تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه در ماه رمضان جلوی زبانمان را بگیریم؟ + فیلم

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در روایات گوناگون آمده است که زبان حاوی بسیاری از گناهان از جمله دروغ، تهمت، غیبت و ... است؛ بنابراین در ماه مبارک رمضان باید از این عضو بدن در موقعیت‌های گوناگون به درستی استفاده کنیم؛ بنابراین زبان عضوی از بدن است که به تنهایی می‌تواند، سبب سعادت یا تنزل انسان شود.

در همین رابطه حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق کفیل سخنران و کارشناس امور دینی به خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: خوش به حال روزه دار ماه رمضان. روزه دار مواظب زبانش در خوردن و گفتن است. چگونه در ماه رمضان حرف بزنیم؟ خدا در قرآن چند شاخص قشنگ برای گفتگوی انسان بیان می‌کند. خداوند می‌فرمایند با نرمی و محبت حرف بزنید. خداوند به موسی و هارون فرمودند، اذْهَبَا إِلَى فِرْعَوْنَ إِنَّهُ طَغَى. به سوی فرعون بروید. فرعون کسی است که می‌گوید، أَنَا رَبُّکُمُ الْأَعْلی. یعنی ادعای خدایی می‌کند. با این فرعونی که مقابل من خدا ایستاده، فَقُولَا لَهُ قَوْلًا لَیِّنًا. با نرمی صحبت کنید. خدا می‌فرماید با هر کس برخورد می‌کنید، گفتگویتان حُبی باشد؛ چرا؟ لَعَلَّهُ یَتَذَکَّرُ أَوْ یَخْشی شاید بر اثر یادآوریِ شما حقیقت را دریابد و ایمان بیاورد.

چگونه در ماه رمضان جلوی زبانمان را بگیریم؟ + فیلم

وی افزود: بعضی‌ها می‌خواهند حکومت کرده و ظلم کنند؛ باید مقابلشان بایستیم؛ اما یک زمان کسی را می‌بینیم که در اشتباه است و می‌توانید با محبت تغییرش دهید؛ زبان آرام این کار را انجام می‌دهد. در جای دیگر خداوند متعال می‌فرماید، با پدر و مادر ملایم برخورد کن و به آن‌ها اف نگو. امام صادق (ع) فرمودند اگر از اف پایین‌تر بود، خدا از او نهی می‌کرد. قُلْ لَهُما قَوْلاً کَریماً با کرامت و بزرگواری صحبت کن. روزه هستی، مواظب زبانت هم باش. حرف محکم، شایسته و رسا بزن. در ماه رمضان مومن تا ساکت است برایش حسنه می‌نویسند؛ چراکه سکوت ثواب دارد. زبان را بگشاید و حرف خوب بزند فرشتگان حسنه بیشتر برایش می‌نویسند. اگر فرد حرفی بزند که گناه باشد، فرشتگان هم گناه می‌نویسند. اما اگر حرف اضافی بزند، از حسنه سکوت محروم شده است. در ماه رمضان مواظب زبان باشیم.

دانلود

انتهای پیام/

مراقبت کردن از زبان، یک واجب شرعی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه در ماه رمضان جلوی زبانمان را بگیریم؟ + فیلم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..