تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




البرز در جذب اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری، پیشتاز است

به گزارش خبرآنلاین ، بابک دین پرست در نخستین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی البرز در سال جاری که در منطقه ویژه اقتصادی پیام برگزار شد، اظهار کرد: وقتی البرز موقعیت خوبی در جغرافیا و یا زمینه های تولیدی و صنعتی دارد باید در ایجاد بسترهای اشتغال، فعال تر وارد عمل شود.

وی ادامه داد: فرمانداران در سال اقتصاد مقاومتی باید بر روی این موضوع متمرکز شوند و در خصوص مسائلی از جمله فعال کردن واحدهای تولیدی گام بردارند.

دین پرست گفت: در شرایطی که سالی خطیر داریم و طبق سخنان مقام معظم رهبری سال رونق تولید است ما باید ارایش جنگی گرفته و میزهایمان سنگر حمایت از تولید شود.

وی اشاره کرد: اولویت اول ما باید این باشد که حتی یک واحد تولیدی تعطیل نشود، اشتغال نیز باید حفظ شود آن هم در سالی که این همه مشکلات داریم و دشمنان ما زیاد  هستند و باید پوزه آنها را به خاک بمالیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور با اشاره به اینکه مدیران البرز بسیار فعال و توانمند هستند، بیان کرد: باید تلاش ها روز افزون شود و خستگی ناپذیر کار کنیم.

وی در بخش دیگری خطاب به مدیرعامل شرکت توزیع برق نیروی برق استان البرز گفت: طبق وعده ای که داده اید تا چهل روز دیگر نیمی از این تعهد استقرار پست 400 کیلوولتی البرز باید برای توسعه فعالیت واحدهای صنعتی - تولیدی شهرک های صنعتی استان واگذار شود و این قول را در حضور رسانه ها از شما گرفته ایم.

دکتر دین پرست با اشاره به اینکه البرز ظرفیت گردشگری خوبی دارد که می تواند از آن بهره برداری کند، افزود: نرخ مشارکت اقتصادی البرز در سال ۹۷ نسبت به سال قبل آن ۱.۲ درصد افزایش داشته که پیام خوبی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور توضیح داد: در سال قبل سهم استان البرز از اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری ۱۶۱ میلیارد تومان بود که ۷۸.۵ میلیارد تومان آن به این استان ابلاغ شده و تا ۱۶ اردیبهشت سال جاری ۵۸ میلیارد تومان از این مبلغ پرداخت شده است.

وی با این توضیح که سهم سرمایه گذاری خارجی به دلیل تحریم ها با کندی انجام شده است، بیان کرد: در سال گذشته ۱۱ طرح سرمایه گذاری خارجی با ۱۸۲ میلیون یورو در البرز صورت گرفته است که سهم اشتغال آن ۳۳۶ نفر بوده است‌.

دین پرست با اشاره به اینکه در گروه واحدهای اقتصادی دو دسته واحدهای اقتصادی مشکل دار و بحرانی داریم، ادامه داد: در استان البرز ۳۱ واحد مشکل دار با اشتغال ۳ هزار و ۷۳۶ نفر داریم که نیاز به رصد دارند و باید در کار گروه تسهیل به این موارد رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه گزارش عملکرد بخش خصوصی در البرز نیز خوب و قابل توجه است  تاکید کرد: شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی نیز اختیارات خوبی برای پیگیری مصوبات در سطح ملی دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور با اشاره به اولویت های ویژه اقتصادی برای سال ۹۸ افزود: شناسایی واحدهای تولیدی راکد و بررسی رفع تملک واحدهای تولیدی- صنعتی از جمله این موارد است که باید بررسی شود.

دکتر دین پرست افزود: سامانه هایی از جمله سامانه مجوزهای کسب و کار کشور، سامانه دادور برای شناسایی و تکمیل درخواست و صدور جواز و یا مرکز تماس فوریت های کسب و کار به نام یاور را در کشور داریم که بسیار ارزنده و مفید هستند.

وی توضیح داد: پیشنهادات خیلی خوبی داریم که امیدواریم یکی از آنها تصویب شود و آن در راستای اختیاراتی است که کارگروه های تسهیل دارند و با استفاده از آن می توان برای جلوگیری از اقدامات اجرایی، قضایی و عملیاتی بر علیه واحدهای تولیدی اقدام کرد که اگر مصوب شود دیگر نمی توان‌ به راحتی هر واحد تولیدی را تعطیل کرد.

دین پرست با بیان اینکه استان البرز با وجود استاندار پرتلاش دارای شرایطی خوبی است، افزود: از همراهی مردم و مسئولان البرز برای کمک به سیل زدگان سراسر کشور قدردانی می کنم.

46




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «البرز در جذب اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری، پیشتاز است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..