تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پرسپولیس با ماشین در راه قهرمانی لیگ هجدهم/ رویای شیرین فرهاد برای حضور در آسیا/ پسران باران به دنبال بقا در لیگ

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تمام دیدار‌های هفته بیست و نهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران شنبه (۲۱ اردیبهشت) به صورت همزمان برگزار می‌شود و شاید در این هفته تکلیف قهرمان، تیم‌هایی که سهمیه آسیا را به دست می‌آورند و دیگر تیم سقوط کننده هجدهمین دوره لیگ هم مشخص شود.

پرسپولیس تهران- ماشین سازی تبریز/ شنبه ۲۱ اردیبهشت/ ساعت ۲۱:۳۰- ورزشگاه آزادی تهران

هفته بیست و نهم لیگ برتر

پرسپولیس، صدرنشین ۵۷ امتیازی رقابت‌ها به دنبال مسجل شدن حذفش از لیگ قهرمانان آسیا، تمام تمرکز خود را به موفقیت در مسابقات داخلی معطوف کرده است. شاگردان برانکو ایوانکوویچ امیدوار هستند پس از سه بازی بدون برد مقابل ۲ تیم مدعی کسب سهمیه آسیا یعنی سپاهان، تراکتورسازی و البته توقف در خانه تیم به اوج برگشته ذوب آهن بتوانند با شکست دادن ماشین سازی گام بسیار بلندی برای ثبت هت تریک قهرمانی خود در لیگ بردارند.

در سوی مقابل ماشین سازی هم که اکنون با ۲۸ امتیاز در رده سیزدهم جای گرفته است در ۶ بازی اخیرش بدون اینکه پیروزی‌ای به دست آورد، تنها ۳ امتیاز کسب کرده و اکنون چشم امید تعقیب کنندگان پرسپولیس برای زنده ماندن شانس قهرمانی شان به این است که شاگردان رضا مهاجری دست کم یک تساوی در ورزشگاه آزادی از پرسپولیس بگیرند.

پرسپولیس برای این بازی جدا از محمد انصاری و حسین ماهینی مصدوم نمی‌تواند از علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان ملی پوش خود به دلیل محرومیت استفاده کند، اما ماشین سازی برای این بازی بازیکن محروم ندارد.

پرسپولیس با یک تساوی هم می‌تواند صدرجدول را حفظ کرده و حتی با برد در این دیدار و تساوی شاگردان امیر قلعه نویی در مشهد قهرمانی اش را قطعی کند، اما در صورت شکست از ماشین سازان تبریز و برتری سپاهان مقابل پدیده شهرخودرو این جایگاه را از دست می‌دهد. تیم تبریزی هم حتی در صورت باخت در این بازی از رده سیزدهم تکان نمی‌خورد، اما با بردن پرسپولیس و امتیاز از دست دادن تیم‌های پارس جنوبی و نساجی احتمال دارد حتی خود را تا رتبه یازدهم بالا بکشد.

دیدار رفت پرسپولیس و ماشین سازی با تک گل شجاع خلیل زاده، یک بر صفر به سود تیم برانکو به اتمام رسید.

داور: کوپال ناظمی کمک ها: حسن ظهیری – محمد هاشمی نسب کمک داوران اضافی: موعود بنیادی فر – محمد باقر پورباقر داور چهارم: بابک داوری ناظر داوری: عبود سنگاشکن سپیدرود رشت- نساجی مازندران/ شنبه ۲۱ اردیبهشت/ ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه/ ورزشگاه سردار جنگل رشت

هفته بیست و نهم لیگ برتر

دربی شمال بدون اینکه برای تیم ۳۰ امتیازی و رده یازدهمی نساجی از لحاظ جدولی حساسیت خاصی داشته باشد برای سپیدرود حکم نبرد مرگ و زندگی را دارد.

سپیدرود هفته گذشته در دقیقه ۹۹ سه امتیاز بازی با نفت مسجد سلیمان و فرصت قرار گرفتن در رتبه‌ای بالاتر از شاگردان فیروز کریمی در انتهای جدول لیگ را از دست داد و بازیکنان این تیم ۲۰ امتیازی که روی پله پانزدهم ایستاده‌اند، خوب می‌دانند با توجه به اینکه در هفته پایانی لیگ باید در دیداری فوق العاده دشوار در ورزشگاه آزادی به مصاف استقلال بروند، سه امتیاز دیدار با تیم مجید جلالی برای آن‌ها مانند طلای ناب است.

نکته نگران کننده برای رشتی‌ها این است که نادر دست نشان، سرمربی شان برای دیدار با نساجی محروم است و باید بازی را از روی سکو‌ها مسابقه را تماشا کند. البته حسین شنانی، هافبک تاثیرگذار سپیدرود هم به دلیلی مشابه نمی‌تواند مقابل قائمشهری‌ها به میدان برود. در سوی مقابل هیچ یک از بازیکنان تیم مازنی برای این بازی محروم نیستند.

مسئولان باشگاه نساجی پس از تساوی مقابل استقلال خوزستان قعرنشین و شکست در دیدار خانگی برابر صنعت نفت آبادان بازیکنان خود را ۱۰ درصد جریمه کردند و به همین دلیل شاید آن‌ها انگیزه چندانی برای بازی حساس با سپیدرود نداشته باشند. البته این امر دلیل نمی‌شود آن‌ها آبروی فوتبالی خود را کنار بگذارند و به راحتی قافیه را به سپیدرود واگذار کنند.

سپیدرود با بردن نساجی در صورت توقف نفت مقابل پیکان به رده چهاردهم صعود می‌کند، اما باخت در این بازی هم تاثیری روی جایگاهش ندارد.

در سوی مقابل نساجی با کسب ۳ امتیاز این بازی در صورت توقف پیکان مقابل نفت و شکست صنعت نفت از استقلال به رده نهم می‌رسد. با این وجود شکست شاگردان جلالی هم احتمال دارد منجر به سقوط این تیم به رده سیزدهم شود.

بازی رفت ۲ تیم با تساوی ۲ - ۲ پایان یافت که مهرداد عبدی و محمد مهدی نظری برای نساجی و میلاد شیخی سلیمانی و محمد غلامی برای سپیدرود گلزنی کردند.

داور: مهدی سیدعلی کمک ها: رضا سخندان – سعید علی نژادیان کمک داوران اضافی: علی صفایی – یاسر همرنگ داور چهارم: مهدی عالیقدر ناظر داوری: محسن ترکی ذوب آهن اصفهان- فولاد خوزستان/ شنبه ۲۱ اردیبهشت/ ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه/ ورزشگاه فولادشهر اصفهان

هفته بیست و نهم لیگ برتر

شاگردان علیرضا منصوریان که با کسب یک تساوی در دیدار جنجالی مقابل الزوراء عراق، صعود خود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را قطعی کرده اند برای رسیدن به رتبه ششم لیگ در بازی خانگی، اصلی‌ترین رقیبشان در راه کسب این عنوان را پیش رو دارند.

ذوب آهن که اکنون با ۳۶ امتیاز پس از فولاد ۳۷ امتیازی در رده هفتم جای دارد می‌تواند با شکست دادن تیم افشین قطبی جایگاهش را با این تیم عوض کند. با این وجود شکست یکی از این تیم‌ها با توجه به بازی راحت سایپا برابر استقلال خوزستان و شانس زیاد شاگردان ابراهیم صادقی برای برد در آن بازی احتمال دارد منجر به سقوط تیم بازنده به رده هشتم جدول شود.

سرخ پوشان اهوازی در سه بازی اخیر خارج از خانه خود پیروز شده اند و در سوی مقابل ذوبی‌ها هم با توجه به وضعیت خوبشان به همین راحتی فرصت عرض اندام به فولاد را نخواهند داد.

ذوب آهن در این بازی نمی‌تواند از کریستین اوساگونا نیجریه‌ای در خط حمله اش به دلیل محرومیت بهره بگیرد، اما فولاد بازیکن محروم ندارد.

در بازی رفت ذوب و فولاد به تساوی یک بر یک رضایت دادند که لوسیانو پریرا برای فولاد و محسن مسلمان (بازیکن فعلی سپاهان) برای اصفهانی‌ها گل زدند.

داور: حسین زیاری کمک ها: محمدرسول ذورقی – علیرضا مرادی کمک داوران اضافی: مهدی مرجانزاده – مجید محمدی داور چهارم: مهدی صناعی ناظر داوری: حیدر شکور پدیده شهر خودرو مشهد- سپاهان اصفهان/ شنبه ۲۱ اردیبهشت/ ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه/ ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد

هفته بیست و نهم لیگ برتر

یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته بیست و نهم در ورزشگاه امام رضا (ع) بین تیم‌های دوم و چهارم جدول برگزار می‌شود.

سپاهان که اکنون با ۵۴ امتیاز پس از پرسپولیس تیم دوم رقابت‌ها است برای زنده نگه داشتن شانس قهرمانی خود باید در خانه پدیده به میدان برود که با ۵۲ امتیاز ضمن تلاش برای کسب سهمیه آسیا، امید اندکی هم برای قهرمانی دارد.

پیروزی شاگردان امیر قلعه نویی در این بازی می‌تواند آن‌ها را در صورت شکست پرسپولیس به صدر جدول برساند و حتی اگر شاگردان برانکو بتوانند ماشین سازی را ببرند سپاهان با بردن پدیده باز هم می‌تواند به بالا بردن جام قهرمانی در هفته آخر امیدوار بماند. این تیم در صورت شکست از تیم یحیی گل محمدی هم به احتمال فراوان به رده چهارم سقوط می‌کند.

در سوی مقابل پدیده با بردن سپاهان و تساوی استقلال مقابل صنعت نفت به رده دوم می‌رسد، اما در صورت شکست و برد تراکتور برابر پارس جنوبی تا رده پنجم پایین می‌آید.

در بازی رفت سپاهان با تک گل مهرداد محمدی پیروز شد.

داور: علیرضا فغانی کمک ها: محمدرضا ابوالفضلی – علیرضا ایلدروم کمک داوران اضافی: رضا عادل – علی میرغفاری داور چهارم: محمدجواد مداح ناظر داوری: علیرضا کهوری تراکتورسازی تبریز- پارس جنوبی جم/ شنبه ۲۱ اردیبهشت/ ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه/ ورزشگاه یادگار امام

هفته بیست و نهم لیگ برتر

شاگردان ژرژ لیکنز پس از چهار بازی بدون برد شامل ۳ باخت و یک تساوی که منجر به از بین رفتن شانس کسب قهرمانی برای تراکتورسازی شد دست کم برای از دست ندادن سهمیه آسیا باید تیم پارس جنوبی را از سد راه بردارند.

تراکتور اکنون ۵۰ امتیازی است و در رده پنجم قرار دارد. این تیم در صورت بردن شاگردان مهدی تارتار و امتیاز از دست دادن پدیده برابر سپاهان به رتبه چهارم می‌رسد، اما با باخت به پارس در همین رده پنجم به کار خود در لیگ برتر پایان می‌دهد. در سوی مقابل جمی‌ها هم که در چهار بازی اخیرشان سه باخت و یک تساوی را متحمل شده و با ۲۹ امتیاز در رده دوازدهم ایستاده اند برای صعود به رده دهم باید در ورزشگاه یادگار امام تراکتور را شکست داده و به انتظار باخت پیکان از نفت مسجد سلیمان و تساوی نساجی برابر سپیدرود بمانند.

محسن فروزان تنها محروم این بازی است.

در بازی رفت تراکتور با تک گل دانیال اسماعیلی فر موفق شد پارس را مغلوب کند.

داور: رضا عادل کمک ها: آرمان اسعدی – یعقوب حجتی کمک داوران اضافی: پیام حیدری – عبدالنبی پورخلف داور چهارم: هیوا بهمنی ناظر داوری: بهرام مهرپیما استقلال خوزستان- سایپا تهران/ شنبه ۲۱ اردیبهشت/ ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه/ ورزشگاه غدیر اهواز

هفته بیست و نهم لیگ برتر

این بازی را می‌توان کم اهمیت‌ترین بازی هفته بیست و نهم تلقی کرد. جایی که استقلال خوزستان پس از مسجل شدن سقوط و قعرنشینی اش در لیگ باید به مصاف سایپا برود که اکنون با ۳۵ امتیاز تیم هشتم جدول است.

شاگردان ابراهیم صادقی برای اینکه فصل را در رتبه ششم لیگ به پایان برسانند باید در این بازی خارج از خانه پیروز شوند. نکته‌ای که در صورت برد سایپا برابر شاگردان محمد علوی و ثبت تساوی در دیدار ذوب آهن- فولاد در همین هفته رخ می‌دهد.

عبدالله ناصری از سایپا و وحید حمدی نژاد از استقلال تنها محرومان بازی هستند. البته وحید خشتان هم از تیم میزبان اخراج شده تا نتواند هم تیمی هایش را مقابل نارنجی پوشان پایتخت همراهی کند.

نتیجه بازی رفت ۲ تیم یک بر یک بود که مهدی ترابی (بازیکن فعلی پرسپولیس) و مجتبی رمضانی برای استقلال خوزستان گلزنی کردند.

داور: کمیل غلامی کمک ها: حسین مرادی – مهدی سیفی کمک داوران اضافی: جواد رحیم زاده –روح الله شریفی داور چهارم: فرهاد مروجی ناظر داوری: محمدجواد تقی پور صنعت نفت آبادان- استقلال تهران/ شنبه ۲۱ اردیبهشت/ ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه/ ورزشگاه تختی آبادان

هفته بیست و نهم لیگ برتر

استقلال که با ۵۳ امتیاز و حضور در جایگاه سوم جدول امید زیادی به نایب قهرمانی و البته نیمچه امیدی به کسب سهمیه آسیا دارد در بهترین وضعیت صنعت نفت میهمان آبادانی‌ها است.

شاگردان پائولو سرجیو هر چهار بازی آخر خود را با برد به پایان رسانده و از همین طریق با ۳۳ امتیاز به رده نهم جدول رسیده اند. به همین دلیل تیم فرهاد مجیدی کار بسیار سختی در ورزشگاه تختی آبادان دارد.

اگر آبی پوشان پایتخت بتوانند برزیل ایران را شکست بدهند و دیدار سپاهان و پدیده با تساوی تمام شود این تیم به رتبه دوم صعود می‌کند، اما در صورت باخت به صنعت نفت و پیروز شدن پدیده مقابل سپاهان استقلال یک رده سقوط کرده و در جایگاه چهارم قرار می‌گیرد.

نفتی‌ها هم امیدوارند با بردن این بازی، امتیاز از دست دادن سایپا مقابل استقلال خوزستان و شکست ذوب آهن از فولاد به رده هفتم برسند. البته شکست شاگردان سرجیو مقابل استقلال اگر با پیروزی پیکان برابر نفت مسجد سلیمان و نساجی مقابل سپیدرود همراه شود تیم سرجیو را به رده یازدهم تنزل می‌دهد.

فرشید اسماعیلی، طارق همام، اللهیار صیادمنش، محسن کریمی جزء نفراتی هستند که نمی‌توانند به دلایلی، چون آسیب دیدگی و اخراج از تیم در ترکیب استقلال برابر صنعت نفت به میدان بروند. هرچند آبی‌ها برای این بازی بازیکن محرومی ندارند، اما وفا هخامنش به دلیل اخراج در بازی با نساجی فرصت همراهی صنعت نفت در دیدار با استقلال را ندارد.

در دیدار رفت استقلال با گل‌هایی که فرشید باقری، طارق همام و اللهیار صیادمنش به ثمر رساندند ۳ بر صفر به پیروزی رسید.

داور: محمدرضا اکبریان کمک ها: مهدی الوندی – جلیل شعرانی کمک داوران اضافی: امیر عرب براقی – کیوان علی محمدی داور چهارم: اسد حاج محمدی ناظر داوری: ایرج نظری پیکان تهران- نفت مسجد سلیمان/ شنبه ۲۱ اردیبهشت/ ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه/ ورزشگاه شهدای شهرقدس

هفته بیست و نهم لیگ برتر

نفت مسجد سلیمان که با تساوی در بازی خانگی مقابل سپیدرود تعداد بازی‌های بدون برد خود را به ۱۴ دیدار رساند برای زنده نگه داشتن شانس بقایش در لیگ به مصاف تیمی می‌رود که آخرین برد خود را مقابل آن کسب کرده است.

شاگردان فیروز کریمی با ۲۱ امتیاز تیم چهاردهم لیگ هستند، اما کار بسیار سختی مقابل پیکان ۳۲ امتیازی و رده دهمی دارند چرا که شاگردان حسین فرکی از سه بازی اخیرشان ۲ برد و یک تساوی به دست آورده اند و اکنون دنبال حضور بین هشت تیم ابتدایی جدول هستند.

نفت در صورت بردن پیکان و باخت سپیدرود از نساجی بقای خود در لیگ را تضمین می‌کند، اما با باخت یا حتی تساوی در این بازی و برتری سپیدرود در دیدار این هفته اش به رده پانزدهم سقوط کرده و در بازی پایانی با ذوب آهن کار بسیار دشواری برای باقی ماندن در لیگ پیدا می‌کند.

در سوی مقابل اگر پیکان بتواند سه امتیاز این بازی خانگی را کسب کند با تساوی صنعت نفت با استقلال به رده نهم می‌رسد، اما در صورت باخت به مسجد سلیمانی‌ها برای حفظ همین رتبه دهمی هم باید امیدوار بماند نساجی و پارس جنوبی حریفانشان را شکست ندهند.

پیکان برای این بازی محمد قاضی و سجاد مشکل پور را به دلیل کنار گذاشته شدن از تیم در اختیار ندارد و فرشید پاداش، هیثم هاشمی زاده، داریوش صادقی و حبیب فر عباسی هم چهار بازیکن محروم نفت هستند.

بازی رفت ۲ تیم با تک گل پیمان میری (بازیکن فعلی سایپا) به سود نفت تمام شد.

داور: اشکان خورشیدی کمک ها: محمدرضا منصوری – محمد عطایی کمک داوران اضافی: علی بای – احمد محمدی داور چهارم: احد سلطانی ناظر داوری: اسماعیل صفیری

بیشتر بخوانید:

تغییرات در ترکیب پرسپولیس منتفی شد

قلعه نویی: آقایان خوششان نیامد که ۲ تیم شهرستانی در کورس باشند

غایب بزرگ ماشین سازی برابر پرسپولیس

انتهای پیام/

آخرین اخبار از لیگ برتر فوتبال ایران



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پرسپولیس با ماشین در راه قهرمانی لیگ هجدهم/ رویای شیرین فرهاد برای حضور در آسیا/ پسران باران به دنبال بقا در لیگ»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..