تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مبارزه با فرار مالیاتی در کانون توجه نظام مالیاتی

مبارزه با فرار مالیاتی در کانون توجه نظام مالیاتی

به گزارش شمانیوز به نقل از رسانه مالیاتی ایران، محمد قاسم پناهی مهمترین برنامه‌های سازمان امور مالیاتی کشور برای تحقق درآمد‌های مالیاتی سال ۹۸ را تشریح کرد.


وی در این خصوص گفت: تحقق درآمد‌های مالیاتی امسال، نه با فشار مالیاتی بر اصناف و مشاغلی که دارای پرونده مالیاتی هستند و حساب و کتاب شفاف دارند و نه با افزایش نرخ‌های مالیاتی، بلکه از طریق مقابله جدی با فرار مالیاتی، شناسایی مودیان جدید، وصول مطالبات و معوقات مالیاتی، تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی، اولویت بندی پرونده‎ها و رسیدگی براساس اهمیت پرونده و همچنین گسترش پایه‌های مالیاتی تامین خواهد شد.


پناهی در ادامه به برنامه‌های مهم سازمان برای مبارزه با فرار مالیاتی اشاره کرد و گفت: رصد تراکنش‎های سنگین و مشکوک بانکی از مهمترین برنامه‌های نظام مالیاتی برای مبارزه با فرار مالیاتی محسوب می‌شود. علاوه بر این، شناسایی افرادی که از کارت بازرگانی سایرین و یا حساب بانکی دیگران سوء‎استفاده می‎نمایند و همچنین شناسایی شرکت‎های صوری و کاغذی، از دیگر زمینه‎های مهم مبارزه با فرار مالیاتی به شمار می‌روند که البته در این رابطه، لازم است شهروندان عزیز از در اختیار گذاردن کارت بازرگانی یا حساب بانکی خود به دیگران شدیدا خودداری کنند.


سرپرست سازمان امور مالیاتی کشور، جرم انگاری فرار مالیاتی را از مهمترین ویژگی‎های قانون مالیات‌های مستقیم بعد از اصلاحیه سال ۱۳۹۴ عنوان کرد و گفت: این اصلاحیه زمینه برخورد جدی و قاطع با جرایم مالیاتی را هموار ساخت و جرم مالیاتی تعریف و مصادیق آن مشخص شده و مرتکبان آن حسب مورد به مجازات‎های درجه ششم محکوم می‎شوند.


وی همچنین از تشکیل دادسرا‌ها و دادگاه‎های ویژه جرایم مالیاتی در تهران خبر داد و گفت: به زودی این دادسرا‌ها و دادگاه‌های ویژه مالیاتی در تهران تشکیل خواهد شد و در ادامه و پس از بررسی آثار و نتایج، این اقدام به سایر استان‎ها تسری خواهد یافت.


سرپرست سازمان امور مالیاتی کشور از برخورد بدون اغماض، جدی و قاطعانه با مرتکبان فرار مالیاتی در هر سطح خبر داد و گفت: با هدف تامین درآمد‌های پایدار و اجرای عدالت مالیاتی در کشور، با مرتکبان جرایم مالیاتی بدون هیچ خط قرمزی برخورد می‌کنیم.


پناهی، با بیان اینکه نظام مالیاتی علیرغم ساختار مناسبی که کسب کرده، تنها مرجع مبارزه با فرار مالیاتی در کشور نیست و دستگاه‎های نظارتی، امنیتی و انتظامی نیز در این رابطه مسئولیت دارند، گفت: مالیات در آخرین حلقه فعالیت‌های اقتصادی قرار دارد و طبیعی است که نمی‎توان انتظار داشت صرفا با ابزار مالیات و حسابرسی مالیاتی با پدیده مذموم فرار مالیاتی مقابله کرد.


وی تاکید کرد: مبارزه جدی با قاچاق، رانت، فعالیت‎های اقتصادی صوری و دیگر زمینه‌های فرار مالیاتی، اراده همه دستگاه‌های اجرایی و نظارتی کشور را طلب می‌نماید.


سرپرست سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه عنوان داشت: درآمد‌های مالیاتی پیش بینی شده سازمان در قانون بودجه امسال، رقمی معادل ۱۴۰ هزار میلیارد تومان است که البته با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام «رونق تولید»، سازمان امور مالیاتی کشور از تمام ظرفیت‌های قانونی برای حمایت و رونق تولید و اشتغال بهره خواهد بود و امسال نیز همچون سال‎های گذشته، شاهد همگرایی و تعامل هر چه بیشتر با مودیان محترم و رعایت حقوق ایشان خواهیم بود به طوریکه اصل مالیات، تضادی با تحرک و رونق اقتصادی نداشته باشد.


پناهی با اشاره به اهمیت اخذ مالیات فراگیر، جامع و عادلانه، خاطرنشان کرد: مجموعه تحولات نظام مالیاتی در سال‎های اخیر، از جمله پیاده‎سازی طرح جامع مالیاتی، اجرای نظام مالیات بر ارزش افزوده و اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، همگی در راستای افزایش کارآیی نظام مالیاتی، ارتقای رضایتمندی مودیان، مالیات‌ستانی عادلانه و مبارزه جدی و قاطعانه با فرار مالیاتی انجام گرفته است.


وی افزود: با اجرای طرح جامع مالیاتی، تمامی فرآیند‌های مالیاتی به صورت الکترونیکی درآمده، کارآیی و اثربخشی نظام مالیاتی افزایش یافته و رضایتمندی مودیان نیز ارتقا یافته است.


سرپرست سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه وجود پایگاه اطلاعات مودیان در رابطه با فرار مالیاتی، پولشویی و برقراری عدالت مالیاتی در کشور بسیار حایز اهمیت است، گفت: براساس ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‎های مستقیم، این پایگاه به منظور شفافیت فعالیت‎های اقتصادی و استقرار نظام یکپارچه اطلاعات مالیاتی در سازمان امور مالیاتی کشور ایجاد شده و دستگاه‎های ذیربط موظفند اطلاعات مورد نیاز این پایگاه را در اختیار این سازمان قرار دهند که شامل اطلاعات هویتی، معاملاتی، مالی، پولی، اعتباری و سرمایه‎ای اشخاص است.


پناهی اضافه کرد: پایگاه اطلاعات مودیان مالیاتی به عنوان یکی از سامانه‌های اصلی طرح جامع مالیاتی، در حال حاضر دارای بیش از ۱،۳میلیارد رکورد اطلاعاتی برای رصد مبادلات بانکی، تجاری، گمرکی و ... است که این اطلاعات، مبنای شناسایی مودیان، ارزیابی ریسک و انجام عملیات حسابرسی مالیاتی است.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مبارزه با فرار مالیاتی در کانون توجه نظام مالیاتی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..