تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تشکیل تیم‌های HPRC برای مقابله با تهدیدات هنگام بروز بلایای طبیعی

میرکتولی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

تشکیل تیم‌های HERC برای مقابله با هرگونه تهدید حوادث طبیعی / ابلاغ دستورالعمل لازم جهت مقابله با تهدیدات ناهنجاری‌های اجتماعی و سلامت روان در هنگام بروز حوادثنفسیه میرکتولی معاون پدافند غیر عامل وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: وزارت بهداشت برنامه‌ریزی خوبی در زمینه پدافند غیر عامل برای مقابله با حوادث و بلایا، به خصوص سیل تدوین و آن را به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور برای اجرای درست و مدیریت بهینه هزینه‌ها و امکانات ابلاغ کرده است.

وی ادامه داد: در بحث پدافند غیرعامل بخشی  تهدیدات شناسایی شده‌اند که موضوع امنیت سلامت و حتی مسائل بهداشتی، درمانی در زمان مقابله با سیل و دیگر حوادث و بلایای طبیعی بخشی از آن است.

وی تأکید کرد: بروز ناهنجاری‌های اجتماعی، سلامت روان و مشکلات پزشکی از جمله تهدیداتی هستند که در زمان بروز سیل یا سایر حوادث طبیعی ممکن است بروز پیدا کند.

میرکتولی افزود: در وزارت بهداشت تیم‌هایی برای شرایط اضطرار(HPRC ) مانند وقوع سیل و زلزله تشکیل شده است تا در کمترین زمان ممکن، سریعترین و بهترین اقدامات برای مقابله با تهدیدات انجام شود.

تدوین پروتکل تشریح وظایف در شرایط اضطرار

وی ادامه داد: در هنگام بروز سیل پروتکل‌هایی را تدوین و به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ کرده‌ایم که در آن وظایف معاونت درمان، بهداشت و آزمایشگاه‌ها در ابعاد مختلف تعیین و مشخص شده است.

میرکتولی گفت: مدیریت بیمارستان‌های شهریار یکی از اقدامات مهم در هنگام بروز سیل و سایر حوادث طبیعی محسوب می‌شود زیرا در این شرایط با مدیریت صحیح کار امدادرسانی به مصدومان بهتر انجام می‌شود.

وی یادآوری کرد: نیروهای امدادی هنگام بروز بلایای طبیعی باید در قالب تیم‌هایی ویژه باشند تا امدادرسانی و مقابله با تهدیدات با سرعت بالایی انجام شود، این‌ تیم‌ها به صورت پایلوت در ۹ دانشگاه علوم پزشکی تشکیل و مانوری برای مقابله با هر گونه تهدیدات در این خصوص برگزار شده است.

انتهای پیام /




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تشکیل تیم‌های HPRC برای مقابله با تهدیدات هنگام بروز بلایای طبیعی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..