تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نداشتن میل به رابطه، چرا شوهرم سمتم نمی آید؟

میل جنسی کم به عدم علاقه به فعالیت و آمیزش جنسی اطلاق می‌شود. تغییر میران میل جنسی در افراد از زمانی به زمان دیگر معمول است.این که در برخی زمان‌ها، میزان میل جنسی شریک جنسی شما ، هم اندازه شما نباشد ، می‌تواند امری عادی باشد ، اما کم بودن میل جنسی در دراز مدت می‌تواند نگران کننده باشد. برخی از خانم‌ها از میل جنسی کم همسرشان شکایت دارند، گاهی اوقات پایین بودن میل به رابطه جنسی می‌تواند یکی از شاخص‌های مشکلات نهفته سلامتی در انسان باشد.در اینجا به تعدادی از علل بالقوه میل جنسی کم در مردان می‌پردازیم.

سطح پایین هورمون تستوسترون علت کاهش میل جنسی مردان
تستوسترون نوعی هورمون مردانه است. تستوسترون در مردان بیشتر در بیضه‌ها تولید می‌شود و مسئول ساخت ماهیچه و توده استخوان و تحریک تولید اسپرم است. سطح تستوسترون کم ، می‌تواند عامل میل جنسی کم باشد.زمانی سطح هورمون تستوسترون در شما کم است که میزان آن از ۳۰۰ تا ۳۵۰ نانوگرم در ۱۰۰ میلی لیتر ، کمتر باشد.زمانی که سطح تستوسترون شما پایین باشد میل جنسی در شما کم خواهد شد.
کاهش تستوسترون یک بخش طبیعی از روند پیری است. با این حال، افت شدید در تستوسترون می‌تواند منجر به کاهش میل جنسی شود. اگر میزان کاهش میل جنسی رد شما شدید است ف با پزشک خود مشورت کنید تا در صورت نیاز با مصرف مکمل یا ژل به افزایش سطح تستوسترون بدن خود کمک کنید.

داروها عاملی برای کاهش میل جنسی
برخی داروها می‌توانند سطح تستوسترون بدن را کاهش دهند که در نتیجه منجر به میل جنسی کم می‌شود. به عنوان مثال، داروهای فشار خون مانند مهارکننده‌های ACE و مسدودکننده‌های بتا ممکن است از انزال و نعوظ جلوگیری کنند.اگر شما نشانه‌هایی از پایین بودن هورمون تستوسترون دارید، با پزشک خود مشورت کنید، ممکن است نیاز باشد داروهای شما را تعویض کند.

سندرم پاهای بی‌قرار (RLS)
سندروم پاهای بی‌قرار (RLS) میل غیر قابل کنترل به حرکت پاها است. یک مطالعه نشان داد که مردان مبتلا به RLS در معرض خطر بالاتر ابتلا به اختلال در نعوظ هستند. اختلال در نعوظ نوعی مشکل جنسی است که یک مرد نمی‌تواند نعوظ داشته باشد و یا نمی‌تواند نعوظش را حفظ کند.مطالعات نشان می‌دهد مردانی که به سندرم پاهای بی‌قرار مبتلا هستند ، پنج بار بیشتر در ماه ، دچار اختلال در نعوظ می‌شوند.همچنین مردانی که دچار RLS هستند بیشتر در معرض ناتوانی جنسی قرار دارند.

افسردگی و کاهش میل جنسی
افسردگی می‌تواند در تمامی بخش‌های زندگی یک فرد اثر منفی داشته باشد.افرادی که دچار افسردگی هستند حتماً یک بار ، کاهش و یا به طور کامل نداشتن میل جنسی را تجربه کرده‌اند. همچنین کاهش میل به رابطه جنسی می‌تواند در اثر مصرف داروهای ضد افسردگی نیز باشد.اگر داروی ضد افسردگی مصرف می‌نمایید و دچار کاهش میل جنسی شده‌اید ، آن مشکل را با پزشک خود در میان بگذارید تا با کم کردن میزان مصرف دارو و یا حتی تعویض آن ، به شما در حل مشکلتان کمک کند.

بیماری‌های مزمن
زمانی که شما در اثر یک بیماری مزمن مانند دردهای مزمن ، حس و حال خوبی ندارید ، رابطه جنسی از درجه اهمیت کمتری برای شما برخوردار خواهد بود. بیماری‌های خاص، مانند سرطان، نیز می‌تواند تولید اسپرم در مردان را کاهش دهد و بر نیاز جنسی مردان تأثیر گذارد. اگر شما به بیماری مزمنی دچار هستید ، بهتر است با همسر خود مطرح کنید تا با صمیمیت بیشتر در جهت درمان بیماری تلاش کنید. همچنین می‌توانید با یک مشاور ازدواج در مورد مشکل و ناتوانی جنسی خود صحبت کنید.

مشکلات خواب و تأثیر آن بر روابط جنسی
یک مطالعه در مجله بالینی غدد درون ریز و متابولیسم (JCEM) نشان داد که مردان با مشکلات خواب ، سطح تستوسترون پایین‌تری دارند.همچنین محققان دریافته‌اند که بیشتر از نیمی از مردانی که مشکلات شدید خواب دارند ، از سطح تستوسترون پایین‌تری در طول شبانه روز برخوردارند. مطالعات تکمیلی‌تر JCEM نشان می‌دهد که رابطه‌ی عکس این موضوع نیز صادق است.یعنی کسانی که سطح تستوسترون پایین‌تری دارند ، بیش‌تر در معرض مشکلات خواب هستند. این موضوع در افراد مسن بیشتر صادق است.

کهن‌ سالی عاملی برای کاهش روابط جنسی
میزان تستوسترون موجود در بدن که با میزان میل جنسی رابطه مستقیم دارد، در دوران نوجوانی بیشترین میزان را در بدن دارد . در حالی که در دوران کهن‌سالی ، میزان تستوسترون در مردان کاهش می‌یابد و مردان در حالت کلی در سنین ۶۵-۶۰ سالگی به طور کامل متوجه کاهش میل جنسی خود می‌شوند. در سنین بالا ممکن است ، تحریک ، انزال و ارگاسم زمان زیادی نیاز داشته باشد. نعوظ ممکن است به سختی انجام شود و یا دیگر آلت تناسلی نعوظ نکند. با این حال، داروهایی موجود است که می‌تواند به درمان این مسائل کمک کند.

استرس عاملی برای مشکلات جنسی
استرس و شرایطی که شما را تحت فشار قرار دهد ، می‌تواند موجب کاهش میل جنسی شود. دلیل این است که استرس می‌تواند سطح هورمون تستوسترون را کاهش داده و موجب تنگی عروق شود ، تنگی عروق خود عاملی برای اختلال نعوظ و در نتیجه کاهش میل جنسی باشد. مطالعات نشان می‌دهند که استرس و شرایط روحی تأثیر مستقیمی بر کیفیت و میزان رابطه جنسی دارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نداشتن میل به رابطه، چرا شوهرم سمتم نمی آید؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..