ۶۵ کیلومتری با خط آهن و همچنین قرار گرفتن در شاه راه ترانزیتی شمال غرب به جنوب کشور می تواند تبدیل به یکی از بنادر خشک کشور شود.

مهم‌ترین اهداف اجرای بنادر خشک افزایش خدمات بندری در یک منطقه داخلی کشور، کاهش تقاضای نیاز به استفاده از اراضی حاشیه ساحل، افزایش کارایی حمل‌ونقل، بهبود زیرساخت‌های مرتبط با حمل‌ونقل، بهبود وضعیت مالی و اقتصادی، افزایش سرمایه‌گذاری مستقیم کشورهای خارجی، تسریع در توسعه اقتصادی و یکپارچه‌سازی لجستیکی مناطق داخلی کشور، بهبود فرآیند توسعه پایدار و کاهش آثار زیست‌محیطی است.

بی شک با نگاهی به اهداف اجرای بنادر خشک می توان به اهمیت این نوع بازارها طی سال های آتی پی برد که شهرستان بوکان به‌واسطه موقعیت جغرافیایی و هم‌جواری با چندین شهرستان با قابلیت های مختلف افتصادی و صنعتی و نیز نزدیکی به مرز عراق از ویژگی خاصی برخوردار است که در نهایت می تواند کمک مؤثری در رشد منطقه داشته باشد.

طی چند سال گذشته بسیاری از شهرستاها ه قابلیت های کم تری نیز نسبت به بوکان داشته اند دنبال ایجاد بندر خشک در شهر خود شده اند هر چند دولت زیاد تمایلی ندارد با آن موافقت کند تا این طرح نیز به سرنوشت مناطق آزاد تبدیل نشود اما با نگاهی کلی به موقعیت بوکان مسئولان شهرستانی می تواند تمام توان خود را برای ایجاد چنین بندری به کار ببندند که در صورت اجرا بی تردید شاهد کاهش بیکاری و گسترش رونق اقتصادی نه تنها در بوکان بلکه در سطح منطقه خواهیم بود.

این پایگاه خبری در آینده ای نزدیک با حضور کارشناسان و مسئولان بوکانی به زوایای مهم دیگر ایجاد بندر خشک در بوکان خواهد پرداخت.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ایجاد بندر خشک، ظرفیتی برای رونق تجارت و اشتغال در بوکان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..