تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۴۵ درصد افرادی که فشار خون بالا دارند از بیماری خود بی اطلاعند

۴۵ درصد افرادی که فشار خون بالا دارند از بیماری خود بی اطلاعندبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، دکتر مهدی قلیان اول معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه ۴۵ درصد افرادی که فشار خون بالا دارند از بیماری خود بی اطلاعند، گفت: این افراد هیچ اقدامی در جهت کنترل و درمان بیماری خود انجام نداده و متاسفانه پس از مدتی با عوارضی همچون سکته‌های قلبی و مغزی و عارضه‌های قلبی و کلیوی، به پزشک مراجعه می‌کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه ۵۰ درصد افرادی که از فشار خون خود مطلع هستند نیز، دارو مصرف نکرده و تحت درمان مناسبی قرار ندارند و لذا فشار خون آن‌ها تحت کنترل نیست.

دبیر ستاد اجرایی بسیج ملی کنترل فشار خون بالا با بیان اینکه بسیج همگانی کنترل فشار خون در دانشگاه علوم پزشکی مشهد همزمان با کل کشور از ۲۷ اردیبهشت ماه اجرا می شود، گفت: اجرای کمپین همگانی فشارخون با هدف شناسایی، کنترل و اطلاع رسانی و ارجاع موارد به پزشک برگزار می‌شود.

 قلیان اول افزود: این غربالگری در افراد ۳۰ سال به بالای جامعه انجام شده و بر این اساس افرادی که از مشکل فشار خون خود مطلع نیستند، شناسایی و درمان مناسب دریافت می کنند.

وی با اشاره به ضرورت همکاری سایر بخش‌های توسعه و سازمان‌ها و ادارات خراسان رضوی، ادامه داد: این بسیج همگانی همزمان با روز جهانی فشار خون بالا آغاز و به مدت ۶ تا ۸ هفته ادامه خواهد داشت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این طرح تمام جمعیت هدف در روستا‌ها و شهر‌های تحت پوشش مورد غربالگری قرار می‌گیرند.


انتهای پیام//ف.ش

اجرای بسیج همگانی کنترل فشار خون در کشور



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۴۵ درصد افرادی که فشار خون بالا دارند از بیماری خود بی اطلاعند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..