تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مهاجری: اول شرایط انجام بازی جوانمردانه را فراهم کنند بعد از ما انتظار داشته باشند/ قبل از مدافع ما مهاجم پرسپولیس خطا کرد

به گزارش تسنیم، محمدرضا مهاجری پس از تساوی یک - یک تیمش مقابل پرسپولیس در نشست خبری اظهار داشت: بازیکنانم امروز تلاش زیادی را انجام دادند و به نظرم تا دقیقه 82 هم به خوبی بازی را مدیریت و کنترل کردند. متأسفانه در صحنه‌ای که داور پنالتی گرفت، قبل از بازیکن ما، بازیکن پرسپولیس خطا کرد.

وی ادامه داد: به تیم پرسپولیس هم خسته نباشید می‌گویم. آنها هم تحت فشار بودند. ما در بازی امروز کم اشتباه کردیم. برای من یک جای امای بزرگ وجود دارد که در بازی با نساجی در تبریز، همین داور قضاوت بازی ما را به عهده داشت. یک صحنه بدتر از این را در دقیقه 10 و در شهر خودمان پنالتی نگرفت. اگر داور دیگری بود، می‌گفتم سلیقه‌ها متفاوت است. با این حال قبول دارم که پرسپولیس موقعیت‌های گل زیادی داشت، حقش بود که گل بزند و می‌توانست مساوی کند. شاید ما امروز برخلاف بازی‌های قبلی خوش‌شانس هم بودیم و دروازه‌بان و دفاع ما خوب عمل کردند. شاید اگر موقعیت‌های آنها گل شده بود، پیروز می‌شدند و پیروزی هم مبارک‌شان می‌شد.

سرمربی ماشین‌سازی خاطرنشان کرد: ما یک تیم متوسط هستیم و در رختکن باید شرایط تیم ما را می‌دیدید. امسال شرمندگی که برای من مربی می‌ماند، این است که در بازی‌های آخر همه رقبای ما بودند، اما این درخواست بازیکنان را چه کسی باید مطالبه کند؟ من به بازیکنان می‌گویم که با داور صحبت نکنید، درگیر نشوید و خودمان هم احترام می‌گذاریم. داوران قشری هستند که تحت فشار هستند، زحمتکش هستند و شرایط مالی آنها نیز وجود دارد، اما من آنها را مقصر نمی‌دانم. دپارتمان داوری و کمیته داوران چیدمان داوری انجام می‌دهند و باید دقت بیشتری کنند، آن هم در مسابقه‌ای که روی قهرمانی تأثیرگذار است. به من مربی و بازیکنانم می‌گویند که مردانه بازی کنید، اما قبل از آن خودتان شرایط بازی جوانمردانه را فراهم کنید تا من مربی بتوانم بازیکنانم را مهیای یک بازی جوانمردانه کنم.

مهاجری با اشاره به مسائلی داوری گفت: داوران ما مظلوم هستند و به آنها خسته نباشید می‌گویم. نمی‌دانم کمیته داوران یا دپارتمان داوری، کدامیک مسئول چیدمان داوران هستند، اما آنها شرایط روانی لازم را درباره بازی‌ها و حساسیت‌های موجود انجام نمی‌دهند. این مشکلی است که باید آن را حل کنند

وی  در خصوص شرایط تیمش مقابل پرسپولیس اظهار داشت: در بحث فنی با توجه به بضاعتی که داشتیم، بازیکنانم خیلی تلاش کردند. ما استراتژی مناسبی ابتدای بازی داشتیم که متأسفانه بازیکن‌مان بعد از گلی که زد، دچار کشیدگی شد و تعویضش کردیم. می‌دانستیم که دفاع پرسپولیس بالا بازی می‌کند و به همین دلیل سعی کردیم از سرعت بازیکن‌مان از فضای پشت مدافعان آنها استفاده کنیم که همان بازیکن‌مان آسیب دید و مجبور شدیم احسان تأییدی را به زمین بیاوریم که یک بازیکن بلندزن است. البته او هم خوب کار کرد و یک مقدار کار ما ابتر شد. به‌هرحال خسته نباشید می‌گویم و امیدوارم بتوانیم در هفته پایانی هم بازی خوبی را مقابل پدیده انجام بدهیم تا از اعتبار خودمان دفاع کنیم.

سرمربی تیم فوتبال ماشین‌سازی در واکنش به این سؤال که هر چه به هفته‌های پایانی نزدیک شدیم تیم او قبراق‌تر و آماده‌تر به نظر می‌رسید، گفت: تیم ما را قبراق‌تر ندیدید، چون با تیم‌های مدعی مسابقه داشتیم، بازی‌های ما بیشتر دیده شد. ما در تمام بازی‌ها همین‌طور بودیم. با فولاد که شکست خوردیم، همینطور بودیم و بازی با پیکان و نساجی هم شرایط‌مان همین بود. فقط چون بازی‌های آخر ما مقابل استقلال، سپاهان و پرسپولیس بود، بازی‌های ما بیشتر دیده شد. تمرکز روی ما بیشتر بود و البته بچه‌های ما هم خوب بازی کردند. شاید فقط در ضربات آخر باید بیشتر دقت می‌کردیم. مقابل سپاهان بهترین بازی را انجام دادیم و به جرأت می‌گویم هیچ تیمی مانند ما در اصفهان سپاهان را این‌طور تحت فشار قرار نداد. فقط مدافعان میانی و کناری ما هفت هشت موقعیت گل در بازی با سپاهان داشتند، اما این فصل دقت و تمرکز لازم را در موقعیت‌ها نداشتیم. امیدوارم یک بازی باقیمانده را هم به خوبی پشت سر بگذاریم.

مهاجری درباره تعویض‌هایی که انجام داد و استراتژی او برای بازی با پرسپولیس، گفت: خیلی‌ها به من می‌گویند مقابل تیم‌های بزرگ دفاعی بازی کنیم. من به این مسئله اعتقاد ندارم. دفاع تیمی خیلی خوب است، اما فوتبال دفاعی را اصلاً دوست ندارم. شاید اگر استراتژی ما این بود، در بازی‌های دیگر هم می‌توانستیم نتیجه بگیریم. در بازی با استقلال هم بازیکنان ما خیلی خوب بازی کردند. من سعی می‌کنم از فوتبال لذت ببریم. وقتی نه دغدغه سهمیه داریم و نه در خطر سقوط هستیم، بازی خودمان را انجام می‌دهیم. شاید نهم شدن یا دهم شدن به لحاظ جایگاه فرق داشته باشد، اما به طور کلی جایگاه پنجم تا سیزدهم جدول تفاوتی ندارد. پس باید خودمان از فوتبال‌مان لذت ببریم. اگر جایی هم عقب نشستیم، قدرت پرسپولیس بود که باعث شد ما عقب بنشینیم.

وی درباره اینکه رضا خالقی‌فر اعلام کرده بود برای این بازی آماده است، اما چرا او حتی در لیست 18 نفره هم قرار نداشت، خاطرنشان کرد: البته خودش در مصاحبه‌اش گفته از مربی بپرسید. این بازیکنان مطالباتی از سال‌های قبل داشتند و متأسفانه راه خوبی را انتخاب نکردند و گفتند اعتصاب کنیم. بازی با سایپا برای خودمان بود که بازهم چهار بازیکن را در لیست نگذاشتم، اما چهار بازی آخر شرایط فرق داشت. با این حال احساس کردم جامعه از ما توقع دارد که بازی جوانمردانه انجام بدهیم و از طرفی بازی‌های ما در سرنوشت قهرمانی تأثیر داشت. از طرفی اگر من بازیکنانم را کنار می‌گذاشتم، قطعاً به تبانی متهم می‌شدیم، اما متأسفانه روز آخر که از تبریز می‌آمدیم، اتفاقی افتاد که نظم تیمی، انضباط و اخلاق تیم ما را زیر سؤال برد. هنوز تمرین تمام نشده و بازیکنان در حال سرد کردن بودند، او سوار ماشین شد و تمرین را ترک کرد. من باید چه کار می‌کردم؟ امروز دیگر ملاحظات جدول را هم کنار گذاشتم و او را خط زدم و احساس می‌کنم اینجا باید از اعتبار خودم دفاع می‌کردم.

سرمربی تیم فوتبال ماشین‌سازی تصریح کرد: ما به حرمت لیگ و به حرمت تیم‌هایی که با آنها بازی داشتیم چشم به روی خیلی چیزها بستیم. شما ببینید یک بازیکن دیگر هم همین شرایط را داشت که با تیم به تهران آمد، کنار تیم بود و تا لحظه آخر حرص و جوش خورد، اما او (خالقی‌فر) دو ساعت مانده به شروع بازی مصاحبه‌ای کرد و تمام تمرکز تیم را به هم ریخت. خدایی نکرده اگر ما روی همین مسئله بازی را می‌باختیم همه تیم زیر سؤال می‌رفتیم. بحث ما تنبیه انضباطی بود و خیلی سعی کردم خودم را کنترل کنم، اما اگر این کار را می‌کردم، نمی‌توانستم و از خودم بدم می‌آمد. مجبور شدیم برخورد کنیم و نظم، اعتبار تیم و شأن خودم زیر سؤال می‌رفت. اما فوتبال و شهری که در آن بازی می‌کنیم هم از ما انتظار داشتند و شاید می‌گفتند چرا خالقی‌فر را بازی ندادیم، اما اکنون اینها را گفتم. من باز هم اگر او چیزی نمی‌گفت، خیلی مسائل را به جان می‌خریدم و چیزی نمی‌گفتم، اما چون خودش گفته از سرمربی تیم علت بازی نکردنش را بپرسید، می‌گویم. او در تمرین تیم درگیر شد، به بازیکن جوان تیم توهین کرد و از او خواستم به صورتش آب بزند تا آرام شود، اما من دیگر او را وقتی دیدم که سوار ماشین شده و تمرین را ترک می‌کرد.

مهاجری در خصوص اینکه تیم پرسپولیس مقابل نیمکت ماشین‌سازی مشغول حمله کردن بود که از سمت نیمکت آنها بطری آبی به سمت زمین پرتاب شد و این صحنه در تصاویر تلویزیونی نیز مشخص بود، گفت: من این صحنه را ندیدم. درگیر یک مسابقه‌ای هستم که اگر لحظه‌ای غفلت کنم، تیم نتیجه را واگذار می‌کند. نمی‌دانم حالا چرا شما تمرکز کرده بودید روی نیمکت ما و این همه صحنه خوب را ندیدید. شما چرا نمی‌گویید در صحنه‌ای که حسین کنعانی‌زادگان روی زمین افتاده بود، پرسپولیسی‌ها توپ را بیرون نزدند؟ چرا صحنه‌ای که نمی‌توانست پنالتی باشد و قبل از آن خطا شده بود را نمی‌بینید؟ حالا فقط در مورد یک صحنه که نمی‌دانم و ندید صحبت شما را تأیید می‌کنم، سؤال می‌پرسید. بازی این همه صحنه زیبا داشت و بهتر است با یک صحنه که یک بطری کوچک در زمین بوده، آن را خراب نکنیم.

43 43




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مهاجری: اول شرایط انجام بازی جوانمردانه را فراهم کنند بعد از ما انتظار داشته باشند/ قبل از مدافع ما مهاجم پرسپولیس خطا کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..