تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اروپا پیام ایران را جدی بگیرد

در این بیانیه به کشورهای باقی‌مانده در برجام 60 روز مهلت داده شده تا تعهدات خود به ویژه در حوزه‌های بانکی و نفتی را اجرا نمایند. اتحادیه اروپا در واکنش به اقدام ایران با صدور بیانیه‌ای ضرب الاجل 60 روزه ایران را رد کرد. بیانیه اتحادیه اروپا که نشان از بی انگیزگی این اتحادیه برای اجرای تعهدات برجامی دارد، مهر تائیدی بر بی اعتمادی ایران نسبت به این اتحادیه است.
اگر بطور اجمالی سوابق تاریخی را مرور کنیم می بینیم که اتحادیه اروپا پس از پیروزی انقلاب اسلامی معمولا رویکرد دوستانه ای نسبت به جمهوری اسلامی ایران نداشته و کشورمان بارها بداخلاقی های غیردوستانه اروپا را تجربه کرده است.
به دنبال تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، اتحادیه اروپا این اقدام انقلابی را محکوم نمود و به اتفاق آمریکا دشمنی را با ایران آغاز کرد. چندی بعد اروپا پناهگاه و محل فعالیت گروه های تروریست مخالف ایران بخصوص منافقین گردید. با تجاوز صدام و آغاز دوران دفاع مقدس، کشورهای اروپایی با کمک های تسلیحاتی و حتی فروش سلاح های شیمیائی، به حمایت از صدام پرداختند. در همین دوره، اتحادیه اروپا در همراهی با آمریکا تحریم تسلیحاتی علیه ایران را آغاز کرد و متعاقبا تحریم اقتصادی شدیدی علیه مردم اعمال نمود. با پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت و برقراری آتش‌بس، فرصت مناسبی برای بهبود و توسعه روابط سیاسی ایران و اتحادیه اروپایی فراهم شد. اما اروپائی ها این فرصت را برباد داده و به بهانه فتوای تاریخی امام خمینی(ره) علیه سلمان رشدی، رویکرد خصمانه خود را ادامه داده و سفرای خود را از تهران فراخواندند. با رخ دادن حادثه میکونوس که دسیسه‌ای از جانب ضدانقلاب علیه ایران بود، نخست آلمان و سپس سایر دولت های اروپایی سفیران خود را از تهران بیرون کشیدند.
بد اخلاقی های اروپا علیه ایران در حوزه های دیگری مثل حقوق بشر، انرژی هسته ای، مسائل امنیتی منطقه‌ای و حمایت از رژیم صهیونیستی ادامه یافت. بارها مقامات اروپائی خواهان توقف برنامه اتمی صلح آمیز ایران شدند و نهایتا در سال ۲۰۰۶ میلادی، پرونده هسته‌ای ایران به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارجاع شد.
اروپا با تشدید تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی علیه ایران به منظور توقف فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای‌، بارها مردم ایران را آزردند و حتی اقدام به تصویب قانون تحریم تدریجی صنعت نفت ایران و بانک مرکزی ایران کردند.
بعد از عهدشکنی ترامپ و خروج از برجام نیز کشورهای اروپائی، تعهدات خود را انجام نداده و احتمالا در یک تقسیم کار با آمریکا ، فرصتی را فراهم کردند تا فشارهای اقتصادی به ایران افزایش یابد.
اتحادیه اروپا در زمان جنگ تجاری با آمریکا و زمانی که منافع کشورهای اروپائی مطرح است، در مقابل واشنگتن می ایستد و تعرفه های گمرکی به میزان 12 میلیارد یورو وضع می کند. اما هنگامی که منافع برجامی ایران مطرح است، ابراز ناتوانی کرده و می گوید که بر بانک ها و شرکت های اروپائی نفوذی ندارد.
امروز هم اتحادیه اروپا بعد از صدور بیانیه اخیر شورای امنیت، به جای اینکه از کوتاهی و ناتوانی در اجرای تعهدات خود عذرخواهی نماید، اعلام می کند که ضرب الاجل 60 روزه ایران را نمی پذیرد.
تمام شواهد تاریخی نشان می دهد که اتحادیه اروپا قابل اعتماد نیست و رهبر فرزانه انقلاب به درستی از بی اعتمادی نسبت به اروپا سخن گفته اند. امروز شورای عالی امنیت ملی که متشکل از مقامات عالی سیاسی و نظامی کشور است، پس از یک سال صبر به عدم جدیت اروپایی‌ها واقف شده  اند و باید بر ادامه این رویکرد، عزتمندانه پافشاری کنند.
جمهوری اسلامی ایران در سال 1393 به دلیل شرایط خاص اقتصادی و بین المللی،  مصلحت اندیشانه، مذاکره با کشورهای 1+5 را آغاز و به امید لغو تحریم ها، محدودیت های هسته ای برجام را پذیرفت. امروز دیگر شرایط اقتصادی و بین المللی سال 1393 وجود ندارد، ایران بلحاظ نظامی قدرت اول منطقه است، شرکای منطقه ای و بین المللی خوبی دارد، از مزاحمت های شورای امنیت سازمان ملل متحد رها شده و می تواند با اتکا به ظرفیت های درونی و مقاومت مردم بزرگ خود، چالش های اقتصادی را پشت سر بگذارد. امروز دیگر زمان مصلحت اندیشی نیست و باید حکیمانه برای تامین منافع ملی تصمیم گرفت و اقدام کرد.
پیام ایران به اتحادیه اروپا بسیار روشن است و نشان می دهد که مسئولین نظام برای دفاع از حقوق ملت ایران یکدل و مصمم هستند. ملت ایران مطالبه حقوق برجامی خود یعنی لغو تحریم ها را دارد. اروپا یا باید مهلت 60 روزه را جدی بگیرد و یا باید خود را برای پیامدهای تصمیمات جدید ایران، آماده نماید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اروپا پیام ایران را جدی بگیرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..