تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیا کمپانی اپل قصد دارد یک آیفون منعطف به بازار عرضه کند؟

آیا کمپانی اپل قصد دارد یک آیفون با قابلیت انعطاف پذیری به بازار عرضه کند؟به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سازندگانی همچون سامسونگ و هواوی به تازگی  خبر از عرضه اولین گوشی‌هایی با قابلیت انعطاف پذیری دادند. این مدل گوشی Galaxy Fold و Mate X نام دارند. طرفداران این کمپانی‌ها منتظر پنل های OLED قابل انعطاف هستند هرچند قیمت هنگفت اعلام شده از سوی این دو شرکت آتش هیجان طرفداران را به زودی خاموش خواهد کرد ولی اگر سال 2019 به گونه ای باشد که بازار برای این مدل از هوآوی و سامسونگ کولاک کند بی شک خیلی از افراد هستند که حاضرند جیب خود را خالی کرده و اقدام به خرید نمایند.   

گلکسی F یا X یا هر نامی که برای آن انتخاب شده است، به صفحه نمایشی ۷.۳ اینچی مجهز بوده که می‌توان نمایشگر آن را به طرف داخل، خم کرد. زمانی که دستگاه را خم می‌کنید، صفحه نمایشی ۴.۵ اینچی پیش روی شما قرار می‌گیرد. در حقیقت، سازندگان از دو صفحه نمایش مجزا برای این گوشی هوشمند استفاده کرده‌اند.

آیا کمپانی اپل قصد دارد یک آیفون با قابلیت انعطاف پذیری به بازار عرضه کند؟

آیا اپل هم تمایل دارد در این چالش شرکت کند و یک مدل منعطف به بازار عرضه کند؟

همه ما می دانیم که  Fold و Mate X یک تجارت عظیم را بوجود خواهند آورد اما بدین معنا نیست که گوشی های منعطف به بهترین نحو عمل کنند و کارایی داشته باشند.  با توجه به وضعیت تولید این دو مدل که در MWC دیده شده ، احتمالا با مشکلات جدی در تولید ومیزان نرخ بهره در حال دست و پنجه نرم کردن هستند و این تنها معضل آن نیست  بلکه صفحه نمایش ناهموار این گوشی‌ها نیز دغدغه دیگری است که میتوان به وضوح آن را دید.   

مشخص است که اپل نمیتواند سرعت تولید خود در زمینه گوشی های منعطف  همچون دو شرکت دیگر بالا ببرد زیرا دغدغه این روزهای اپل برای تولید این مدل گوشی دوام و کیفیت پنل و ظرافت در طراحی آن است نه سرعت تولید و عرضه آن. Fold و Mate X دو همتای چشمگیر هستند، اما به نظر می رسد فناوری اپل در این زمینه  نمیتواند به این زودی  ها در بازار عرضه شود.      

موضوع دیگر مقیاس است که باید به آن توجه کرد  بدین گونه که قرار است این انعطاف تا چه اندازه باشد و اپل تمایل دارد تا چه اندازه این انعطاف را بکار بگیرد؟

آینده تجارت آیپدهای اپل چگونه است؟

یکی از بحث های اصلی این است که چه چیزی فروش آیپدهای اپل را با کاهش روبرو می کند این درحالی بیان میشود که هنوز محصولات اپل در صدر پر فروش ترین ها قرار دارد.تعداد فروش آیپدها در هر سه ماه برابر با تعداد گوشی های گلکسی S سامسونگی ست که در سه ماه پرکاری میتواند کسب کند چیزی حدود 10 میلیون واحد.

جای اشاره دارد که بگیم اپل عموما محصولاتی را تمایل به تولید دارد که هیچ سنخیتی با ظرفیت هسته ای نداشته باشد.تنها میدانیم آیفون قابل انعطاف در حال حاضر بسیار ضخیم و سنگین است.گوشی های مدل منعطف سامسونگ و هوآوی چیزی در حدود 300 گرم است.تجربه چنین مدل گوشی فراتر از تصور است زیرا صفحه نمایش نه چندان بزرگی دارد و بعید است آیفون بتواند بسیاری از ویژگی های آیپد همچون پردازنده سریعتر، مداد اپل، بلندگوهای قویتر و ... را درون این صفحه و اندازه کوچک جای دهد.گفته می‌شود این نوع طراحی گوشی های منعطف به مراتب راحت‌تر است، اما سبب افزایش اندازه و ضخامت دستگاه شده و به همین دلیل از زیبایی آن می‌کاهد. مشکل دیگر، افزایش احتمال آسیب‌دیدگی نمایشگر است.

اپل قطعات متحرک را دوست ندارد

یک موضوع بسیار ساده است اما به معنای این نیست که درست باشد.درایوهای سخت با SSD جایگزین شده و لغزنده و سیستم های خنک کننده جای خود را به کنسول های معمولی، صفحه کلید شماره گیری با صفحه نمایش لمسی  و غیره و غیره جایگزین یکدیگر شده اند.برای مثال از گذشته تاکنون  تعداد کمی از گوشی های کشویی باقی مانده و خواهان زیادی ندارد.راحتی کار با گوشی‌ها چیزی است که کاربران انتظارآن را دارند.نه اینکه مدل های متحرک مثل گوشی های کشویی قابل اعتماد نیست، نه اینطور نبوده و نیست اما قطعات متحرک همواره پیوندی ضعیف دارند.

 اپل قرار است چه ایده ای برای این مدل گوشی پیاده سازی کند؟

پیش از آنکه فناوری که قرار است اجرا شود و کاربران از آن استقبال کنند نیاز است تا این شرکت جهانی زمان زیادی را صرف مطالعه و تحقیق صرف کند. این لولاها باید بسیار محکم و قابل اطمینان بوده و  برای نمایشگرهای قابل انعطاف قابل استفاده باشند.

چه کسی می داند چه مقدار زمان لازم است قبل از اینکه این اجزاء مطابق با الزامات مورد نیاز در یک محصول عملی شود.با این حال، گام بزرگ بعدی در محاسبات شخصی، احتمالا AR خواهد بود، و به نظر می رسد که این زمانبر خواهدبود. بنابراین شاید یک روزنه ای ایجادشده تا  ببینیم گوشی های قابل انعطاف واقعا یک حقیقت هستند . اگر این مورد حقیقی باشد بی شک اپل  بخشی از آن است.هنوز خیلی زود است که بخواهیم در مورد زمان عرضه موبایل منعطف اپل صحبت کنیم. با این وجود، گزارش‌های مختلف به سال 2020 اشاره دارند.

روی کاغذ، استفاده از گوشی های هوشمند قابل انعطاف ایده‌ی جالبی به نظر می‌رسد. این دستگاه‌ها با وجود اینکه صفحه نمایش بزرگی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند، می‌توانند با تاشدن در جیب هم جا شوند. اما در عالم واقعیت، طراحی آن‌ها با چالش‌هایی مواجه است. یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید فکری به حال آن شود، جلوگیری از آسیب نمایشگر پس از بارها خم و صاف کردن است؛ به ویژه اگر سرد باشد. پتنت گوشی منعطف آیفون نشان می‌دهد که اپل راهکاری برای این موضوع دارد؛ حتی اگر هنوز آماده‌ی عرضه‌ی چنین دستگاهی نباشد.

آیا کمپانی اپل قصد دارد یک آیفون با قابلیت انعطاف پذیری به بازار عرضه کند؟ /////// گزارش دپویی

گزارش از ساراکیا

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیا کمپانی اپل قصد دارد یک آیفون منعطف به بازار عرضه کند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..