تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کشف یک قبضه خمپاره بجا مانده از جنگ تحمیلی در سروآباد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بهروز علی نژاد شامگاه چهارشنبه گفت: یکی از اعضای شورای اسلامی روستای بوریدر که برای انجام کار‌های کشاورزی به زمین زراعی خود رفته بود، متوجه یک قبضه خمپاره عمل نکرده در زمین خود شده و موضوع را سریعا به بخشداری اطلاع داد.

وی افزود: با هماهنگی با مدیریت پاکسازی استان کردستان یک اکیپ مین روب به محل اعزام شدند و خمپاره عمل نکرده از محل خارج و به مکان دپوی خمپاره و مین‌های بجامانده از جنگ تحمیلی منتقل شد.

بخشدار مرکزی سروآباد یادآور شد: در پی بارندگی‌های اخیر در منطقه این قبضه خمپاره عمل نکرده از دوران جنگ تحمیلی در این روستا از زیر زمین بیرون آمده بود.

براساس آمار‌های اولیه که در سال ۱۳۶۷ و پس از پایان جنگ عراق علیه ایران منتشر شد٬ یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر از مرز مشترک این دو کشور آلوده به مین و مواد منفجره بجا مانده از دوران هشت ساله جنگ تحمیلی است.

طرح بازنگری مناطق آلوده به مین در ۱۹۹ نقطه مرزی و ۳۶۶ پایگاه مین گذاری شده دوران دفاع مقدس در شهرستان‌های مریوان، بانه، دیواندره، سروآباد، بیجار، سنندج، کامیاران، دیواندره و سقز در سال گذشته با هدف افزایش ضریب ایمنی مردم شهر‌های مرزی طی سال گذشته اجرا شد.

تعداد شهدای عملیات مین روبی نیرو‌های عمل کننده، نظامی و انتظامی در کردستان ۹۱ نفر و تعداد جانبازان هم ۱۱۰ نفر است ضمن اینکه بیش از ۱۷۰ نفر از مردم شهرستان‌های آلوده به مین استان کردستان از سال ۱۳۶۷ تا پایان سال ۹۶ نیز جان خود را بخاطر برخورد با مین‌های بجای مانده از دوران دفاع مقدس از دست دادند.

انتهای پیام/ع

کشف یک قبضه خمپاره بجا مانده از جنگ تحمیلی در سروآباد



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کشف یک قبضه خمپاره بجا مانده از جنگ تحمیلی در سروآباد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..