تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توفان‌های‌مریخی، خطری جدی برای مریخ‌نشین اینسایت +تصاویر

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،کارشناسان ناسا با استفاده از فناوری اتصال قطعه‌های عکس، دومین تصویر سلفی از مریخ نشین ایسنایت را منتشر کرده اند؛ این تصاویر از ۱۴ تصویر موزائیکی که در فاصله زمانی ۱۵ ماه مارس تا ۱۱ آپریل سال جاری میلادی گرفته شده به دست آمده است.
محققان اعلام کرده اند بررسی اولین سلفی مریخ نشین اینسایت با تصویری که به تازگی به دست آمده نشان می‌دهد در طول چندین ماه از گذشت ماموریت دگرگونی‌های فراوان در بدنه مریخ نشین ایجاد شده است.

مریخ نشین اینسایت اولین سلفی خود را در ۶ دسامبر تنها دو هفته پس از فرود در تاریخ ۱۱ دسامبر ۲۰۱۸ بر سطح سیاره مریخ به زمین ارسال کرده است (تصویر زیر اولین سلفی گرفته شده از مریخ نشین اینسایت است).

پوشش مریخ نشین در آن زمان درسطح سیاره مریخ بسیار درخشان بود، اما در تصویر جدید، مریخ نشین زیر لایه‌ای از گرد و خاک سیاره مریخ فرو رفته است.


مریخ نشین اینسایت با هدف بررسی و حفاری لایه‌های زیرین سطح سیاره مریخ به آن سیاره ارسال شد. مریخ نشین با استفاده از بازوی رباتیک خود ۲ قطعه تجهیزات مخصوص بررسی حرارت سیاره و بازوی حفاری را درسطح سیاره مریخ مستقر کرده است. در تصویر جدید دریافتی از کاوشگر اینسایت به دلیل خارج شدن تجهیزات از سطح آن بدنه مریخ نشین با وضوح بهتری قابل مشاهده است.

طی چند ماه فعالیت مریخ نشین اینسایت بر سطح سیاره کاوش‌های مختلفی انجام شده از جمله اندازه گیری سرعت باد، ثبت صدای آن و حتی اندازه گیری زلزله‌های زیر زمینی در مریخ که برای مطالعه درباره سیاره بسیار اثربخش بوده است.

سریع‌ترین سرعت بادی که اینسایت موفق به ثبت آن شده حدود ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت بوده است که می‌تواند گرد و غبار از سطح پنل‌های خورشیدی مریخ نشین را حذف کند و به این ترتیب سبب ادامه ماموریت مریخ نشین می‌شود.

با وجود اثرگذار بودن سرعت وزش باد در حذف گرد و غبار از مریخ نشین اینسایت کارشناسان نگران هستند در صورت بروز توفانی بزرگ مشابه توفانی که در سال ۲۰۱۸ روی داد، مریخ نشین اینسایت نیز سرنوشتی مانند مریخ نورد فرصت پیدا کند و به دلیل ناتوانی در شارژ باتری‌های خورشیدی خود ماموریتش به اجبار تمام شود.


کارشناسان اعلام کرده اند هنوز نتوانسته اند میزان وزش بادی که سبب ایجاد توفان در مریخ می‌شود را اندازه گیری کنند و این می‌تواند خطری جدی در کمین مریخ نورد‌ها و مریخ نشین اینسایت باشد.

منبع:Space

انتهای پیام/

ارسال دومین سلفی مریخ نشین اینسایت از کره مریخ



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توفان‌های‌مریخی، خطری جدی برای مریخ‌نشین اینسایت +تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..