تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




صبحانه خبری / اولِ صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / پناهیان: ممنوع دانستن ازدواج زیر ۱۸سال نفهمیدن دین است / اگر روحانی با ترامپ تماس بگیرد، بولتون آن را قطع می کند / آمریکا: نیاز باشد، ناو هواپیمابر از تنگه هرمز عبور می‌دهیم / ترامپ جلوی تندروی بولتون ر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

ممنوع دانستن ازدواج زیر ۱۸سال نفهمیدن دین است --- علیرضا پناهیان، کارشناس مسائل دینی در سخنانی پیش از خطبه های نمازجمعه در تهران گفته "چه دلیلی دارد که ما افراد را تا هجده سالگی دانش آموز و کودک تلقی کنیم. برخی ها می خواهند پای قانون را وسط بیارند و ازدواج افراد زیر هجده سال را جرم تلقی کنند که این نهایت نفهمیدن دین است."

عراقچی: دولت‌های اروپایی باید سهم خود را نسبت به مهاجران افغان بپردازند --- عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگو با ایرنا درباره مهاجران افغان گفت: "دولت‌های اروپایی باید سهم خود را در پذیرایی از مهاجرین ادا کنند، حال یا در قالب پرداخت هزینه‌ها یا با پذیرش بخشی از آنها در کشورهای خود."  او همچنین از "برداشت‌های غلط " از سخنانش درباره مهاجران افغان اظهار تعجب کرد.

معاون سیاسی سپاه: مذاکره‌ای با آمریکایی‌ها انجام نخواهد شد ---- یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه پاسداران در واکنش به این که ترامپ برای گفتگوی تلفنی با رهبران ایران اظهار تمایل کرده گفت: "مذاکره ای با آمریکایی ها انجام نخواهد شد و آمریکایی ها هم جرات اقدام نظامی علیه ما را نخواهد داشت." وی  همچنین گفت در" سال ۹۷ تصور تیم ترامپ این بود که ایران دچار آشفتگی خواهد شد و برای رهایی از فروپاشی تن به مذاکره خواهد داد، اما در عمل چنین اتفاقی نیفتاد."

سد طالقان سرریز شد --- فرمانداری قزوین از سرریز شدن سد طالقان خبر داده و گفت دبی رودخانه ها و مسیل های حوزه سد افزایش یافته و باید اقدامات احتیاطی توسط مردم انجام شود. در همین رابطه از مردم خواسته شده تا از حاشیه رودخانه در دو بخش الموت شرقی و غربی دوری کرده و از آوردن احشام به حاشیه این رودخانه خودداری شود. محمد شفیعی، سرپرست فرمانداری قزوین گفته در صورت لزوم نسبت به تخلیه منازلی که در خطر باشند اقدام خواهد شد. سد طالقان واقع در استان البرز با توانایی ذخیره سازی ۶۰ میلیون متر مکعب آب در سال ۸۵ به بهره برداری رسید

آمریکا: نیاز باشد، ناو هواپیمابر از تنگه هرمز عبور می‌دهیم ---- «جیمز مالوی» فرمانده نیروی دریایی آمریکا در خاورمیانه مدعی شد که اطلاعات آمریکا که حاکی از وجود تهدید از جانب ایران است مانع از اعزام ناوهواپیمابر به تنگه هرمز در صورت نیاز نخواهد شد. وی افزود: اگر نیاز به عبور از تنگه هرمز باشد این کار را خواهم کرد. من در هر شرایطی این کار را انجام خواهم داد و برای من اعزام ناوهواپیمابر به هر مکانی در خاورمیانه مشکلی ندارد.

اگر روحانی با ترامپ تماس بگیرد، بولتون از طبقه سوم پایین می‌پرد تا تماس را قطع کند---- ریچارد نفیو، طراح تحریم‌های ایران در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما در صفحه توئیتر خود نوشت: اگر همین الان، روحانی با اتاق کنترل کاخ سفید تماس بگیرد تا تماس او را به ترامپ وصل کنند، بولتون خود را از ارتفاع سه طبقه پایین می‌اندازد و از سه در رد می‌شود تا خط تماس را قطع کند.

واکنش آیت الله مکارم به ترانه ساسی مانکن ---  آیت الله مکارم یکی از مراجع تقلید با اشاره به اتفاقات اخیر در برخی مدارس تهران گفت: اینکه سرودی سخیف و رکیک در مدارس توسط بچه‌ها و نونهالان خوانده شود و آهنگی پخش و همه با هم برقصند مشخص می‌شود خطر تا کجا نفوذ کرده است.

ژاپن: مایل به میانجیگیری میان ایران و آمریکا هستیم --- معاون دبیر کابینه ژاپن با استناد به اظهارات یکی از مقامات وزارت خارجه کشورش اظهار امیدواری کرد با توجه به رابطه خوبی که با ایران و آمریکا دارد بتواند میان دو کشور میانجیگیری کرده و قرارداد هسته ای ایران موسوم به برجام را نجات دهد.

ترامپ جلوی تندروی بولتون رو می گیرد؟ ---ویترز نوشته است: ترامپ گفته است عملکرد جان بولتون خوب است اما باید کمی او را کنترل کرد و از تندروی او را پرهیز داد.

جان کری: با ایرانی ها صحبت نکرده ام --- پایگاه خبری شبکه سی‌ان‌ان با انتشار ویدیوی اظهارات جان کری در نقد تصمیم دونالد ترامپ برای خارج کردن آمریکا از توافق هسته‌ای یک فکت چک برای ادعای شب گذشته دونالد ترامپ مبنی بر نقض قانون لوگان توسط کری و کارشکنی وی در برقراری تماس ایران با آمریکا ارائه کرده و این ادعا را به نقل از یک منبع آگاه نزدیک به کری رد کرد.

طوفانی با سرعت 70 کیلومتر در تهران ---  طوفانی که سرعت آن 70 کیلومتر بر ساعت برآورد شد همراه با رگبار عصر امروز (جمعه) پایتخت را برای دقایقی درنوردید. این طوفان که همراه با گرد و غبار محلی همراه بود باعث شکسته شدن شاخه های درختان و سقوط منصوبات سست در سطح شهر شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «صبحانه خبری / اولِ صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / پناهیان: ممنوع دانستن ازدواج زیر ۱۸سال نفهمیدن دین است / اگر روحانی با ترامپ تماس بگیرد، بولتون آن را قطع می کند / آمریکا: نیاز باشد، ناو هواپیمابر از تنگه هرمز عبور می‌دهیم / ترامپ جلوی تندروی بولتون ر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..