تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کالا‌های اساسی نباید در گمرکات انبار شود

کالا‌های اساسی نباید در گمرکات انبار شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، بابک دین‌پرست عصر سه‌شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سالن جلسات استانداری قم با اشاره به اهمیت ثبات در بازار و قیمت کالا‌های اساسی افزود: در شرایط سخت تحریمی مبحث تنظیم بازار مساله بسیار مهمی بوده و باید اهتمام ویژه‌ای در ثبات قیمت‌ها و تامین کالا‌های اساسی صورت بگیرد.

وی در ادامه اظهار کرد: ۲ گروه واحد‌های تولیدی و اقتصادی مشکل‌دار و بحرانی در کشور تقسیم‌بندی شده که در استان قم واحد اقتصادی و تولیدی بحرانی مشاهده نمی‌شود.

وی اضافه کرد: در این استان ۲۰ واحد مشکل‌دار اقتصادی وجود داشته که باید به مشکلات آن‌ها رسیدگی شود، ۱۴۳ طرح مشکل‌دار در کشور احصا شده که ۱۰۴ واحد نیمه‌تمام نیز در بین آن‌ها دیده می‌شود.

دین پرست عنوان کرد: ۳۰ هزار میلیارد تومان سال گذشته در مبحث بازسازی واحد‌های فرسوده صنعتی ابلاغ شده بود که از این میزان ۳۷ هزار واحد تولیدی اعتباری بالغ‌بر ۲۵ هزار میلیارد تومان را جذب کردند.

وی ادامه داد: علاوه بر این اعتبارات پرداخت‌شده در مبحث بازسازی و نوسازی واحد‌های تولیدی بیش از ۳۲ هزار پرونده متقاضی نیز خارج از مدار رونق تولید توسط شبکه بانکی تسهیلات دریافت کرده‌اند.

۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود ۹۰ درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین بیش از ۵۳ هزار تن در واحد‌های صنعتی استان فعالیت می‌کنند.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

معاون وزیر کشور در ادامه با اشاره به شاخص بیکاری در جامعه گفت: نرخ بیکاری کشور در سال ۹۸ به ۱۲ درصد رسیده است، نرخ بیکاری قم نسبت به سال ۹۶ تقریبا ثابت مانده و تفاوت چندانی نداشته است، برای کاهش نرخ بیکاری در قم باید مشارکت اقتصادی در این استان افزایش پیدا کند.

دین‌پرست در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: برای ایجاد اشتغال، ۳ هزار میلیارد تومان سال گذشته از محل صندوق توسعه ملی ابلاغ شده که سهم قم از این اعتبارات ۱۴۱ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: از این میزان تاکنون ۱۰۶ میلیارد تومان تسهیلات در قم به مرحله پرداخت رسیده است و ایجاد یک هزار و ۶۸۶ شغل جدید از این تسهیلات پیش بینی می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: سال گذشته برای سه طرح، سرمایه‌گذاری ۱۷ میلیون یورویی در قم پیش‌بینی‌شده بود که با ادامه تحریم‌ها به سرانجام نهایی نرسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ۲ هزار و ۲۰ واحد تولیدی توسط شبکه بانکی کشور تملک شده که ۳۶ واحد از آن‌ها در قم می‌باشد.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی، امور مالیاتی و دستگاه‌های خدمات رسان با همکاری و تعامل خود باید مانع از رکود واحد‌های صنعتی و تولیدی شوند.

وی اهمیت حفظ اشتغال را مورداشاره قرارداد و گفت: حفظ اشتغال موجود مهم‌ترین وظیفه‌ای بوده که بر عهده مسئولان است، وجود قوانین متضاد و مخالف از موانع رسیدگی به مشکلات واحد‌های صنعتی است.

دین‌پرست احیای راکد‌های واحد را از وظایف دستگاه‌های اقتصادی دانست و عنوان کرد: حفظ اشتغال و احیای واحد‌های راکد مهم‌ترین اولویت مسئولان ملی در ارزیابی مدیران استانی خواهد بود.

وی در ادامه با تاکید بر برخی از مشکلات واحد‌های خودروسازی قم تصریح کرد: مشکلات واحد‌های تامین و تولید قطعات خودرو در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان بررسی خواهد شد.

دین‌پرست ادامه داد: رسیدگی به مشکلات پتروشیمی‌ها یکی از پیچیده‌ترین مسائل امروز کشور است، مشکلات واحد‌های تولید کفش و دمپایی استان برای رسیدگی در مرکز باید به‌صورت مستندسازی شده ارائه شود.

انتهای پیام/ز

معاون وزیر کشور در قم



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کالا‌های اساسی نباید در گمرکات انبار شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..