تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ایستادگی مقتدارانه ما عامل عقب‌نشینی دشمن می‌شود/ هر جا سربلند شدیم و پیشرفت کردیم، به‌دلیل قدم‌برداشتن براساس قرآن بود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می شود، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار کرد: خدای متعال یکی از ویژگی های ماه مبارک رمضان را ماه قرآن معرفی کرده است و می فرماید قرآن در این ماه نازل شده است و وقتی این همه اهمیت ماه رمضان را در قرآن، کلام رسول خدا (ص) و انبیاء (ع) مشاهده می کنیم باید خیلی بیشتر به قرآن متصل شویم.

وی عمل به دستورات قرآنی را ضروری دانست و بیان کرد: هر کجا سربلند شدیم و پیشرفت کردیم، بخاطر این بود که بر اساس قرآن قدم برداشتیم و هر کجا قرآنی قدم بر نداشتیم، ضربه خوردیم و نمونه ای از عمل غیر قرآنی را در برجام مشاهده کردیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تاکید به ضرورت بهره گیری از قرآن کریم اذعان کرد: در حدیثی از پیامبر(ص) در کتاب کافی آمده است: هر کجا که اوضاع تیره و تار شد و تشخیص مشکل شد از قرآن کمک بگیرید، خدای متعال می خواهد ما با تمسک به قرآن سربلند و عزیز و باکرامت شویم، قرآن کتاب عزت، کرامت و عظیم است. برای داشتن یک زندگی باکرامت و سعادتمند باید از این کتاب الهی بهره بگیریم.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: در ادامه این حدیث آمده است «هرکس قرآن را امام خود قرار دهد و دنباله روی این کتاب آسمانی باشد قرآن او را تا بهشت رهنمون خواهد کرد و هرکس قرآن را رها کرده و به آن بی اعتنایی کند این کتاب الهی او را به سمت جهنم می راند.»

وی با اشاره به آیه ۱۰۵ سوره بقره ابراز کرد: مومنین بدانید که کافران که اهل کتاب، نصرانی و یهودی ها و مشرکان هستند، هیچ وقت دلشان نمی خواهد و دوست ندارند که هیچ خیر و برکتی به شما برسد. خدای متعال چقدر بر این مسئله تاکید دارد اما ما متوجه نمی شویم. اگر افرادی که در مذاکرات وقت ملت ایران را تلف کردند و به کشور ضربه زده و دشمن را امیدوار کردند نگاه مومنانه به همین آیه داشتند امروز بی آبرو نمی‌شدند.

عابدینی گفت: در قرآن کریم می خوانیم که ای کسانی که ایمان دارید غریبه ها را صاحب اسرار خود نکنید زیرا دشمنان تا شما را خسته نکنند از دشمنی خود دست برنمی دارند، مثل کسانی نباشید که آشکارا می گویند خزانه کشور خالی است و زمینه طمع مستکبران را فراهم کردند. زمانی دشمنی دشمنان ما تمام می شود که محکم و مقتدرانه مقابل آنها بایستیم.

هرجا محکم ایستادیم دشمن عقب نشینی کرده است

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: در طول تاریخ شاهد بودیم که هر زمانی مقاومت و ایستادگی ما افزایش یافته دشمنان عقب نشینی کرده اند، برای نمونه از زمانی که حزب الله لبنان ایستادگی خود را مقابل صهیونیست ها افزایش داد روند ظلم اسرائیلی ها کاهش یافت و شمارش معکوس سقوط رژیم صهیونیستی آغاز شد.

‌وی گفت: خدا متعال در معرفی دشمنان ما می گوید، «از دهان های آنها عداوت و دشمنی علیه مومنان و مسلمانان می بارد و آنچه در دل هایشان وجود دارد خیلی بدتر است، این شما هستید که خود را به آنها وصل می کنید آنها ارزشی برای شما قائل نیستند»، دشمن تهدید به جنگ و تحریم و دشمنی می کنند تا ما را بترساند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: شاه پهلوی همیشه خود را به غربی ها وصل می کرد و وابسته آنها بود، صدام همه زندگی و دوران پادشاهی اش را فدای امریکایی ها کرد اما غربی ها چقدر برای این پادشاهان ارزش قائل بودند؟ کدام نوکر را استکبار جهانی به رسمیت شناخته و از آنها حمایت کرده است؟

امام جمعه قزوین ادامه داد: خدای متعال می فرماید، ما هیچ راه تسلطی از کافران برای مومنان قرار ندادیم، بلکه خداوند تسلط مومنان را بر کافران و مشرکان می خواهد و در صورت این تسلط امدادهای غیبی خود را به مومنان می رساند.

وی ادامه داد: اگر ما عزتمندانه عمل کنیم دشمنان انقلاب عصبانی می شوند. در این شرایط قرآن به ما می گوید به دشمنان بگویید از عصبانیت خود بمیرید، این نگاه و عملکرد اثرگذار خواهد بود و عامل عقب نشینی دشمن می شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: فرمود هر کجا شما موفقیتی به دست آورید، ناراحت می شوند و اگر فتنه ای بین شما برپا شود، اختلافی بین شما ایجاد شود و به جان هم بیافتید، خوشحال می شوند اما اگر اهل صبر و تقوا باشید، هیچ کاری علیه شما نمی توانند انجام دهند و خدا آنها را زیر نظر دارد و بساطشان را بر می چیند.

امام جمعه قزوین به سالروز لغو امتیاز تنباکو توسط میرزای شیرازی اشاره کرد و گفت: این اقدام از افتخارات بزرگ در مقابل مستکبران جهان است و مشاهده کردیم برای مردم ما عزت به همراه داشت.

وی عنوان کرد: موجودیت منحوس رژیم غاصب صهیونیستی را در این ایام داریم که عرب های فلسطینی این روز را روز نکبت نام نهاده اند چرا که نکبت و بدبختی به همراه داشته اند. قطعا مسلمانان جهان در حمایت از مردم فلسطین تا روزی که صهیونیست ها را سر جای خودشان ننشانند و از سرزمین اشغالی خارج نکنند، این مطالبه را رها نخواهند کرد و اوج آن را ان‌شاءالله در راهپیمایی روز قدس مشاهده خواهیم کرد.

عابدینی ادامه داد: یکی از سرداران به درستی گفته بود که نتانیاهو باید شنا در دریای مدیترانه را تمرین کند چرا که اگر به آنها حمله شود راهی ندارند مگر اینکه به دریا بزنند و این شرایط در پیش روی آنهاست.

خطیب جمعه قزوین یادآور شد: وفات حضرت ابوطالب (ع) و حضرت خدیجه (س) که هر دوی این بزرگواران حامی رسول گرامی اسلام (ص) بودند و نقش مؤثری در ترویج اسلام داشتند را در پیش داریم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ایستادگی مقتدارانه ما عامل عقب‌نشینی دشمن می‌شود/ هر جا سربلند شدیم و پیشرفت کردیم، به‌دلیل قدم‌برداشتن براساس قرآن بود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..