تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آشنایی با فواید و خواص آلو و آلو خشک

آلوها انواع مختلفی دارند و بسیار مغذی هستند. از خواص آلو می توان به این موارد اشاره کرد که حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی، علاوه بر فیبر و آنتی اکسیدان هاست که ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن کمک کند. شما می توانید آلو را تازه یا خشک مصرف کنید. آلو خشک و یا آلوی تازه، برای بهبود چندین وضعیت سلامت، از جمله یبوست و پوکی استخوان موثر شناخته شده است.

این مقاله لیستی از خواص آلو و آلو خشک را در اختیار شما می گذارد و هر آنچه که می خواهید درباره آن بدانید اینجا گردآوری شده است.

خواص آلو

آنها حاوی بسیاری از مواد مغذی هستند

آلو و آلو خشک سرشار از مواد مغذی زیادی هستند. آنها حاوی بیش از 15 ویتامین و مواد معدنی مختلف، علاوه بر فیبر و آنتی اکسیدان ها هستند.

در اینجا یک مرور کلی به مشخصات تغذیه ای آلو و آلو خشک می کنیم.

ارزش غذایی آلو

آلو نسبتا کم کالری است اما حاوی مقدار مناسبی از ویتامین ها و مواد معدنی مهم است. یک آلو شامل مواد مغذی زیر است:

کالری: 30
کربوهیدرات: 8 گرم
فیبر: 1 گرم
شکر: 7 گرم
ویتامین آ: 5٪ از نیاز توصیه شده روزانه
ویتامین سی: 10٪ از نیاز توصیه شده روزانه
ویتامین ک: 5٪ از نیاز توصیه شده روزانه
پتاسیم: 3٪ از نیاز توصیه شده روزانه
مس: 2٪ از نیاز توصیه شده روزانه
منگنز: 2٪ از نیاز توصیه شده روزانه

علاوه بر این، هر آلو مقدار کمی از ویتامین B، فسفر و منیزیم را نیز فراهم می کند.

ارزش غذایی آلو خشک

بسته به وزن، آلو خشک کالری بیشتری از آلو دارد. هر 1 اونس (28 گرم) آلو خشک حاوی موارد زیر است:

کالری: 67
کربوهیدرات: 18 گرم
فیبر: 2 گرم
شکر: 11 گرم
ویتامین آ: 4٪ از نیاز توصیه شده روزانه
ویتامین ک: 21٪ از نیاز توصیه شده روزانه
ویتامین ب2: 3٪ از نیاز توصیه شده روزانه
ویتامین ب3: 3٪ از نیاز توصیه شده روزانه
ویتامین ب6: 3٪ از نیاز توصیه شده روزانه
پتاسیم: 6٪ از نیاز توصیه شده روزانه
مس: 4٪ از نیاز توصیه شده روزانه
منگنز: 4٪ از نیاز توصیه شده روزانه
منیزیم: 3٪ از نیاز توصیه شده روزانه
فسفر: 2٪ از نیاز توصیه شده روزانه

آلو خشک شامل ویتامین K بیشتری از آلو است و در بعضی موارد ویتامین های B و مواد معدنی بالاتری دارد. علاوه بر این، آلو خشک میزان کالری، فیبر و کربوهیدرات بیشتری نسبت به آلوهای تازه دارد.

بی نظیرترین خواص آلو و آلو خشک

خواص آلو

خواص آب آلو و آب آلو خشک در کاهش یبوست

آلو و آب آلو به خوبی برای توانایی خود برای از بین بردن یبوست شناخته شده است. این به علت میزان بالای فیبر در آلو است. یک برگه آلو خشک 1 گرم فیبر فراهم می کند. فیبر در آلو عمدتا نامحلول است، به این معنی که با آب مخلوط نمی شود. نقش خود را در جلوگیری از یبوست با اضافه کردن مقدار زیادی فیبر به مدفوع بازی می کند و ممکن است میزان دفع را از طریق دستگاه گوارش شما افزایش دهد. علاوه بر این، آلو و آب آلو حاوی سوربیتول است که اثرات طبیعی ملین دارد.

به نظر می رسد که مصرف آلو در مواجهه با یبوست مؤثرتر از سایر انواع مسهل ها مانند psyllium است که نوعی فیبر است که اغلب برای تسکین یبوست استفاده می شود. در یک مطالعه، افرادی که 2 اونس (50 گرم) آلو هر روز برای سه هفته مصرف کردند، نشان دادند که هماهنگی و دفع مدفوع بهتری در مقایسه با گروهی داشتند که psyllium مصرف می کنند.

مهم این است که در نظر داشته باشید خوردن آلوی بیش از حد ممکن است منجر به اثرات نامطلوب مانند اسهال شود. برای جلوگیری از این اتفاق، بهتر است 1/4 تا 1/2 فنجان (44 تا 87 گرم) در روز بیشتر مصرف نکنید.

اگر از آب آلو استفاده می کنید، اطمینان حاصل کنید که 100٪ آب بدون قند اضافه شده است. علاوه بر این، اندازه مصرف خود را به 4 تا 8 اونس (118-237 میلی لیتر) در روز محدود کنید.

آلو و آلو خشک غنی از آنتی اکسیدان ها هستند

آلو و آلو خشک دارای میزان زیادی از آنتی اکسیدان ها هستند که برای کاهش التهاب و محافظت از سلول های شما از آسیب رادیکال های آزاد مفید عمل می کنند. آنها به طور خاص در آنتی اکسیدان های پلی فنول تاثیر می گذارند که تاثیر مثبتی روی سلامت استخوان دارند و ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت کمک کنند. در واقع، برخی مطالعات نشان داده اند که آلو شامل بیش از دو برابر مقدار آنتی اکسیدان های پلی فنول نسبت به میوه های محبوب دیگر مانند شلیل و هلو می باشد.

بسیاری از مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی، پلی فنول ها در آلو و آلو خشک را برای اثرات ضد التهابی قوی و همچنین توانایی جلوگیری از آسیب به سلول هایی که اغلب به بیماری منتهی می شوند یافت می کنند. در یک مطالعه آزمایشگاهی، پلی فنول ها در آلو به طور معنی داری علائم التهابی مرتبط با بیماری های مفصلی و ریه را کاهش دادند.

Anthocyanins یک نوع خاص از پلی فنول است که به نظر می رسد آنتی اکسیدان فعال در آلو و آلو خشک است. آنها ممکن است تأثیرات موثری در سلامت از جمله کاهش خطر بیماری قلبی و سرطان داشته باشند. با این حال در حالی که همه این یافته ها امیدوار کننده هستند، مطالعات انسانی بیشتری مورد نیاز می باشد.

خواص آلو در کاهش قند خون

آلو دارای خواصی است که ممکن است به کنترل قند خون کمک کند. علیرغم داشتن کربوهیدرات زیاد، آلو و آلو خشک باعث افزایش قابل توجهی در سطح قند خون پس از غذا خوردن می شوند. این به پتانسیل آنها برای افزایش سطح آدیپونکتین، هورمونی که در تنظیم قند خون نقش دارد، کمک می کند.

علاوه بر این، فیبر در آلو ممکن است تا حدودی مسئول اثرات آن بر قند خون باشد. فیبر باعث کاهش سرعت جذب کربوهیدرات توسط بدن می شود که بدن شما پس از وعده غذا را جذب می کند و سبب افزایش قند خون به جای اسپایک می شود. علاوه بر این، مصرف میوه هایی مانند آلو و آلو خشک نیز با خطر کمتر دیابت نوع 2 همراه است. با این حال، مطمئن شوید که میزان مصرف خود را به اندازه نگه دارید، از آنجا که آلو دارای کالری زیاد است و به راحتی شستشو می شود. اندازه مناسب معادل 1/4 تا 1/2 فنجان (44 تا 87 گرم) است.

خواص آلو خشک برای سلامت استخوان

آلو خشک ممکن است برای بهبود سلامت استخوان مفید باشد. بعضی از مطالعات مصرف آلو خشک را با کاهش خطر ابتلا به بیماری های استخوانی نظیر پوکی استخوان و استئوپنی ارتباط می دهند که به کم شدن تراکم استخوان توصیف می شود. نشان داده شده است که آلو خشک نه تنها برای جلوگیری از، از دست رفتن استخوان جواب می دهد، بلکه ممکن است باعث معکوس کردن روند پوکی استخوانی که از قبل رخ داده بشود. هنوز مشخص نیست که چرا آلو خشک تاثیر مثبتی بر روی سلامت استخوان دارد. با این حال، محتوای آنتی اکسیدان ها و توانایی کاهش التهاب نقش مهمی ایفا می کنند.

علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهد که آلو خشک ممکن است سطح هورمون های خاصی را که در استخوان سازی دخیل هستند، افزایش دهد. آلو خشک همچنین حاوی چندین ویتامین و مواد معدنی است که اثرات محافظتی بر استخوان دارند، از جمله ویتامین K، فسفر، منیزیم و پتاسیم. در حالی که تمام این یافته ها مثبت است، بیشتر شواهد مربوط به آلو و سلامت استخوان بر اساس نتایج مطالعات حیوانی و آزمایشگاهی است. با این حال، برخی از تحقیقات انسانی هم بر روی مصرف آلو خشک و سلامت استخوان نتایجی چشمگیر داشته است. در مقایسه با سایر میوه ها، آلو ظاهرا در جلوگیری از تحلیل رفتن استخوان، موثرترین است.

خواص آلو و آلو خشک در سلامت قلب

مصرف آلو و آلو خشک به طور منظم ممکن است اثر محافظتی بر سلامت قلب داشته باشد. آنها پتانسیل آن را دارند که درباره کاهش فشار خون بالا و میزان کلسترول که مهمترین عوامل خطرناک بیماری قلبی هستند، مورد مطالعه قرار بگیرند. در یک مطالعه هشت هفته ای، افرادی که هر صبح آب سه آلوی خشک می نوشیدند یا شش آلو را می خوردند با گروهی که تنها یک لیوان آب با معده خالی مصرف کردند مقایسه شدند. کسانی که آلو و آب آلو مصرف می کردند، میزان کلسترول و کلسترول LDL “بد” شان به طور قابل توجهی پایین تر از گروهی که آب مصرف می کردند قرار داشت.

مطالعه دیگری نشان داد که مردان پس از مصرف 12 عدد آلو خشک به طور روزانه به مدت هشت هفته، میزان کلسترول LDL شان کاهش یافت. مطالعات متعدد حیوانی نیز نتایج مشابهی به دست آورده اند. به طور کلی، موش های تغذیه شده با پودر آلو خشک و آب آلو، سطح کلسترول پایین تر و افزایش کلسترول “خوب” HDL را تجربه کردند. با این حال، این نتایج را نمی توان به انسان ها تعمیم داد. اثرات مثبت آلو و آلو خشک بر عوامل بیماری قلبی پوشیده نیست و احتمالا به دلیل محتوای بالای فیبر، پتاسیم و آنتی اکسیدان ها است.

در حالی که نتایج این مطالعات امیدوار کننده است، به یاد داشته باشید که برای حمایت از اثرات محافظ قلب آلو و آلو خشک، نیاز به تحقیق بیشتری در انسان ها وجود دارد.

جذب بهتر آهن علاوه بر حفاظت آنتی اکسیدانی از ویتامین C

توانایی آلو و آلو خشک برای افزایش جذب آهن به بدن نیز در تحقیقات منتشر شده مستند شده است. این توانایی آلو و آلو خشک برای ساخت آهن بیشتر در دسترس است ممکن است مربوط به ویتامین Ccontent این میوه باشد. سیستم رتبه بندی غذا آن را به عنوان یک منبع بسیار خوب از ویتامین C مورد آزمایش قرار داده است.

علاوه بر کمک به جذب آهن، ویتامین C در بدن لازم است تا بافت سالم و همچنین سیستم ایمنی قوی را به دنبال داشته باشد. گرفتن ویتامین C کم در دوران سرماخوردگی و آنفولانزا ایده خوبی است و همچنین ممکن است برای افرادی که از عفونت های گوش شنوائی رنج می برند مفید باشد. ویتامین C نیز برای محافظت از کلسترول از اکسیداسیون با رادیکال های آزاد کمک می کند. از آنجایی که کلسترول اکسید شده نوعی است که در شریان ها ایجاد می شود و سبب آسیب رساندن به عروق خونی می شود، کمی ویتامین C اضافی می تواند برای افرادی که از بیماری آترواسکلروز یا بیماری قلب دیابتی رنج می برند مفید باشد. علاوه بر این، ویتامین C می تواند به خنثی سازی رادیکال های آزاد کمک کند که در غیر این صورت می تواند به توسعه یا پیشرفت شرایطی مانند آسم، سرطان روده بزرگ، استئوآرتریت و آرتریت روماتوئید کمک کند، بنابراین ویتامین C می تواند به کسانی که در معرض خطر یا رنج هستند مفید باشد. به دلیل بسیاری از مزایای سلامتی ویتامین C، تعجب آور نیست که تحقیقات نشان داده اند مصرف سبزیجات و میوه های غنی از این مواد مغذی با کاهش خطر ابتلا به مرگ به همه دلایل، از جمله بیماری های قلبی، سکته مغزی و سرطان همراه است.

خواص آلو برای زنان باردار

متخصصان تغذیه توصیه می کنند که حداقل 2 تا 3 بار از آلوی ارگانیک یک بار در هفته در طول بارداری مصرف شود. این یکی از آن میوه هایی است که حاوی عناصر غذایی و مزایای بهداشتی زیادی هستند. به این دلیل، مادران باردار باید آن را در رژیم غذایی خود قرار دهند.

مصرف منظم این میوه باعث رشد سالم جنین می شود و ریسک های مرتبط با بیماری های مادرزادی را کاهش می دهد. آلو همچنین بدن شما را از طریق بهبود چشم، استخوان، سلامت سلولی و غیره تقویت می کند. آلو می تواند از عفونت های مختلف جلوگیری کند و باعث تقویت ایمنی شما در طول بارداری شود. همچنین، به مادران باردار توصیه می شود که هیچ مورد از مواد غذایی را در رژیم غذایی خود بدون نیاز به کمک حرفه ای برای محافظت از جنین در برابر عوارض جانبی جای ندهند.

خواص آلو برای جلوگیری از پیدایش ماکولا

شما می توانید ویتامین A و بتا کاروتن را از آلو دریافت کنید. این دومی همچنین بسیار در مورد درمان بیماری های مرتبط با سن مانند دژنراتیو ماکولا موثر است. علاوه بر این، چشمان شما یک عضو حساس هستند و ممکن است از طریق عوامل مختلف خارجی یا داخلی تحت تاثیر قرار گیرند. با این حال، شما باید مصرف آلو را در رژیم غذایی خود در نظر بگیرید.

خواص آلو برای مبارزه با سلول های سرطانی

شما می توانید از ابتلا به انواع سرطان های مختلف از جمله سرطان سینه و کبد با مصرف آلو های ارگانیک به طور مرتب جلوگیری کنید. این یک منبع قوی از آنتی اکسیدان ها است که برای از بین بردن عوامل مانند استرس اکسیداتیو و رادیکال های آزاد ضروری است. هر دو عنصر باعث ایجاد سرطان در بدن شما می شوند. با این حال، مطالعات بیشتری در حال انجام است تا بررسی اثرات آلوهای بر روی سلول های سرطانی را ادامه دهد پس شواهد بیشتری نیز برای اثبات ادعا مورد نیاز است.

خواص آلو برای تعادل الکترولیتی

گفته می شود مقدار بالای پتاسیم موجود در میوه آلو در مورد عملکرد سلول و بافت در بدن شما موثر است. آلو همچنین برای تنظیم انقباض عضلانی و برای تعادل منابع مختلف بدن ضروری است که در نهایت توازن الکترولیت را تسهیل می کند.

خواص آلو در جلوگیری از آنفلوانزا

آیا شما می دانید مصرف میوه آلو یا آب آن می تواند با آنفلوآنزای ویروسی مبارزه کند  زیرا حاوی تعداد زیادی مولکول های لکتین است؟ این میوه در ژاپن به طور گسترده ای مصرف می شود تا از ابتلا به آلرژی و بیماری های ویروسی جلوگیری شود.

خواص آلو برای پوست بی عیب و نقص

این میوه سطح مناسب مواد مغذی را شامل می شود که شامل ویتامین و مواد معدنی مختلف است. مواد مغذی بسیار ضروری است اگر شما می خواهید پوستی نرم و شفاف بدست آورید. مصرف منظم این میوه باعث بهبود پوست شما می شود تا کلاژن و کشش را افزایش دهد. بنابراین، به طور مرتب آلوهای تازه و سرد را برای تقویت پوست خود مصرف کنید.

بازگرداندن موهای شاداب

درست مانند پوست، موهای شما نیز نیاز به رسیدگی دارند. شما باید به طور مرتب آلو مصرف کنید تا بتوانید موهای خود را شاداب نگه دارید. دلایل اصلی آسیب رسیدن به موها محیط زیست و اشعه ماوراء بنفش هستند که به طور قابل توجهی باعث کاهش سلامت مو می شوند. با این حال، شما می توانید از طریق مصرف ویتامین E، که جزء کلیدی آلو است، بر مشکلات تان غلبه کنید.

خواص آلو برای از دست دادن وزن

مصرف آلوهای تازه برای مبارزه با چاقی بسیار توصیه می شود. متخصصان تغذیه معتقدند که میوه های شیرین و ترش دارای خواص مغذی هستند که برای جلوگیری از عوامل موثر بر سندرم متابولیک ضروری است. همچنین حاوی اجزای ضد التهابی است که می تواند بر سلول های چربی به طور موثر برای از بین بردن وزن اضافی تاثیر بگذارد.

علاوه بر این، افرادی که بیش از حد می خورند، نباید از غذاهای شیرین استفاده کنند. به این دلیل آلو می تواند جایگزین مناسبی باشد. این میوه خوشمزه می تواند قند خون تان را به طور موثر کاهش دهد. همچنین فیبر رژیمی موجود در آلو برای کنترل سطوح سمی در افراد چاق و اضافه وزن شناخته شده است. هر دو عامل می تواند فرآیند کاهش وزن شما را تسهیل کند.

توضیحات بیشتر

یکی از موارد منحصر به فرد در مورد آلو این است که انواع مختلفی از آن در دسترس وجود دارد. نه تنها بیش از 2000 نوع آلو وجود دارد، بلکه بیش از 100 نوع تنها در ایالات متحده در دسترس است. بنابراین، اگر شما به دنبال یک میوه خوش طعم شیرین یا ملس هستید که در طیف مختلفی از رنگ ها وجود دارد، آلو می تواند برای شما مناسب باشد.

آلو به شش دسته کلی ژاپنی، آمریکایی، دامسون، زینتی، وحشی و اروپا یا باغچه ای طبقه بندی می شوند که اندازه، شکل و رنگ آنها متفاوت است. گرچه معمولا گرد هستند اما آلو همچنین می تواند بیضی یا به شکل قلب باشد. پوسته های آلو می توانند قرمز، بنفش، آبی سیاه، قرمز، سبز، زرد یا کهربایی باشند، در حالی که گوشت آنها در رنگ هایی مانند زرد، سبز و صورتی و نارنجی دیده می شوند.

آلو میوه ایست که دانه های سخت دارد. هنگامی که آلو خشک می شود، آنها میوه ای هستند که ما به عنوان خشکبار می شناسیم. آلو، میوه ای مغذی است که بسیار محبوبیت دارد زیرا دارای طعمی شیرین و عمیق و بافتی نرم و آبدار است.

متاسفانه آلو خشک با اینکه خوشمزه و کاملا سودمند است اما به خاطر چین و چروک و تلخی اش کمتر طرفدار دارد. همانطور که تحقیقات سلامت نشان می دهد، هیچ چیز نمی تواند حقیقت را پنهان کند و مغذی بودنش غیر قابل انکار است.

آسان برای اضافه کردن به رژیم غذایی تان

آلو و آلو خشک، راحت و آسان به رژیم غذایی شما اضافه می شوند. شما می توانید آنها را به تنهایی بخورید یا از ترکیب کردن آنها در سالاد ها مانند دستور العمل های زیر لذت ببرید:

سالاد اسفناج، ریحان و آلو
اسموتی آلو و دارچین
سالاد پاستا با مرغ کبابی و آلو
سالاد تابستانی آووکادو آلو
سالاد پرتقال، رازیانه، آلو و پیاز

آلو خشک را همچنین می توانید به عنوان آب میوه مصرف کنید و ابتدا باید آن را بخیسانید یا خشک آن را به عنوان میان وعده مصرف کنید.

خواص آلو

نحوه انتخاب و نگهداری آلو

اگر می خواهید آلوهایی را تهیه کنید که برای پخت غذا مناسب هستند، به دنبال آن هایی بگردید که با فشار ملایمی به آنها نرمی شان را حس می کنید. در حالی که شما همچنین می توانید آلو هایی را تهیه کنید و در خانه نگهدارید تا حسابی رسیده و نرم شوند اما از آنهایی که بیش از حد سفت هستند اجتناب کنید زیرا آنها کال و نرسیده هستند و احتمالا طعم و بافت خوبی نخواهند داشت. آلو با کیفیت خوب دارای یک رنگ غنی است و ممکن است همچنان یک شکوفه سفید هم داشته باشد، که این نشان دهنده آن است که بیش از حد نرسیده اند. آنها همچنین باید از شکاف و ترک یا هر گونه علائم فساد عاری باشند.

آلوهایی که هنوز رسیده نیستند می توانند در دمای اتاق باقی بمانند. همانطور که این میوه به سرعت رشد می کند، در یک روز یا دو روز دیگر آنها را بررسی کنید تا اطمینان حاصل شود که آنها بیش از حد رسیده نشوند. هنگامی که آنها رسیدند، برای چند روز در یخچال قابل نگهداری هستند. در حالی که آلو می تواند به صورت یخ زده هم مصرف شود، برای اطمینان از حفظ حداکثر طعم و مزه هسته آنها را قبل از قرار دادنشان در فریزر جدا کنید.

خواص آلو

نحوه انتخاب و نگهداری آلو خشک

آلو خشک یا با هسته فروخته می شوند و یا بدون هسته و به صورت برگه در دسترس قرار می گیرند. فرم انتخابی شما بستگی به نیازهای شخصی و دستور العمل شما دارد. در حالت ایده آل شما باید آلو خشک هایی را که در ظروف شفاف فروخته می شوند خریداری کنید تا بتوانید کیفیت آنها را ارزیابی کنید. آنها باید چاق، براق، نسبتا نرم و بدون کپک باشند. اگر بسته های آنها مات هستند، اطمینان حاصل کنید که آنها به شدت مهر و موم شده اند، به طوری که آلو هیچ رطوبتی را از دست نمی دهد. همانند سایر میوه های خشک، سعی کنید در آلوهایی که تهیه می کنید از مواد نگهدارنده غذا مانند سولفیت ها استفاده نشود.

آلو خشک باید در یک ظرف در بسته در یک مکان سرد، خشک و تاریک نگهداری شود که تا چند ماه قابل استفاده باشد. نگهداری آنها در یخچال ماندگاری شان را افزایش می دهد و اجازه می دهد تا آنها برای حدود شش ماه قابل نگه داری باشند. صرف نظر از جایی که آنها را ذخیره می کنید، اطمینان حاصل کنید که وقتی ظرف را باز کنید، آن را محکم ببندید تا مانع از بین رفتن رطوبت آلو شود.

خرید آلو و آلو خشک

ما همیشه مردم را تشویق به خرید غذاهای ارگانیک تایید شده می کنیم و آلو و آلو خشک هم استثناء نسیتند. مطالعات انجام شده در مورد مواد غذایی ارگانیک نشان می دهد که احتمال ورود آلاینده ها از قبیل آفت کش ها و فلزات سنگین را می توان از طریق خرید غذاهای ارگانیک تایید شده کاهش داد. در بسیاری از موارد ممکن است بتوانید یک فروشگاه محلی ارگانیک که این میوه را به فروش می رساند پیدا کنید اما بهتر است از جاهایی خرید کنید که گواهینامه استاندارد دارند.

نکاتی برای آماده سازی و پخت و پز نکاتی برای تهیه آلو

آلو در تهیه غذا بسیار خوشمزه و خوش خوراک است. اگر آلو را در یخچال قرار داه اید، اجازه دهید به دمای اتاق برسند زیرا این امر به آنها کمک می کند تا حداکثر آبمیوه و شیرینی را به دست آورند. اگر می خواهید قبل از خوردن یا پخت، هسته آن را حذف کنید، آلو را به از طول به نصف ببرید، نیمه را به صورت متقابل چرخانده و سپس هسته را به دقت بردارید.

آلو همچنین می تواند در انواع دستورالعمل ها استفاده شود و معمولا پخته یا آبپز می شود. اگر می خواهید می توانید پوست آن را جدا کنید و برای راحتی بیشتر از روش بلانچ استفاده نمایید. ابتدا آلو را به مدت 30 ثانیه در آب جوش قرار دهید. هنگامی که میوه ها را از آب برداشتید، آنها را سریع به آب سرد بسپارید تا فرآیند بلانچ شدن انجام گیرد و در آخر پوست را به راحتی جدا کنید.

نکاتی برای آماده سازی آلو خشک

اگر آلو خشکی دارید که بسیار خشک است، آنها را در ظرف چند دقیقه با آب داغ بخیسانید تا کمی تازه شوند. اگر شما در حال برنامه ریزی برای پخت و پز آلو خشک است، قبل از پخت آنها را بخیسانید تا زمان پخت را کاهش دهید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آشنایی با فواید و خواص آلو و آلو خشک»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..