تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مدیران مدارس برای اجرای «طرح بوم»

برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مدیران مدارس برای اجرای «طرح بوم»حجت‌الاسلام و المسلمین علی ذوعلم رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بازخوردهای حاصل از اجرای طرح برنامه ویژه مدارس (بوم) اظهار کرد: به‌تازگی با تدبیر وزیر آموزش و پرورش شورایی تحت عنوان شورای راهبردی طرح بوم شکل گرفته است که راهنمای اجرای این طرح خواهد بود.

وی ادامه داد: در این شورا راهنمای طرح بوم به تفکیک دبستان و متوسطه اول در حال تدوین است تا به اجرای بهتر طرح کمک کند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: همچنین یک دوره آموزشی هم برای مدیران مدارس با هدف تبادل تجربیات مهم و ارائه نوآوری‌های جدید در اجرای طرح مورد توجه قرار گرفته شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین ذوعلم با اشاره به اینکه اجرای این طرح برای پاسخگویی به نیازهای دانش‌آموزان در برنامه‌ آموزشی مؤثر بوده است گفت: دانش‌آموزان در این طرح با تدبیر مدیر و معلم همچنین با مشارکت خانواده‌ها، طی برنامه‌ای ۲ ساعته خارج از محدوده رسمی و بسته کتاب درسی به فعالیت می‌پردازند.

طرح بوم بخشنامه اجباری و الزام آوری نداشت

وی با بیان اینکه طبق برآوردهای انجام شده اجرای این طرح در استان‌های مختلف متفاوت بوده است، افزود: در برخی استان‌ها طرح بوم را به‌طور آزمایشی و برخی به طور جدی در دستور کار خود قرار دادند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تصریح کرد: اجرای طرح بوم به گونه‌ای نبوده است که با بخشنامه‌ای الزام‌آور و اجباری طرحی را ابلاغ کنیم، بلکه مدارس براساس توانمندی خود این طرح را اجرا خواهند کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ذوعلم اظهار کرد: این طرح باید به همه پایه‌های تحصیلی تعمیم پیدا کند و طبق برنامه درسی ملی سه ساعت از برنامه درسی هر مدرسه‌ای باید در اختیار خود مدرسه و منطقه قرار گیرد که اکنون تا حدی زمینه‌های اجرا فراهم شده است و امیدواریم به طور کامل بستر لازم برای اجرا را داشته باشد.

وی تاکید کرد: سال آینده طرح بوم سه ساعته نمی‌شود اما بنابر برنامه درسی ملی در سال‌های آتی اجرای آن مطابق این برنامه به  سه ساعت خواهد رسید.

انتهای پیام /




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مدیران مدارس برای اجرای «طرح بوم»»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..