تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خطری در کمین ورزشکاران حرفه‌ای/ هرگز بدون سحری روزه نگیرید/ با این روش ساده حافظه یک نابغه را داشتا باشید

قرار گرفتن در معرض دود سیگار به مدت ۱۰ سال یا بیشتر با افزایش ۱۷ درصدی ریسک ابتلا به فشارخون بالا مرتبط است.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید،‌ را دنبال می‌کنیم.

خطرات روزه‌ گرفتن بدون سحری

 بدن ما در طی ۲۴ ساعت، حدود ۲/۵-۲ لیتر مایعات نیاز دارد؛ روزه داری در فصل گرما و چندین ساعت نیاشامیدن آب و مایعات ممکن است باعث آسیب به مجاری ادراری و کلیه ها و احتمال سنگ سازی  به ویژه در خانواده هایی که کلیه آنان مستعد سنگ سازی است، شود.

کلیه‌ها مواد سمی که مستقیم یا غیرمستقیم وارد بدن می شوند  مثل نیترات مواد غذایی آشامیدنی، اورات، سولفات ها، آفت کش های محیط موجود در میوه و سبزی ها، رنگ های مجاز و غیرمجاز و مواد غذایی و غیره برای دفع از کلیه ها می بایست محلول شده و یا به صورت نامحلول از کلیه ها و ادرار دفع شوند؛ بنابراین در روزه گرفتن بدون سحری و مصرف نکردن مایعات به مدت طولانی ممکن است باعث تجمع مواد سمی در بدن شود.

تهدید سلانت کلیه‌ها با روزه‌داری بدون سحری/

ورزشکاران حرفه‌ای مراقب فشارخون بالا باشند

بسیاری از ورزشکاران حرفه‌ای پس از کنار گذاشتن ورزش به دلیل افزایش وزن و توده چربی مبتلا به فشار خون بالا می‌شوند که این مساله تهدید جدی برای سلامت ورزشکاران است.

فشار خون را بیماری پنهان می‌نامند زیرا تا زمانی که اثرات بلند مدت خود را روی فرد نگذارد، متوجه حضور آن نخواهید شد، پس بهتر است به طور مداوم فشار هدن خود را چک کرده و از سلامت خود اطمینان پیدا کنید.

تهدید سلانت کلیه‌ها با روزه‌داری بدون سحری/

افزایش ۱۵ درصدی ابتلا به فشار خون بالا با دود سیگار

بررسی‌های اخیر دانشمندان نشان‌ می‌دهد زندگی با افراد سیگاری بعد از سن ۲۰ سال با افزایش ریسک ۱۵ درصدی ابتلا به فشارخون بالا مرتبط است؛ به گفته محققان، دوری از محیط های سیگاری می تواند ریسک ابتلا به فشارخون را کاهش دهد.

محققان عنوان می کنند قرارگیری در معرض دود سیگار به مدت ۱۰ سال یا بیشتر با افزایش ۱۷ درصدی ریسک ابتلا به فشارخون بالا مرتبط بوده و این ریسک در زنان و مردان به یک اندازه است.

تهدید سلانت کلیه‌ها با روزه‌داری بدون سحری/

راهکاری ساده برای افزایش حافظه

برای این که بتوانید فضای آشفته‌ ذهن را در جهت یادآوری بهتر مسائل آزاد کنید، نیاز است که انرژی مغزی خود را ذخیره کنید؛ به طور مثال لزومی ندارد که در روز نیم ساعت به محل قرارگیری دسته کلیدتان فکر کنید. بلکه بهتر است به جای این کار، هر روز دسته کلیدتان را در جای مخصوصی نگه دارید تا نیازی به تفکر و جست و جوی دوباره آن نداشته باشید. این عادات روزانه می‌تواند کمک شایانی به پرورش حافظه‌ شما کند.

اگر قرار است دسته کلیدهایتان را در یک جای متفاوت قرار دهید، پس روند این کار را با صدای بلند برای خودتان بگویید: من دسته کلیدهایم را کنار در روی میز می‌گذارم، یا هروقت شخص جدیدی را ملاقات می‌کنید، اسم او را مدام با صدای بلند تکرار کنید. این هم یکی از عادات و تمریناتی است که می‌تواند ذهن شما را پرورش دهد.

تهدید سلانت کلیه‌ها با روزه‌داری بدون سحری/

نگاه کردن به گل‌ شما را سرحال می‌کند

براساس یک مطالعه دانشگاه هاروارد، افرادی که اول صبح چشم‌شان به گل‌ها می‌افتد،‌ شادتر و پر انرژی‌تر هستند. در واقع این افراد با نگاه کردن به گل‌ها به سادگی اضطراب کمتری حس کرده و در طول روز آرامش بیشتری دارند. پس یک دسته گل را روی میز کنار تخت یا روی پیش‌خوان آشپزخانه‌تان قرار دهید.

تهدید سلانت کلیه‌ها با روزه‌داری بدون سحری/

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خطری در کمین ورزشکاران حرفه‌ای/ هرگز بدون سحری روزه نگیرید/ با این روش ساده حافظه یک نابغه را داشتا باشید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..